Błąd P0047 i P2563
Moderator: Moderator
- YakuzzaPL
- moje konto
- Posty: 222
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
- Skąd jesteś: Świnoujście
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Błąd P0047 i P2563
Witam. Od jakiegoś czasu podczas jazdy 100-160 km/h gdy zaczyna dopalać DPF wjeżdżam np. na rondo i znowu zaczynam przyspieszać auto nie chce przyspieszać jakby mu turbo odłączało. Ale jak puszczę gaz na kilka sekund i znowu dodam gazu to wtedy przyspiesza normalnie. Czasami też muszę wyłączyć zapłon kluczykiem i wtedy jest znowu normalnie. Błędy jakie mi pokazało to P0047 i P2563. Może to jest wina EGR?
- Załączniki
-
- Screenshot_20210626_133513.jpg (148.45 KiB) Przejrzano 1864 razy
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P0047 i P2563
To nie EGR ,to coś z zaworem upustowym turbiny i z czujnikiem zmiennej geometrii dolotu lub ze sterowaniem nimi kable ,wtyczki od zaworu i czujnika do ECU. Do sprawdzenia dolot powietrza.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P0047 i P2563
Obstawiam zapieczone kierownice, czyli turbo do czyszczenia. Przy okazji cały dolot i IC.
- YakuzzaPL
- moje konto
- Posty: 222
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
- Skąd jesteś: Świnoujście
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P0047 i P2563
Tylko czemu to się dzieje tylko przy wypalaniu DPF? Odkręciłem dolot do turbo i sprawdzałem wirnik. Ma już mały luz ( góra dół). Dzisiaj wracałem z Wrocławia i znowu złapał zamułe. Wyłączyłem i włączyłem zapłon i po problemie. Hmm...
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
- YakuzzaPL
- moje konto
- Posty: 222
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
- Skąd jesteś: Świnoujście
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P0047 i P2563
Bo widzę po spalaniu chwilowym. Słychać basowy dźwięk wydechu. Jak puszczę pedał gazu podczas jazdy to spalanie chwilowe nie schodzi na 0.0l/h tylko jest od 1.2-0.7l/h. Dzisiaj znowu miałem to samo i zapalił się check engine.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P0047 i P2563
Zacznij od sprawdzenia czujnika DPS, czujnika EGTS i sprawdz wypełnienienie katalizatora sadzą . Zrobisz to programem diagnostycznym KIA , czyli ASO niestety ,.
Może okazać się konieczne wypalenie ( regeneracja serwisowa).
Takie sa warunki zadziałania regeneracji DPF podczas jazdy;
1. Przebieg > 1000 km
2. Prędkość obrotowa SILNIKA: 1000 ÷ 4000 obr./min
3. Obciążenie SILNIKA ok. 0,7 bar (8 mg / SUW tłoka)
4. Prędkość pojazdu > 5 kilometrów na godzinę
5. Temperatura plynu chłodzącego > 40 ° C
Jednak skłaniał bym się za sprawdzeniem dolotu tak jak to sugerują błędy ,które Ci wyświetliło.
Może okazać się konieczne wypalenie ( regeneracja serwisowa).
Takie sa warunki zadziałania regeneracji DPF podczas jazdy;
1. Przebieg > 1000 km
2. Prędkość obrotowa SILNIKA: 1000 ÷ 4000 obr./min
3. Obciążenie SILNIKA ok. 0,7 bar (8 mg / SUW tłoka)
4. Prędkość pojazdu > 5 kilometrów na godzinę
5. Temperatura plynu chłodzącego > 40 ° C
Jednak skłaniał bym się za sprawdzeniem dolotu tak jak to sugerują błędy ,które Ci wyświetliło.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- YakuzzaPL
- moje konto
- Posty: 222
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
- Skąd jesteś: Świnoujście
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości