Regenerowana dwumasa czy nowa?
Moderator: Moderator
- YakuzzaPL
- moje konto
- Posty: 222
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
- Skąd jesteś: Świnoujście
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Regenerowana dwumasa czy nowa?
Co sądzicie o regenerowanych kołach dwumasowych ? Wstawiał ktoś ?. Koszt nowego 2100 zł a regenerka 600-700. Byłem u mechanika i powiedział że dwumas do wymiany ale musi rozebrać i zobaczyć żeby w 100% był pewien. Już się nastawiam na najgorsze. Dwumasa plus sprzęgło, łożysko oporowe i wychodą kosmiczne koszta. Dlatego zastanawiam się nad kołem dwumasowym po regeneracji bo wychodzi 1400 taniej. Zaczyna wkur... mnie to auto. Co chwila jakaś niespodzianka. Rok czasu 5000zł wsadzone a tu szykuje się na następne 5000zł. W audi przez 8 lat nie wsadziłem 3 tysi. a zrobiłem ponad 150 tysięcy kilometrów a kią przez rok zrobiłem 15 tysięcy i tyle kasy na naprawy. Załamka
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
Jakiś czas temu regeneracja kół dwumasowych nie była najlepsza , może teraz się coś zmieniło . Grzechotanie uszkodzonego koła najlepiej słychać gdy silnik jest zimny lub przy gaszeniu , miałeś takie objawy .
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
YakuzzaPL pisze: Zaczyna wkur... mnie to auto. Co chwila jakaś niespodzianka. Rok czasu 5000zł wsadzone a tu szykuje się na następne 5000zł. W audi przez 8 lat nie wsadziłem 3 tysi. a zrobiłem ponad 150 tysięcy kilometrów a kią przez rok zrobiłem 15 tysięcy i tyle kasy na naprawy. Załamka
No chłopie, po profilu (a zakładam, że nie jest systematycznie odświeżany) wnioskuję, że Twoja kijanka no nie jest pierwszej świeżości i przy przebiegu grubo powyżej 200k km to już mogą wychodzić różne kwiatki. Wystarczy, że poprzedni użytkownik bazował głównie na tankowaniu i dolewaniu płynu do spryskiwaczy - zatem na Ciebie spadła cała odbudowa kondycji tego auta i nie obwiniał bym tu marki . . .
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
Miałem to samo napisać, że trwałość dwumasy obliczona jest na 200000 km i poprzedni właściciel wiedział co sprzedaje.
- YakuzzaPL
- moje konto
- Posty: 222
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
- Skąd jesteś: Świnoujście
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
Marek pisze:Jakiś czas temu regeneracja kół dwumasowych nie była najlepsza , może teraz się coś zmieniło . Grzechotanie uszkodzonego koła najlepiej słychać gdy silnik jest zimny lub przy gaszeniu , miałeś takie objawy .
Grzechotanie słychać bardzo delikatnie, a czasami wogóle. Najbardziej słychać hałas przy wciskaniu sprzęga ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Przy gaszeniu silnika lekko nim przy końcu zabuja ale grzechotania nie ma. Zauważyłem też że przy prędkości 130-140 lekko drży mi kierownica. Tarcze nowe, koła wyważone, nie wiem czy to może być objaw dwumasy.? Przypomniałem sobie że poprzedni właściciel twierdził że koło dwumasowe było wymieniane w ASO. Da radę sprawdzić co i kiedy było u nich robione jak wcześniej był inny właściciel?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
Nie popełnij tego błędu , który większość z nas popełnia.
Jak pójdziesz do mechanika i powiesz żeby wymienił dwumasę to wymieni ...i zainkasuje , nawet jak będzie dobra.
Ja tak zregenerowalem niepotrzebnie rozrusznik .
Nie wolno pójść do mechanika i powiedzieć mu wymień Pan to i to. Nie , trzeba powiedzieć, Panie drga mi podczas jazdy , przy 120 km/h i też przy gaszeniu silnika . Wtedy to on ma znaleźć problem i wziąść za to odpowiedzialność .
