Jedna z przyczyn braku mocy , gaśnięcia silnika w czasie jazdy jest zanieczyszczony filtr paliwa.
Dzieje się tak , ponieważ pewna partia zbiorników z lat 2004 – 2006 została od środka pokryta farbą , która po jakimś czasie łuszczy się i zapycha filtr.
Może to również doprowadzić do uszkodzenia pompy wtryskowej , listwy common-rail czy wtrysków.
Jeśli występują w/w objawy należy sprawdzić czy mamy felerny zbiornik czy nie.
W tym celu należy dostać się do filtra w baku paliwa.
Aby to zrobić trzeba podnieść siedzisko prawej tylnej kanapy. Po podniesieniu ukazuje się nam klapka z wykładziny. Odpinamy rzep i unosimy klapkę do góry.
Pod spodem ukazuje się nam metalowa klapka przykręcona do karoserii auta czterema blachowkrętami.
Po odkręceniu klapki ukazuje się nam widok baku i osłony filtra paliwa:
Po oczyszczeniu osłony i jej otoczenia spryskujemy 6 wkrętów od góry i dołu preparatem WD 40 i odczekujemy chwilę.
Następnie odkręcamy wkręty (klucz 8 mm) i unosimy klapkę. Po odkręceniu ostatniego wkręta klapka sama się nam unosi, gdyż zamontowana jest sprężyście dociskając filtr do dna baku.
Po zdjęciu i wypięciu wężyków i wyjęciu filtra z baku ukazuje się nam taki widok:
Przy okazji można ocenić stan baku i jakość tankowanego paliwa.
Dno baku jest czyste, a samo paliwo przejrzyste. Nie widać złuszczeń ani osadów brudów z paliwa.
Aby to zrobić trzeba podnieść siedzisko prawej tylnej kanapy. Po podniesieniu ukazuje się nam klapka z wykładziny. Odpinamy rzep i unosimy klapkę do góry.
Pod spodem ukazuje się nam metalowa klapka przykręcona do karoserii auta czterema blachowkrętami.
Po odkręceniu klapki ukazuje się nam widok baku i osłony filtra paliwa:


Po zdjęciu i wypięciu wężyków i wyjęciu filtra z baku ukazuje się nam taki widok:

Dno baku jest czyste, a samo paliwo przejrzyste. Nie widać złuszczeń ani osadów brudów z paliwa.
A tak wygląda cały filtr paliwa wraz z osprzętem:
oraz potencjometr, czyli wskaźnik napełnienia baku:
Tak wyglada zanieczyszczony filtr.
i łuszcząca się farba.