BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Moderator: Moderator
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
I tu Hess się z tobą zgadzam
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
No jak nie. Ja do tego celu kupiłem i odechciało mi się po dwóch kompletach tarczek. A pomimo, że i tak nie był to ekstremalny teren to i tak zawsze towarzyszące mi różne Jeepy były lepsze. Do Patrola czy G nie porównuję, a i Vitara była trochę lepsza, no i mniej szkoda jej było.
Ale wątek jest o blokadzie, a tej do Sorento z napędem AUTO, wg mnie, nie ma sensu montować. Do EST ja bym założył.
Ale wątek jest o blokadzie, a tej do Sorento z napędem AUTO, wg mnie, nie ma sensu montować. Do EST ja bym założył.
- pikkolo
- coś umiem
- Posty: 641
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
- Skąd jesteś: Krakoofek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: szary/szary
- Przebieg (km.): 266666
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Mi się marzy taka blokada mostu. W jednym z pierwszych dni jak miałem sorento pojechałem w góry. Wjechałem na spłachetek śniegu. Koła na przeciwległych stronach straciły przyczepność, poszło po wykrzyżu - i stoję. Drugim razem - leciutki podjazd ale błotnisto. Ruszałem ja i sportage - sportage poszedł a ja zostałem z tego powodu j.w.. Owszem wziąłem rozbieg i wyjechałem, ale jakby się dało zblokować choć jeden most - nie byłoby kompletnie problemu. Nie chodzi tu o motanie i cioranie po krzakach - ale jazda nawet po mokrej trawie może być problemem. Teraz nowe auta załatwiają to przyhamowaniem jednego koła, w sorento I tego nie ma.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
pikkolo pisze:Mi się marzy taka blokada mostu. W jednym z pierwszych dni jak miałem sorento pojechałem w góry. Wjechałem na spłachetek śniegu. Koła na przeciwległych stronach straciły przyczepność, poszło po wykrzyżu - i stoję. Drugim razem - leciutki podjazd ale błotnisto. Ruszałem ja i sportage - sportage poszedł a ja zostałem z tego powodu j.w.. Owszem wziąłem rozbieg i wyjechałem, ale jakby się dało zblokować choć jeden most - nie byłoby kompletnie problemu. Nie chodzi tu o motanie i cioranie po krzakach - ale jazda nawet po mokrej trawie może być problemem. Teraz nowe auta załatwiają to przyhamowaniem jednego koła, w sorento I tego nie ma.
Niestety elektronika czyli inteligentne ASR jest absolutnie najlepsze...
Żadna mechaniczna blokada nie będzie lepsza w lekkim terenie. Oczywiście w ekstremalnie cieżkim terenie jest pewnie inaczej, ale w lekkim terenie elektronika rządzi.
Zobaczcie jak doskonale to działa w Porsche Cayenne - tym wyśmiewanym suwie "bez ramy i reduktora"
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Ale Cayenne/Touareg mogą mieć reduktor oraz blokady centralnego i tylnego dyfra. Otwarty jest tylko przedni.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Tylko to widać, że w tym przypadku to inteligentny system elektroniczny a nie blokada gdyż koło podniesione do góry jest zatrzymywane całkowicie.
Żadna blokada mechaniczna tego nie potrafi...
Żadna blokada mechaniczna tego nie potrafi...
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
To będzie dobre:
Jeszcze to:
A poniżej porównanie układów blokujących:
Jeszcze to:
A poniżej porównanie układów blokujących:
Ostatnio zmieniony wtorek, 8 listopada 2016, 15:41 przez ntgale, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Tak łopatologicznie ?
Proszę bardzo: wyobraź sobie sprzęgło wielotarczowe mokre z motocykla.
Ale pracujące z lekkim poślizgiem a nie przenoszące cały moment.
I masz SLD. Dokładnie tak samo działa i dokładnie tak samo wygląda.
Podczas jazdy na wprost nie przenosi momentu, lecz gdy gdy jedno koło się kręci szybciej, to część tego momentu jest przenoszona na to drugie które kręci się wolniej.
Dokładnie jak podczas jazdy motocyklem na "półsprzęgle"
Szczerze ? SLD to zabawka raczej a nie poważne wyposażenie off-road.
