Brzydkie kaczątko – metamorfoza Sorento.

Była sobie Kia Sorento.
Taka zwyczajna, prosto z salonu , mimo to piękna i pełna uroku .ObrazekObrazekMiała wielu przyjaciół z którymi lubiła sobie pojeździć.
Tworzyli zgraną paczkę .

Obrazek

niestety często nie zabierali jej na wyprawy ze sobą , mówili – nie wjedziesz maleńka , nie dasz rady .

Obrazek

dawała radę , ale nic nie pomagały tłumaczenia.
Popsujesz sobie coś , mówili , porysujesz zderzaczki
Zostawiali ją samotną a sami radośnie ruszali na podbój górek , dołków i błota.

Obrazek

Czasem jechała za nimi , stawała sobie za drzewkiem , żeby nikt jej nie widział i ze łzami na reflektorach obserwowała jak baraszkują w terenie.

Obrazek

Za którymś razem nie wytrzymała.

Obrazek

Pojechała sama, mimo, że każdy jej zawsze mówił – nie jeździ się w teren samemu.
Całą drogę płakała , zużyła calusieńki płyn do spryskiwania reflektorów , ale parła do przodu .
Zastanawiała się czego jej brakuje .
Jest piękna , młoda , ma wspaniałe kształty, reduktor i ramę .
Wtem zobaczyła miejsce do którego przyjeżdżali jej przyjaciele .
Ja tam nie wjadę – zapłakała .
Musze coś zrobić, życie umyka , lata lecą , wkrótce nikt nie będzie mnie chciał oprócz rdzy :girl8:
Nie chcę być brzydkim kaczątkiem, chcę być z przyjaciółmi , jeździć tam gdzie oni , przeżywać te same przygody, mieć wspólne cele.
Długo stała i myślała, a czym dłużej patrzyła się przed siebie tym bardziej utwierdzała się w przekonaniu , że to co zrobi zmieni całkowicie jej życie , na takie jakie chce i pragnie.

Najpierw zastanowiła się dlaczego nie chcą ją zabierać , czego jej brakuje .
Jestem za niska – pomyślała :hmm:

Wróciła pędem do garażu.
Zaczęła się rozglądać wokoło.
Jest – :girl12: znalazła .

Obrazek

Obrazek

To podniesie mnie trochę .
Ale to nie wszystko , potrzebne są sprężyny , amortyzatory .
Wkrótce wszystko leżało obok niej . Zaczęła porównywać – no tak , te są dłuższe – biorę te.

Obrazek

Jak one pięknie wyglądają , choć ukryte pod spódnicą :kwink:

Obrazek

Wkrótce wpadła w euforię , jak to wspaniale modernizować się , dlaczego nie robiłam tego wcześniej , jest tyle cudownym rzeczy które można na siebie włożyć Obrazek

Obrazek

Wkrótce zmęczona ale radosna zerknęła w lustro .
Hm . czegoś tu jeszcze brakuje :hmm:

Wiem – krzyknęła i poleciała w głąb warsztatu gdzie po chwili ze sterty żelastwa wyciągnęła zapomniany przez kogoś zderzak.

Obrazek

Obrazek

Rozejrzała się czy nikogo nie ma i rozebrała się …

Obrazek

Kia Sorento – wyprawa dookoła świata.

Kia Sorento w standardowej wersji , takiej jak tysiące wyjeżdża z salonu ukończyła wyprawę dookoła świata pokonując 27,000 kilometrów a
szwedzki kierowca Christer Gerlach po raz pierwszy w historii podczas tej wyprawy przejechał samotnie przez Syberię .

Christer Gerlach, szwedzki kierowca, dziennikarz i awanturnik, postanowił w piątek, 16 grudnia, objechać w całkowicie standardowym Kia Sorento cały świat od bram Stockholm’s Royal Palace.
Dokonał tego w dokładnie w cztery miesiące do połowy sierpnia gdy wrócił z powrotem do Szwecji.
Moje wcześniejsze zaufanie do wydajności, jakości i niezawodności Kia Sorento okazały się zasadne, zachwycał się Szwed. Koła o dużej średnicy w Sorento jak również dobre opony okazały się niezbędne do skutecznego pokonania trasy off-road w wielu regionach Azji, ponieważ tam po prostu nie było drogi czy żadnej ścieżki przez większość podróży. Jestem oczywiście szczęśliwy, że udało mi się dojechać w domu na czas świąt Bożego Narodzenia, ale jestem również pozytywnie zaskoczony, że Sorento okazało się niezwykle komfortowym autem w tej niezwykłej podróży.– mówił po powrocie.

