Lift Sorento

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#151 Postautor: Murzyn1313 » niedziela, 9 lutego 2014, 21:19

Są też do przedliftowych. Inny mają nr oczywiście
Obrazek

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#152 Postautor: hunter » niedziela, 9 lutego 2014, 21:22

Murzyn_1313_Maximus pisze:Są też do przedliftowych. Inny mają nr oczywiście

Ale ja chcę kupić do poliftowych tutaj :http://www.amazon.com/gp/product/B001VGCHVM/?ie=UTF8&me=ATVPDKIKX0DER CCC :rolley:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#153 Postautor: regi » wtorek, 11 lutego 2014, 22:21

Hessus pisze:Podkładki zamontowane na szybko co bym zdążył przed V rocznicą. W związku z tym nie ma fotek ale mogę powiedzieć tak- te od patrola do wersji czołga przed liftem pasują idealnie. Były obawy, że trzeba będzie 0,5mm szlifować ale nic z tych rzeczy. Leżą jak by stąd były wyjęte. Cena 100 PLN (podkładki 2szt. na tył) na miejscu u odbiorcy to chyba najniższa cena jaką ktokolwiek dał za podniesienie czołga. Podniesione +40mm (jest też wersja +50mm). Mogę szczerze polecić.

Z Olkusza?
A i jeszcze z jakiego Patrola?
1984 – Nissan Patrol MQ - seria 160
1987 – Nissan Patrol GQ - Y60 (GR)
1989 – Nissan Patrol 260
1997 – Nissan Patrol GU - Y61 (GR)
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
marcinksp
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 255
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 1 listopada 2012, 13:20
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#154 Postautor: marcinksp » wtorek, 11 lutego 2014, 23:30

Regi postaram sie jutro podjechac i dopytam goscia. Bo przy kupnie podkladek dla hessusa poprostu nie spytalem... Jest to super tania alternatywa podniesienia tylu auta...

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#155 Postautor: hunter » środa, 12 lutego 2014, 15:21

Zalazłem coś takiego:http://www.ebay.pl/itm/mad-Verstarkungsfedern-KIA-Sorento-JC-Niveaufedern-HV-374015-/390496594632?pt=DE_Autoteile&hash=item5aeb692ac8 , jest to kpl. dodatkowych sprężyn MAD do tyłu. Coś takiego ma Beata ,można zapytać się o opinię.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#156 Postautor: Hessus » czwartek, 13 lutego 2014, 08:16

Po podniesieniu auta na sprężynach w dalszym ciągu walczę z geometrią przodu. Kolejny "flachowiec" stwierdził. że śruby są zapieczone i po prostu się nie da regulować. Delikatnie nie podgrzeje żeby próbować ruszyć śruby tylko od razu chce grzać do czerwoności co zniszczy tuleje.
Póki co ustawiłem tylko zbieżność i auto zdecydowanie lepiej się prowadzi. Na pomiarach wyszło 0,5 st. pochyłu do wewnątrz na lewym kole i 1.0 stopnia na prawym.
Mam pytanie - jeździć tak czy szukać kolejnych flachowców? Wydaje mi się, że opon nie powinno targać. Co o tym sądzicie ?
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#157 Postautor: hunter » czwartek, 13 lutego 2014, 11:15

Hessus jak masz koła rozchylone - góra czy dołem? Poniżej kilka podstawowych informacji., może Ci się przyda. Co do zapieczonych śrub - potraktuj je dobrym środkiem penetrującym przez dłuższy czas. Może pomóc na pewno nie zaszkodzi.

Regulacja jednego z parametrów geometrii zawieszenia pociąga za sobą zmiany innego parametru

Dzisiejsze pojazdy mają kąt pochylenia koła zerowy lub ujemny. Pozwala to zwiększyć obszar styku opony z jezdnią przy większej prędkości na zakręcie. Maksymalna różnica między kątami pochylenia kół tej samej osi nie powinna przekraczać 0,5 stopnia co zapewnia brak ściągania w bok podczas jazdy na wprost. Kąt pochylenia koła ma wpływ na pracę opony i na jej trwałość. Z tego powodu wartość kąta nie powinna przekraczać 40 minut, także przy pełnym ugięciu zawieszenia. Zbyt duże dodatnie pochylenie koła powoduje szybsze zużywanie się zewnętrznego barku opony, a zbyt duże ujemne pochylenie - wewnętrznego.
Koła góra rozchylone- kąt pochylenia koła dodatni
Koła dołem rozchylone kat pochylenia koła ujemny.
Ważnym jest też kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy. Przy prowadzeniu kół z wykorzystaniem kolumny McPhersona przez oś sworznia zwrotnicy należy rozumieć prostą przechodzącą przez przegub wahacza i górne łożysko amortyzatora. Bardzo ważna jest zależność obu kątów. Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i kąt pochylenia koła tworzą razem kąt, który pozostaje niezmienny niezależnie od wielkości dobicia, czy odprężenia zawieszenia. Ta zależność od pochylenia koła sprawia, że nie można wprowadzić regulacji samego pochylenia sworznia zwrotnicy. Regulacja tego parametru jest możliwa jedynie jednocześnie z regulacją kąta pochylenia koła.
Występuje także kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,jak i kąt pochylenia sworznia zwrotnicy (ogólnie:
ustawienie osi sworznia zwrotnicy) powodują powstanie momentu stabilizacyjnego ułatwiającego utrzymywanie prostoliniowego kierunku jazdy i samoczynny powrót kół skręconych do kierunku jazdy na wprost .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#158 Postautor: Hessus » czwartek, 13 lutego 2014, 12:37