Wybrałeś najbogatszą opcję do wymiany , bo to wcale nie musi być dwumasa z tego co piszesz , więc jak znajdzie inną przyczynę to będziesz na plusie .
Jak pójdziesz do mechanika i powiesz żeby wymienił dwumasę to wymieni ...i zainkasuje , nawet jak będzie dobra.
Ja tak zregenerowalem niepotrzebnie rozrusznik .
Nie wolno pójść do mechanika i powiedzieć mu wymień Pan to i to. Nie , trzeba powiedzieć, Panie drga mi podczas jazdy , przy 120 km/h i też przy gaszeniu silnika . Wtedy to on ma znaleźć problem i wziąść za to odpowiedzialność .
Wybrałeś najbogatszą opcję do wymiany , bo to wcale nie musi być dwumasa z tego co piszesz , więc jak znajdzie inną przyczynę to będziesz na plusie .
- YakuzzaPL
- moje konto
- Posty: 222
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
- Skąd jesteś: Świnoujście
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
Tak zrobię Andrzej. Mam nadzieję że to nie dwumasa ... Tylko po co poprzedni właściciel by kłamał że była wymieniana? Zresztą różni są ludzie. Zobaczymy niebawem co tam się dzieje.
-
- moja ranga
- Posty: 100
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
- Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
Jedź do serwisu , gdzie wyważają koła na samochodzie.
Drogo ale odpadną ci drgania spowodowane kołami, tarczami i półosiami. Tylko wyciąg bezpiecznik od przedniego napędu.
Jak nie pomoże to odkreęć wały i do wywarzenia.
Drogo ale odpadną ci drgania spowodowane kołami, tarczami i półosiami. Tylko wyciąg bezpiecznik od przedniego napędu.
Jak nie pomoże to odkreęć wały i do wywarzenia.
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
Sorento126 pisze: Tylko wyciąg bezpiecznik od przedniego napędu.
Niestety - jest to niewykonalne.
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
Jak to nie . . . odpinasz obie półosie i już nie masz przedniego napędu to oczywiście żart
Sorento126 nie zwrócił uwagi, że temat dot. SII
Sorento126 nie zwrócił uwagi, że temat dot. SII
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
Zrób taki test - podjedź prostopadłe pod wysoki krawężnik ,stań przed nim opierając opony o jego krawędź,wrzuć jedynkę i bez gazu powoli puszczając sprzęgło próbuj na niego wjechać. Napisz jakie odgłosy słyszałeś .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moja ranga
- Posty: 100
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
- Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
PABLOTECH pisze:Jak to nie . . . odpinasz obie półosie i już nie masz przedniego napędu to oczywiście żart
Sorento126 nie zwrócił uwagi, że temat dot. SII
Ojć...
A w S2 nie da sie? Chyba wystarczy na chwile wyważania zdjąć wał do tylnego napedu? Czy grozi to jakimiś powikłaniami ?
- YakuzzaPL
- moje konto
- Posty: 222
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
- Skąd jesteś: Świnoujście
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
hunter pisze:Zrób taki test - podjedź prostopadłe pod wysoki krawężnik ,stań przed nim opierając opony o jego krawędź,wrzuć jedynkę i bez gazu powoli puszczając sprzęgło próbuj na niego wjechać. Napisz jakie odgłosy słyszałeś .
Test wykonany. Jedyne co słyszałem to jak mi gaśnie silnik
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
To raczej nie dwumasa o ile dobrze słyszałeś raczej łożysko oporowe ,jak mechanik zdejmie skrzynię to będziesz się dopiero martwił.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?
Sorento126 pisze:PABLOTECH pisze:Jak to nie . . . odpinasz obie półosie i już nie masz przedniego napędu to oczywiście żart
Sorento126 nie zwrócił uwagi, że temat dot. SII
Ojć...
A w S2 nie da sie? Chyba wystarczy na chwile wyważania zdjąć wał do tylnego napedu? Czy grozi to jakimiś powikłaniami ?
Tylny wtedy zniknie Przedni uparcie nadal będzie działał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości