Regenerowana dwumasa czy nowa?

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Regenerowana dwumasa czy nowa?

#1 Postautor: YakuzzaPL » piątek, 30 sierpnia 2019, 22:45

Co sądzicie o regenerowanych kołach dwumasowych ? Wstawiał ktoś ?. Koszt nowego 2100 zł a regenerka 600-700. Byłem u mechanika i powiedział że dwumas do wymiany ale musi rozebrać i zobaczyć żeby w 100% był pewien. Już się nastawiam na najgorsze. Dwumasa plus sprzęgło, łożysko oporowe i wychodą kosmiczne koszta. Dlatego zastanawiam się nad kołem dwumasowym po regeneracji bo wychodzi 1400 taniej. Zaczyna wkur... mnie to auto. Co chwila jakaś niespodzianka. Rok czasu 5000zł wsadzone a tu szykuje się na następne 5000zł. W audi przez 8 lat nie wsadziłem 3 tysi. a zrobiłem ponad 150 tysięcy kilometrów a kią przez rok zrobiłem 15 tysięcy i tyle kasy na naprawy. Załamka

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#2 Postautor: Marek » piątek, 30 sierpnia 2019, 23:43

Jakiś czas temu regeneracja kół dwumasowych nie była najlepsza , może teraz się coś zmieniło . Grzechotanie uszkodzonego koła najlepiej słychać gdy silnik jest zimny lub przy gaszeniu , miałeś takie objawy .

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#3 Postautor: PABLOTECH » sobota, 31 sierpnia 2019, 00:07

YakuzzaPL pisze: Zaczyna wkur... mnie to auto. Co chwila jakaś niespodzianka. Rok czasu 5000zł wsadzone a tu szykuje się na następne 5000zł. W audi przez 8 lat nie wsadziłem 3 tysi. a zrobiłem ponad 150 tysięcy kilometrów a kią przez rok zrobiłem 15 tysięcy i tyle kasy na naprawy. Załamka


No chłopie, po profilu (a zakładam, że nie jest systematycznie odświeżany) wnioskuję, że Twoja kijanka no nie jest pierwszej świeżości i przy przebiegu grubo powyżej 200k km to już mogą wychodzić różne kwiatki. Wystarczy, że poprzedni użytkownik bazował głównie na tankowaniu i dolewaniu płynu do spryskiwaczy - zatem na Ciebie spadła cała odbudowa kondycji tego auta :idn: i nie obwiniał bym tu marki . . .
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#4 Postautor: Andrzej » sobota, 31 sierpnia 2019, 00:22

Miałem to samo napisać, że trwałość dwumasy obliczona jest na 200000 km i poprzedni właściciel wiedział co sprzedaje.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#5 Postautor: YakuzzaPL » sobota, 31 sierpnia 2019, 10:47

Marek pisze:Jakiś czas temu regeneracja kół dwumasowych nie była najlepsza , może teraz się coś zmieniło . Grzechotanie uszkodzonego koła najlepiej słychać gdy silnik jest zimny lub przy gaszeniu , miałeś takie objawy .


Grzechotanie słychać bardzo delikatnie, a czasami wogóle. Najbardziej słychać hałas przy wciskaniu sprzęga ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Przy gaszeniu silnika lekko nim przy końcu zabuja ale grzechotania nie ma. Zauważyłem też że przy prędkości 130-140 lekko drży mi kierownica. Tarcze nowe, koła wyważone, nie wiem czy to może być objaw dwumasy.? Przypomniałem sobie że poprzedni właściciel twierdził że koło dwumasowe było wymieniane w ASO. Da radę sprawdzić co i kiedy było u nich robione jak wcześniej był inny właściciel?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#6 Postautor: Andrzej » sobota, 31 sierpnia 2019, 11:10

Nie popełnij tego błędu , który większość z nas popełnia.
Jak pójdziesz do mechanika i powiesz żeby wymienił dwumasę to wymieni ...i zainkasuje , nawet jak będzie dobra.
Ja tak zregenerowalem niepotrzebnie rozrusznik .
Nie wolno pójść do mechanika i powiedzieć mu wymień Pan to i to. Nie , trzeba powiedzieć, Panie drga mi podczas jazdy , przy 120 km/h i też przy gaszeniu silnika . Wtedy to on ma znaleźć problem i wziąść za to odpowiedzialność .
Wybrałeś najbogatszą opcję do wymiany , bo to wcale nie musi być dwumasa z tego co piszesz , więc jak znajdzie inną przyczynę to będziesz na plusie .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#7 Postautor: YakuzzaPL » sobota, 31 sierpnia 2019, 12:50

Tak zrobię Andrzej. Mam nadzieję że to nie dwumasa ... Tylko po co poprzedni właściciel by kłamał że była wymieniana? Zresztą różni są ludzie. Zobaczymy niebawem co tam się dzieje.