Gerlach w swojej podróży dookoła globu pokonał 11 krajów, w tym z najodleglejsze regiony Kazachstanu i Mongolii, oraz 3500-kilometrową podróż przez pustynię i w dużej mierze nienaniesionych na mapy pustkowia Syberii w drodze do słynnego rosyjskiego portu Władywostok gdzie wjechał na prom do Korei Południowej, 
Do tego niezwykłego przedsięwzięcia Gerlach wybrał wybrał 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 z automatyczną skrzynią biegów w standardowej wersji oraz zwykłe opony drogowe. Szwed , pełen ufności w swoje 4×4 Sorento podjął decyzję że pojedzie w pojedynkę, bez pomocy zespołu wsparcia, i zaplanował tylko wymianę oleju silnikowego jako jeden z punktów w całej wyprawie.
Zaufanie do samochodu okazało się w pełni zasadne. Przez całą podróż trafiły się tylko dwa przebicia opony, jedna spalona żarówka i jeden raz podczas jazdy wypadł reflektor. Podczas drugiej połowy trasy, Gerlach musiał wymienić inną żarówkę i poza tym jazda Kia Sorento była całkowicie bezproblemowa.
Druga połowa wyprawy biegła przez trans-kontynentalne tereny USA i Meksyku przez Route 66 (Kalifornię, Nevadę, Arizonę, Utah, Nowy Meksyk, Teksas, Arkansas i Karolinę Południową) następnie transatlantycki rejs na pokładzie największego na świecie statku do przewozu samochodów (7000 aut na raz ) do Bremerhaven w Niemczech; i ostatni etap, poprzez 8-kilometrowy most Oresund z Danii, do swego rodzinnego szwedzkiego miasta.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Starszy wiceprezes i dyrektor operacyjny Kia Motors Corporation, Yong-Hwan Kim udał się do Sztokholmu w czerwcu, aby osobiście przekazać klucze do najnowszego modelu Kia Sorento Gerlachowi. 
Jego ekscytujące wyzwanie pozwoliło nam udowodnić wiarygodność, jakość i doskonałość naszych produktów na całym świecie – ogłosił wręczając mu kluczyki.



Wyprawa ta przyniosła Gerlachowi dwa wpisy w Księdze Rekordów Guinnessa.

Bezpieczeństwo

Kia Sorento 2002-2006 uzyskała cztery gwiazdki w rankingu.
Podczas przedniego uderzenia pasażer był narażony na cięższe uderzenie w klatkę piersiową niż kierowca. Dzieci nie były narażone na urazy głowy przy obu testach, chociaż młodsze było narażone na obrażenia klatki piersiowej, nawet przy zwróconym do tyłu foteliku. Ochrona pieszych była bardzo słaba.

OCENA I REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera – 25
przód: 9 
bok: 16 
Bezpieczeństwo pieszego – 3
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera.
Kabina pasażerów została mocno zniszczona, jednak nie na tyle, by stracić stabilność. Wybuchająca poduszka powietrzna kierowcy przesunęła nieznacznie kierownicę. Podstawa przedniego słupka oraz przednia część podłogi uległy deformacji, a miejscami nawet rozerwaniu. Kierowca i pasażer nadal są narażeni na ryzyko urazów kolan jednak w porównaniu do poprzedniego testu ich ochrona uległa poprawie. Samochody tej klasy co Sorento dobrze wypadają przy testach zderzeniowych bocznych, z powodu wyżej położonych foteli, ponad punktem uderzenia. W tym teście Kia Sorento uzyskało maksymalną liczbę punktów.

Obrazek

Ochrona dzieci.

Trzyletnie dziecko siedziało zwrócone przodem do kierunku jazdy w foteliku z górnymi mocowaniami, a 18-miesięczne dziecko tyłem do kierunku jazdy w standardowym foteliku. Starsze dziecko było dobrze chronione przy uderzeniach z przodu i boku, zgodnie ze standardami Euro NCAP. Młodsze jednakże przy czołowym zderzeniu było narażone na obrażenia klatki piersiowej, co jest rzadko spotykane przy takim położeniu fotelika. Oznakowanie dotyczące bezpieczeństwa było widoczne tylko przy zamkniętej osłonie przeciwsłonecznej.
1.5 – roczne dziecko:Britax Romer Duo i Babysafe Universal z mocowaniami ISOFIX
3-letnie dziecko:Britax Romer Duo i Babysafe Universal z mocowaniami ISOFIX

Ochrona pieszego.
Tylko część maski, w kórą mogła uderzyć głową dorosła osoba amortyzowała upadek. Przednia część Sorento nie daje żednej ochrony pieszemu, co zaowocowało nieprzynaniem punktów. Konstruktorzy Kia zapowiedzieli zmiany w przyszłych konstrukcjach.


Testowany samochód
szczegóły:
Model:Kia Sorento GLS 2,5 diesel 
Rok modelowy:2003
Masa:2115 kg
wyposażenie:
Testowany Kia Sorento był wyposażony w dwie przednie poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia, tylne foteliki ISOFIX z zaczepami i górnymi ochraniaczami.

YouTube Preview Image

Sorento na Krymie

KRYM Scorpion i Stella

Aby obejrzeć album kliknij na samym środku czarnego paska  na zdjęciu. ( jak najedziesz myszką nieznacznie poruszy się , to tam)

Jak już działa a chcesz  obejrzeć ją na pełnym ekranie kliknij mały czarny kwadracik po prawej stronie , powyżej zdjęcia.