Poza tym w większości naszych samochodów nie działa, bo wymaga okresowej wymiany tarcz ciernych - czego zapewne nikt nie robi
Proszę bardzo: wyobraź sobie sprzęgło wielotarczowe mokre z motocykla.
Ale pracujące z lekkim poślizgiem a nie przenoszące cały moment.
I masz SLD. Dokładnie tak samo działa i dokładnie tak samo wygląda.
Podczas jazdy na wprost nie przenosi momentu, lecz gdy gdy jedno koło się kręci szybciej, to część tego momentu jest przenoszona na to drugie które kręci się wolniej.
Dokładnie jak podczas jazdy motocyklem na "półsprzęgle"
Szczerze ? SLD to zabawka raczej a nie poważne wyposażenie off-road.
Poza tym w większości naszych samochodów nie działa, bo wymaga okresowej wymiany tarcz ciernych - czego zapewne nikt nie robi
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Pod obciążeniem. Stanąć jednym kołem na piachu (mokrej trawie, lub zaczekać na lód)) a jednym na asfalcie. Napęd tylko na tył w Waszym przypadku i gaz w deskę. Można by jeszcze próbować wjechać na jakąś skarpę, gdzie jedno z tylnych kół będzie w powietrzu. Oczywiście z napędem na tył. Ale tu nie wróżę sukcesu, bo to LSD nie ma tyle siły by całe auto za jedno koło wepchnąć na podwyższenie.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Tylko taka uwaga...
Przypadkiem odkryłem i w wątku o LSD opisałem, że istotnym parametrem jest temperatura.
Im bardziej rozgrzane LSD - tym bardziej skuteczne.
Powód to rozszerzalność cieplna tarcz, zjawisko znane tez z motocykla gdy na "ciepłym" rośnie luz na klamce sprzęgła.
Dlatego najlepiej dokonać próby po przejechaniu jakiegoś dystansu - im bardziej kręty tym lepiej...
Przypadkiem odkryłem i w wątku o LSD opisałem, że istotnym parametrem jest temperatura.
Im bardziej rozgrzane LSD - tym bardziej skuteczne.
Powód to rozszerzalność cieplna tarcz, zjawisko znane tez z motocykla gdy na "ciepłym" rośnie luz na klamce sprzęgła.
Dlatego najlepiej dokonać próby po przejechaniu jakiegoś dystansu - im bardziej kręty tym lepiej...
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Takie sobie gdybanie: czy przy wyższej temperaturze, czyli rzadszym oleju nie łatwiej jest doprowadzić do spalenia tych tarczek?
- tomasB
- możesz mi ufać
- Posty: 1030
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
- Skąd jesteś: niedary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 300
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
ntgale pisze:No jak nie. Ja do tego celu kupiłem i odechciało mi się po dwóch kompletach tarczek. A pomimo, że i tak nie był to ekstremalny teren to i tak zawsze towarzyszące mi różne Jeepy były lepsze. Do Patrola czy G nie porównuję, a i Vitara była trochę lepsza, no i mniej szkoda jej było.
Ale wątek jest o blokadzie, a tej do Sorento z napędem AUTO, wg mnie, nie ma sensu montować. Do EST ja bym założył.
Zaraz, zaraz Panie Szczepanie ,a to- to co?
Pszczółka Tomasa ,ratuje patrolasa
Był telefon, ulewa, poligon i noc iiiii pomocy!!!! Help i Tomas do boju ruszył sam nie wierzył że tam dojedzie i z tamtąd wyjedzie. A tu...... i później
- Załączniki
-
- Na ratunek
- IMAG1855-800x450.jpg (63.29 KiB) Przejrzano 2783 razy
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Na temat blokad modyfikacji i uterenowienia Sorento proponuję poczytać tutaj:http://www.sorentonation.com/forum/forumdisplay.php?18-Offroaders-Corner
Zwłaszcza posty użytkownika jfrey123.
Zwłaszcza posty użytkownika jfrey123.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU
Polecam poczytać o blokadach, kiedy i jak używać. Może się komuś przyda
http://m.auto-swiat.pl/4x4,w1vdl
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
http://www.4x4.kalisz.pl/rwrpore2
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
http://m.auto-swiat.pl/4x4,w1vdl
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
http://www.4x4.kalisz.pl/rwrpore2
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości