Strona 1 z 1

Big Brake Kit

: piątek, 6 lipca 2018, 17:22
autor: Tony_Stark
Cześć. Czy ktoś na forum modyfikował hample w Sorento 2? Chodzi mi o zmianę zacisków na wielotłoczkowe, ale też tuning w postaci tarcz nawiercanych/nacinanych itp. Osobiście uważam że jak do takiego kloca /2 tony masy własnej/ to fabryczne zestawy są po prostu za słabe. W innym aucie, które miałem 9 lat, zmodyfikowałem hample na pancerny zestaw z przodu 312x28, z tyłu 256x22, co przy masie ~1300-1400kg dawało ciekawe efekty i niemal taki :jaw: efekt u upierdliwców jeżdżących „na zderzaku”...

Re: Big Brake Kit

: środa, 11 lipca 2018, 23:46
autor: kamax
Ja zmieniłem tarcze z przodu na nawiercane Zimermmann plus klocki Ferodo i jest lepej przy intensywnych hamowaniach chociaż klocki strasznie pylą

Re: Big Brake Kit

: sobota, 14 lipca 2018, 21:03
autor: Tony_Stark
Ja myślałem o założeniu zacisków od Hyundai Genesis Coupé, ale nastąpiła zmiana planów i na najbliższy rok-dwa będą nowe Zimermman Sport :happy2:

Re: Big Brake Kit

: poniedziałek, 16 lipca 2018, 13:00
autor: vokal
Ferodo ma to do siebie, że mocno pylą.

Re: Big Brake Kit

: poniedziałek, 16 lipca 2018, 13:39
autor: Marek
Wystarczy założyć wzmocnione giętkie przewody hamulcowe , skuteczność będzie o wiele lepsza .

Re: Big Brake Kit

: poniedziałek, 16 lipca 2018, 14:41
autor: Tony_Stark
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie dobre są do śmigania po torze wyścigowym, ale patrząc na auta o podobnych parametrach /prędkość podróżna i masa/ to każde rozwiązanie jest lepsze niż fabryczne.

Re: Big Brake Kit

: poniedziałek, 16 lipca 2018, 14:45
autor: Marek
Nie bardzo rozumiem , co do zwiększenia ciśnienia w tłoczkach hamulcowych ma tor wyścigowy , to jak się jeździ w terenie to już nie .

Re: Big Brake Kit

: poniedziałek, 16 lipca 2018, 19:03
autor: Tony_Stark
To jest dział Sorento II, który nie nadaje się do niczego więcej w terenie jak spokojna jazda po leśnych duktach w czasie rodzinnych wycieczek na grzyby itp. Wzmocnione przewody przydały by się w długiej podróży po autostradzie, tyle że ten kloc dobry jest do ok 130-140, bo potem wyraźnie czuć za miękkie zawieszenie i jak dla mnie za bardzo buja niczym ponton... Gdzieś tam czytałem że większość tych aut sprzedaje się w USA, a tam mają inne przepisy i warunki drogowe, więc fabryczne zestawy dają radę. Co innego jazda po naszych „produktach autostradopodobnych” :tdown:

Kolego nie cytuj postu jeżeli bezpośrednio pod nim odpowiadasz, pozdrawiam Twój moderator :hmm:

Re: Big Brake Kit

: poniedziałek, 16 lipca 2018, 20:37
autor: Marek
Sądząc po tytule , miałem nadzieję że temat będzie dotyczył ulepszenia układu hamulcowego , już trzeci post spowodował u mnie lekkie zakłopotanie , a teraz naprawdę nie wiem o czym mamy tu dyskutować . A szkoda .

Re: Big Brake Kit

: wtorek, 17 lipca 2018, 01:54
autor: Tony_Stark
Jak sam kolega wspomniał w temacie tuningu silnika, to forum sorentomaniaków a nie demonów prędkości. W sumie nie bez powodu jest założony fabryczny kaganiec na Vmax 195. Aby takiego kloca opanować, trzeba by zainwestować sporo kasy w silnik/skrzynię, hample i zawieszenie. Pytanie tylko po co? Gdzie u nas można by wykorzystać tak zrobione auto? Ja na dniach zakładam nowe tarcze Zimmermann/klocki Black Diamond i opiszę wrażenia, choć cudów nie oczekuję.

Re: Big Brake Kit

: wtorek, 17 lipca 2018, 13:09
autor: Marek
Fajnie że piszesz na temat , jak byś mógł zrobić próby odległości hamowania , przed i po przeróbce oraz przy rozgrzanych i zimnych tarczach , to byśmy mieli konkretne informacje czy to ma jakiś sens . Z góry dziękuję . :)