Zanieczyszczony filtr w zbiorniku paliwa.

  Jedna z przyczyn braku mocy , gaśnięcia silnika w czasie jazdy jest zanieczyszczony filtr paliwa.
Dzieje się tak , ponieważ pewna partia zbiorników z lat 2004 – 2006 została od środka pokryta farbą , która po jakimś czasie łuszczy się i zapycha filtr.
Może to również doprowadzić do uszkodzenia pompy wtryskowej , listwy common-rail czy wtrysków.
Jeśli występują w/w objawy należy sprawdzić czy mamy felerny zbiornik czy nie.
W tym celu należy dostać się do filtra w baku paliwa.
Aby to zrobić trzeba podnieść siedzisko prawej tylnej kanapy. Po podniesieniu ukazuje się nam klapka z wykładziny. Odpinamy rzep i unosimy klapkę do góry.
Pod spodem ukazuje się nam metalowa klapka przykręcona do karoserii auta czterema blachowkrętami.
Po odkręceniu klapki ukazuje się nam widok baku i osłony filtra paliwa:ObrazekPo oczyszczeniu osłony i jej otoczenia spryskujemy 6 wkrętów od góry i dołu preparatem WD 40 i odczekujemy chwilę.ObrazekNastępnie odkręcamy wkręty (klucz 8 mm) i unosimy klapkę. Po odkręceniu ostatniego wkręta klapka sama się nam unosi, gdyż zamontowana jest sprężyście dociskając filtr do dna baku.
Po zdjęciu i wypięciu wężyków i wyjęciu filtra z baku ukazuje się nam taki widok:ObrazekPrzy okazji można ocenić stan baku i jakość tankowanego paliwa.
Dno baku jest czyste, a samo paliwo przejrzyste. Nie widać złuszczeń ani osadów brudów z paliwa.

Obrazek

A tak wygląda cały filtr paliwa wraz z osprzętem:

Obrazek

oraz potencjometr, czyli wskaźnik napełnienia baku:

Obrazek

Tak wyglada zanieczyszczony filtr.

Zoom in (real dimensions: 4000 x 3000)Obrazek

Zoom in (real dimensions: 4000 x 3000) i łuszcząca się farba.Obrazek

275294851bcf49f8926160d8252ea1c2

d660b84e20b22c37414e85de993fbfa9 f89b199855ab74bad00ef34fb86a5d34

Polski Klub Kia Sorento