Sorento126
moja ranga
moja ranga
Posty: 100
Wiek: 38
Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#8 Postautor: Sorento126 » sobota, 31 sierpnia 2019, 13:18

Jedź do serwisu , gdzie wyważają koła na samochodzie.
Drogo ale odpadną ci drgania spowodowane kołami, tarczami i półosiami. Tylko wyciąg bezpiecznik od przedniego napędu.
Jak nie pomoże to odkreęć wały i do wywarzenia.

Awatar użytkownika
volcan
moja ranga
moja ranga
Posty: 146
Wiek: 45
Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Inny Samochód: Ford Fusion
Has thanked: 18 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#9 Postautor: volcan » niedziela, 1 września 2019, 10:22

Sorento126 pisze: Tylko wyciąg bezpiecznik od przedniego napędu.


Niestety - jest to niewykonalne.

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#10 Postautor: PABLOTECH » niedziela, 1 września 2019, 10:38

Jak to nie . . . odpinasz obie półosie i już nie masz przedniego napędu :roftl: to oczywiście żart
Sorento126 nie zwrócił uwagi, że temat dot. SII :happy2:
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#11 Postautor: hunter » niedziela, 1 września 2019, 11:44

Zrób taki test - podjedź prostopadłe pod wysoki krawężnik ,stań przed nim opierając opony o jego krawędź,wrzuć jedynkę i bez gazu powoli puszczając sprzęgło próbuj na niego wjechać. Napisz jakie odgłosy słyszałeś .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Sorento126
moja ranga
moja ranga
Posty: 100
Wiek: 38
Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#12 Postautor: Sorento126 » niedziela, 1 września 2019, 12:29

PABLOTECH pisze:Jak to nie . . . odpinasz obie półosie i już nie masz przedniego napędu :roftl: to oczywiście żart
Sorento126 nie zwrócił uwagi, że temat dot. SII :happy2:


Ojć... :roftl:
A w S2 nie da sie? Chyba wystarczy na chwile wyważania zdjąć wał do tylnego napedu? Czy grozi to jakimiś powikłaniami ?

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#13 Postautor: YakuzzaPL » poniedziałek, 2 września 2019, 09:26

hunter pisze:Zrób taki test - podjedź prostopadłe pod wysoki krawężnik ,stań przed nim opierając opony o jego krawędź,wrzuć jedynkę i bez gazu powoli puszczając sprzęgło próbuj na niego wjechać. Napisz jakie odgłosy słyszałeś .

Test wykonany. Jedyne co słyszałem to jak mi gaśnie silnik :friends:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#14 Postautor: hunter » poniedziałek, 2 września 2019, 20:08

To raczej nie dwumasa o ile dobrze słyszałeś :kwink: raczej łożysko oporowe ,jak mechanik zdejmie skrzynię to będziesz się dopiero martwił. :confused:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
volcan
moja ranga
moja ranga
Posty: 146
Wiek: 45
Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Inny Samochód: Ford Fusion
Has thanked: 18 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Regenerowana dwumasa czy nowa?

#15 Postautor: volcan » wtorek, 3 września 2019, 22:04

Sorento126 pisze:
PABLOTECH pisze:Jak to nie . . . odpinasz obie półosie i już nie masz przedniego napędu :roftl: to oczywiście żart
Sorento126 nie zwrócił uwagi, że temat dot. SII :happy2:


Ojć... :roftl:
A w S2 nie da sie? Chyba wystarczy na chwile wyważania zdjąć wał do tylnego napedu? Czy grozi to jakimiś powikłaniami ?


Tylny wtedy zniknie :bye: Przedni uparcie nadal będzie działał :beer:


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość