Strona 1 z 1

Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

: środa, 17 kwietnia 2013, 08:54
autor: estor
Witam ,jako że jestem świeżym posiadaczem Sorento mam pytanie co do obsługi DPF , jeżdżąc przez ostatnie 2 lata Audi a6
wiedziałem o jego bolączkach co do dpf w szczególności dla tego że robię większość w mieście.
Jak tu wygląda wypalanie , kiedy następuje inicjacja i czy dpf jest problemowy ? W audi było np ta że procedura wypalania załączała się tylko po przekroczeniu pewnego poziomu (%) zapełnienia i można było to np rozpoznać po zwiększeniu obrotów (manual) do 2tys.
Każde przerwanie nie było wskazane ale dochodziło do tego że wracając z trasy nic sie nie wypalało a komputerowi zachciało się to robić stojąc przed bramą do domu , co kończyło się nawrotką i 5-10 km jazdy .
pozdr


Wątek dotyczy Sorento II więc został przeniesiony do odpowiedniego działu - v

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

: środa, 28 sierpnia 2013, 07:36
autor: ufolz
Odgrzeje temat ponieważ w serwisie nic nie są w stanie powiedzieć, nawet nie wiemy czy czymś sygnalizuje rozpoczęty proces wypalania. W chevrolet jest kontrolka która sygnalizuje, a jak jest w Sorento?
Czy naprawdę nikogo nie ma kto był by w stanie odpowiedzieć na te pytania?

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

: niedziela, 1 czerwca 2014, 00:14
autor: xdauser
Filtr wypala się średnio co 400 km. Nie ma sygnalizacji ze proces się rozpoczął. Temperatura wydechu wzrasta do około 600-650 stopni. Dodatkowo po głównej dawce paliwa następuje dodatkowa mająca na celu podniesienie temperatury gazów wydechowych. Cały proces trwa około 10-15 minut. Czasami można poczuć specyficzny smrodek w okolicach wydechu jakby nagrzanego metalu. W procesie tym czasami biorą udział świece żarowe.

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

: niedziela, 1 czerwca 2014, 08:25
autor: krzysiek ardie
xdauser nie spełniłeś punktu 0 regulaminu forum mimo że jesteś na forum od 25 sierpnia 2013, powinieneś wpierw przywitać się na forum :hmm:

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

: niedziela, 1 czerwca 2014, 09:09
autor: miro
xdauser pisze:Filtr wypala się średnio co 400 km. Nie ma sygnalizacji ze proces się rozpoczął. Temperatura wydechu wzrasta do około 600-650 stopni. Dodatkowo po głównej dawce paliwa następuje dodatkowa mająca na celu podniesienie temperatury gazów wydechowych. Cały proces trwa około 10-15 minut. Czasami można poczuć specyficzny smrodek w okolicach wydechu jakby nagrzanego metalu. W procesie tym czasami biorą udział świece żarowe.

Czy coś się stanie jak w trakcie procesu wyłączę silnik ?

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

: niedziela, 1 czerwca 2014, 09:58
autor: ntgale
Kilka razy pod rząd, pewnie nie, przynajmniej na początku. Jeśli będzie zdarzać się to notorycznie to filtr się zapcha i auto przechodzi w tryb serwisowy. Konieczne wypalanie serwisowe w ASO. Lepiej do tego nie dopuścić. Jeszcze trochę zależy od tego czy filtr suchy czy mokry. W mokrym jest dodatkowy płyn, który trzeba uzupełniać co sto ileśtam tysięcy km ale chyba jest jednak trochę lepszy od suchego. W suchym częstą przypadłością jest przedostawanie się oleju napędowego do oleju silnikowego, co oznacza, że silnik jest smarowany taką breją. Oznacza to również, że stan tej substancji potrafi wzrastać i trzeba go kontrolować oraz w porę wymieniać. Wszystko co złe dzieje się gdy auto z filtrem cząstek stałych użytkowane jest na bardzo krótkich odcinkach a kierowca często dusi auto na zbyt niskich obrotach.
Ja w cytrynie mam filtr mokry i w sumie to nie wiem, że go mam (oprócz podwyższonego spalania i aż błyszczącej rury wydechowej). Ale też moje krótkie odcinki to co najmniej 17km na raz. Raczej nie przejmuję się czy wypalanie się skończyło czy nie.

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

: niedziela, 1 czerwca 2014, 10:41
autor: Giza
Link do zaprzyjaźnionego (rodzinnego (w sensie że KIA'wego)) forum. Na drugiej stronie wątku dyskusja jak rozpoznać wypalanie DPF. Myślę, że będzie przydatne.
http://www.mojasportage.pl/viewtopic.ph ... &hilit=dpf

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

: niedziela, 1 czerwca 2014, 17:44
autor: xdauser
ntgale pisze:Jeszcze trochę zależy od tego czy filtr suchy czy mokry. W mokrym jest dodatkowy płyn, który trzeba uzupełniać co sto ileśtam tysięcy km ale chyba jest jednak trochę lepszy od suchego.

W Kiankach jest suchy. Na szczescie jest dobrze umiejscowiony bo tuz za turbina takze temperatura gazow wydechowych jest dosc wysoka co znacznie ulatwia proces wypalania.

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

: niedziela, 1 czerwca 2014, 18:32
autor: xdauser
Beata rozumiem ze masz coś do powiedzenia w tym temacie, więc wal śmiało. Chętnie poczytam jakieś interesujące info w kwestiach technicznych. No chyba ze to forum na którym nie dzielimy się wiedzą a uprzejmościami więc w takim razie przepraszam i witam wszystkich.

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

: niedziela, 1 czerwca 2014, 22:14
autor: mariank32
Są jakieś zasady, bo bez zasad byłoby źle.. Szanujemy je tutaj i jak zauważyłeś nigdy nawet nowym forumowiczom nie odmawia się pomocy. Są fora gdzie musisz mieć staż, ilość postów itd. A tutaj , zapisujac się wypada przywitać się, nic więcej. To tak jak przyjście do czyjegoś domu.
Ale wracając do tematu, po prostu diesle generalnie, a już na pewno z dpf nie służą do tego aby jeździć do kiosku po gazety lub po mieście. Można wypalić diagnoskopem , ale powinno się to robić samo, w trasie. Pozdrawiam

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

: niedziela, 1 czerwca 2014, 22:25
autor: Admin
xdauser pisze:No chyba ze to forum na którym nie dzielimy się wiedzą a uprzejmościami więc w takim razie przepraszam i witam wszystkich.


Zgadza się a 83000 postów to o pogodzie , jeśli tak zaczynasz przygodę z Sorento to ciemność widzę .

Re: Sorento 2.2 a dpf - wypalanie , obsługa

: poniedziałek, 2 czerwca 2014, 00:15
autor: xdauser
Na szczescie moja przygoda z Sorento ma sie dobrze. A bardziej merytorycznie i na temat. Warunkami niezbednymi do zainicjowania wypalenia DPFa sa:
- obroty pomiedzy 1000 a 4000 obr/min
- predkosc samochodu powyzej 5km/h
- temperatura cieczy chlodzacej powyzej 40 st.

Moze sie komus przyda...