Wymiana filtra paliwa Sorento II
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11397
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
- Skąd jesteś: Rzeszów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana filtra paliwa Sorento II
Marek pisze:Może wymień paliwo. Te czujniki bardzo rzadko się psują.
Zostało mi jakieś 1/3 baku. Tankowałem na Orlenie ale to pewnie nie ma znaczenia zresztą często tam tankuje, auto głównie stoi tylko dłuższe trasy. Problem pojawił się po postoju przez noc przy lekkim mrozie. Cały czas jest to samo paliwo. Po wymianie filtra krótka trasa było ok. W paliwie zlanym z filtra do tej pory nie wytrąciła się woda. Dzisiaj po odpaleniu było ok po 5 min pojawił się błąd. Po odpięciu czujnika da się jechać normalnie.
Zgodnie z Twoją sugestią wyjeżdzę to co w baku i zaleje nowe z innej stacji dla sprawdzenia.
Jak ten czujnik działa? Mierzy rezystancje czy jakoś inaczej. Może styki gdzieś zaśniedziałe.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Wymiana filtra paliwa Sorento II
Czyli 2/3 baku to powietrze oraz idealne warunki do skraplania się wody w baku przy obecnych temperaturach.
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
- Skąd jesteś: Rzeszów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana filtra paliwa Sorento II
No i prawdopodobnie to jednak czujnik. Po ponownym odkręceniu czujnika i spuszczeniu paliwa wody w nim nie stwierdziłem, wiec zamówiłem czujnik. Czujnik w środku pewnie ma jakiś półprzewodnik podejrzewam, że prosty przełącznik na tranzystorze. Stary pomiędzy śruba wewnątrz czujnika, a środkowym pinem miał około 400kOm nowy ma wartość nieskończoną, przynajmniej zakres mojego miernika (2000kOm) nie da rady pomierzyć.
Ponieważ rezystancja wody jest mniejsza niż oleju to jeżeli czujnik zaleje woda przez obudowę filtra i wodę popłynie niewielki prąd co spowoduje, że na środkowym pinie pojawi się sygnał.
Ponieważ rezystancja wody jest mniejsza niż oleju to jeżeli czujnik zaleje woda przez obudowę filtra i wodę popłynie niewielki prąd co spowoduje, że na środkowym pinie pojawi się sygnał.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości