7 najlepszych terenówek

Zadaniem było wytypowanie takiego nowego pojazdu, który będzie najbardziej zrównoważony zarówno w terenie jak i na autostradzie . Pojazd musiał spełniać następujące warunki: dobre właściwości terenowe, być wygodny w prowadzeniu jak i dla pasażerów , jednocześnie prawidłowo zachowywać się na autostradach. Jeśli skupilibyśmy się na sprawności w terenie to zapewne wygrałby Jeep , ale w tym wypadku chodziło o jak najbardziej uniwersalny samochód.

W teście brały udział: Hummer H2, Toyota 4Runner, Kia Sorento, Lexus GX470, Ford Excursion, Jeep Wrangler Rubicon oraz Mitsubishi Montero. Każdy pojazd musiał być nowy lub przynajmniej po liftingu. Wszystkie były. I szczerze mówiąc, wszystkie były, na swój sposób, naprawdę znakomite. Bylibyśmy szczęśliwi gdybyśmy byli właścicielem choć jednego z nich. Jest ich siedem a tylko jeden z siedmiu dostanie nagrodę. Który to? 

Obrazek

Walka była trudna :

Obrazek

a oto wyniki :

1. Lexus GX 470
2. Hummer H2
3. Toyota 4 Runner
4. Mitsubishi Montero
5. Ford Excursion
6. Jeep Wrangler Rubicon
7. Kia Sorento.

Obrazek

W 2003 roku Kia, ta ​​zaskakująca koreańska firma, wprowadziła zupełnie nowy pojazd, Sorento , z silnikami 2.5 litra diesel oraz benzyna 3.5 litra V-6.
W stosunku do Sportage, Sorento jest większe, mocniejsze i bardziej wyrafinowane.

Co się podobało:

Największym zaskoczeniem była zdolność terenowa Kia. Sorento zawsze potrafiło znaleźć trakcję, w wyniku czego, był w stanie wspiąć się na większość przeszkód. Mimo że Sorento posiada reduktor jednak rzadko go używano, ponieważ nie było prawie nigdy potrzeby. Większość sędziów po prostu zachodziła w głowę zastanawiając się, jak Kia znajduje przyczepność i to tak skutecznie .

Kolejną niespodzianką było układ kierownicy zapewniający doskonałe wyczucie i precyzję , również czułość pedału hamulca na cztery koła .
Moc silnika nie pozostawiała wiele do życzenia.

Co się nie podobało:

Prawdopodobnie największym problemem każdego kto jeździł Sorento, czy to było na szlaku lub drodze było to , że Sorento jest nieco zbyt sztywne. Jego zawieszenie nie chciało wchłonąć nierówności i drgań , przenosząc je na pasażerów.. Czy to na autostradzie czy terenie..

Kolejny zarzut to że Sorento ma za mały prześwit . Przez większość testu spód Kia był uderzany przez kamienie na szlaku, gdyż po prostu nie był odpowiednio wysoki aby przejechać nad większością przeszkód . Nieziemskie odgłosy skrobania i szlifowania było słychać cały czas. Również ponadprzeciętny hałas z silnika słyszalny był w kabinie .Tam po prostu nie było tak cicho, jak w innych pojazdach.
Ale żeby być w porządku, trzeba przyznać , że Kia Sorento było najtańszym autem w tym teście .

Test był robiony w 2003 , na modelu amerykańskim 3.5 v6 od razu po wprowadzeniu modelu do produkcji.
Od tamtej pory co roku wiele zmieniało się w tym aucie aż do 2006 roku w którym przeszedł lifting .