Hunter wychodzi na to, że kąt rozchylenia dodatni - góra koła się rozchodzą a dół schodzi do wewnątrz.
Czyli tak na dobrą sprawę te 0,5 stopnia mogło by ujść w tłoku a prawe z 1,0 powinienem jednak naciskać na diagnostów co by w końcu dali radę.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#159 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 13 lutego 2014, 13:11

Jak nie zrobisz geometrii to ci zetnie zewnętrzna krawędź opony. Sorento to ciężkie auto,więc szybko zauważysz utratę bieżnika
Obrazek

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#160 Postautor: hunter » czwartek, 13 lutego 2014, 14:30

Hessus pisze:Hunter wychodzi na to, że kąt rozchylenia dodatni - góra koła się rozchodzą a dół schodzi do wewnątrz.
Czyli tak na dobrą sprawę te 0,5 stopnia mogło by ujść w tłoku a prawe z 1,0 powinienem jednak naciskać na diagnostów co by w końcu dali radę.


Czy Ty masz jakiś wydruk z pomiaru kątów? Koniecznie rób geometrię,tak jak pisze Murzyn.

-- piątek, 7 marca 2014, 14:56 --

Dzisiaj dotarł komplet Daystara , tak to wygląda w rzeczywistości ,
https://www.dropbox.com/s/rruifc3avintejm/2014-03-07%2014.09.45.jpg
https://www.dropbox.com/s/9oati1x0uomjneh/2014-03-07%2014.11.21.jpg
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Lift Sorento

#161 Postautor: ntgale » czwartek, 22 maja 2014, 13:31

hunter i jak ten Daystar? Polecasz, dokładnie 2" podnosi, czy mniej?

I już niezależnie od powyższego. Sprężyny Ironman +2" na obie osie, przy pozostawionych standardowych amorach dadzą te 2 cale liftu? Da się założyć dłuższe sprężyny na przód do McPersona?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#162 Postautor: hunter » czwartek, 22 maja 2014, 22:08

Daystar na razie leży w szufladzie. Sprężyny możesz wymienić , jak będą słabe amory to wymienisz na nowe.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
rkalabun
To ja
To ja
Posty: 370
Wiek: 46
Rejestracja: środa, 12 marca 2014, 19:42
Skąd jesteś: Mińsk Mazowiecki
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny/szary
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#163 Postautor: rkalabun » środa, 24 września 2014, 12:33

Dla wszystkich miłośników wysokości :kwink: :
http://www.elast-pol.pl/index.php/podkl ... -y60-y61-1
o ile się dobrze rozejrzałem to właśnie tej firmy podkładki ma założone na tyle Hessus. 100 PLN za podniesienie tyłu to chyba najniższa możliwa cena, a z tego co pisał Hessus w tym poście z montażem nie powinno być większego problemu.
MAŁY
Zbładziłem- jeżdżę Rzepem :kwink:

Awatar użytkownika
paczk
moja ranga
moja ranga
Posty: 92
Wiek: 45
Rejestracja: środa, 1 stycznia 2014, 19:04
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 3.3 GDI (294 KM) Sorento2
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: AWD
Rok: 2015
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 224
Inny Samochód: renault laguna III
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#164 Postautor: paczk » środa, 1 października 2014, 23:37

właśnie dojrzałem do tematu podnoszenia sorci i potrzebuję Waszej porady.

a mianowicie - chodzi za mną lift i zastanawiam się nad dystansami, o których piszecie,
jako że moja sorcia jest poliftowa, odpada podniesienie budy.
dopiero co robiłem przegląd i amorki + sprężyny są w świetnej formie, więc chyba skuszę się na dystanse na sprężyny.

co radzicie?
lepiej poczekać i zmienić spręzyny, czy na razie pójsć w dystanse?
kolejny krok to zmiana opon na bfg a/t - ale to na wiosnę
wczesniej bagaznik wyprawowy i dodatkowe oświetlenie na nim

wdzięczność za wszelką pomoc :)
pozdrowionka

przemo

Awatar użytkownika
paczk
moja ranga
moja ranga
Posty: 92
Wiek: 45
Rejestracja: środa, 1 stycznia 2014, 19:04
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 3.3 GDI (294 KM) Sorento2
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: AWD
Rok: 2015
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 224
Inny Samochód: renault laguna III
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#165 Postautor: paczk » czwartek, 2 października 2014, 00:04

chyba zdecyduję się na Daystara,

Hunter- założyłeś je? jak wrażenia?
szkoda mi na razie wywalać kasę na sprężyny i amorki bo sa w niezłym stanie - to mogę zawsze zrobić.

dla zainteresowanych - poniżej link do instrukcji montażu nakładek Daystara, które kupił Hunter

http://www.manualsdir.com/manuals/27915 ... 100bk.html

pozdrowionka
paczk


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości