Lift Sorento

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Xors
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 483
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 155
Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#331 Postautor: Xors » piątek, 3 listopada 2017, 00:50

Same sprężyny trochę podnoszą, ale bez wydłużenia skoku amortyzatora słabo to wychodzi. Także z przodu sprężyny + amory i z tyłu chociażby podkładki od patrola i znów bez sensu. Trzeba zgłosić się do Orła ;)

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#332 Postautor: hunter » piątek, 3 listopada 2017, 08:21

Xors pisze:To jeszcze nie takie straszne pieniądze. Za lift. Do suzuki za podkładki + dystans amortyzatora wyszło prawie 350zl. Dystans tylnych amorów udało się ogarnąć z profila 50x50. Wspomniany wyżej zestaw ogarnia przód i sprężynę z tyłu. Co z amorem, zostaje nominał czy jakaś przedłużka?

Amortyzatory- standard długość, tylko były założone nowe . Charakterystyka zawieszenia po daystarach i zliftowaniu tylnych sprężyn przez Stellę na duży plus dla wersji po liftowej. Należy pamiętać ,że "po lift" ma zmienione częściowo zawieszenie. W przypadku oryginalnych daystarów podkładkę na tył dokładamy do istniejacej , inaczej będzie widoczna różnica między tyłem a przodem. Ja zrezygnowałem ze starej podkładki bo Stella zrobił mi lift sprężyn tylnych .
Tutaj wyniki zabiegu:http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=10241&hilit=Daystar.
Rozważałem sprężyny H&R i amorki KONI , ale cena byłą dla mnie za duża na takie "ekstremum" :kwink: :lol: wolałem dokupić dedykowane osłony na cały spód.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
ice-przemek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1731
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
Skąd jesteś: Konin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: RWD
Rok: 2008
Kolor: EB
Przebieg (km.): 140
Inny Samochód: brak
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#333 Postautor: ice-przemek » piątek, 3 listopada 2017, 10:41

Hunter czy były jakieś komplikacje przy montażu Dystar interesuje mnie ten temat gdyż chciałem sobie takie założyć na standardowe zawieszenie. Jest to i tak stosunkowo niska cena zakupu i przesyłki zza oceanu. Na allegro kpl sprężyn te wzmacniane żółte na tył to koszt 600zł a gdzie jeszcze przód i amortyzatory ,dla mnie cena zaporowa.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#334 Postautor: hunter » piątek, 3 listopada 2017, 11:34

Żadnych problemów 2 godz. roboty na kanale , na podnośniku jest szybciej , poluzuj drążek Panharda przed podniesieniem tyłu. Na koniec geometria całego zawieszenia.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
ice-przemek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1731
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
Skąd jesteś: Konin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: RWD
Rok: 2008
Kolor: EB
Przebieg (km.): 140
Inny Samochód: brak
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#335 Postautor: ice-przemek » piątek, 3 listopada 2017, 13:22

wielkie dzięki za odpowiedź, :beer: czyli samemu sie uporam na kanale

Awatar użytkownika
piroman
moje konto
moje konto
Posty: 164
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
Skąd jesteś: Poznań
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 160000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#336 Postautor: piroman » piątek, 3 listopada 2017, 23:34

Narzekałem że HRy z tyłu siadają i dzisiaj przekonałem się jak bardzo.
Chociaż, jak na 540kg pelletu to nie jest źle :kwink:
Załączniki
H&R 540load.jpg

Awatar użytkownika
piroman
moje konto
moje konto
Posty: 164
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
Skąd jesteś: Poznań
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 160000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#337 Postautor: piroman » sobota, 4 listopada 2017, 09:37

Jazda po mieście wiec z tym obciążeniem nie jechałem szybciej niż 50km/h. Wiadomo, że czuć masę ale w tych prędkościach było ok. Trasa byłaby z duszą na ramieniu.

kiprak
moje konto
moje konto
Posty: 246
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#338 Postautor: kiprak » czwartek, 16 listopada 2017, 20:34

JanCek pisze:Lift mam na sprężynach H&R +45 a auto poszło +55mm

JanCek pisze:Standardowe, bo......ale to nie w tym wątku :kwink:

W przypadku sprężyn Ironman, producent deklaruje +35 mm, ale jak wynika z opinii innych użytkowników, efekt będzie taki, że auto poleci w górę ciut więcej, z uwagi na pewne zużycie moich obecnych sprężyn, a wartość 35 mm odnosi się do nowych sprężyn fabrycznych.

Czy w przypadku sprężyn H&R, zastosowałeś standardowy amortyzator, czy jakiś dłuższy? Z tego co wiem, przy 35 mm wystarczy zwykły, ale jak to jest w Twoim przypadku?

Konto usunięte

Re: Lift Sorento

#339 Postautor: Konto usunięte » czwartek, 16 listopada 2017, 20:47

Standardowe, bo sprężyny H&R wcale nie są dłuższe o 45mm od seryjnych tylko jakieś o 10mm, są grubsze przez co twardzsze, ale...
są lekko-progresywne, zjawisko progresu występuje, jednak sprężyna nie posiada podzielonej na 2 części budowy.
Skok zawieszenia się nie zmienia....po prostu auto mniej siada po spuszczeniu np. z lewarka :kwink:

kiprak
moje konto
moje konto
Posty: 246
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#340 Postautor: kiprak » czwartek, 16 listopada 2017, 20:56

Czyli długość jest nie tyle istotna, co twardość. Tym sposobem sprężyna mniej się ugina/poddaje, przez co auto stoi wyżej. Dzięki za przykład z lewarkiem, pomogło mi to zrozumieć sedno problemu. :)

Konto usunięte

Re: Lift Sorento

#341 Postautor: Konto usunięte » czwartek, 16 listopada 2017, 21:23

I będziesz musiał robić drabinkę do drabinki :kwink: :lol:

Awatar użytkownika
Owca007
To ja
To ja
Posty: 298
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 29 września 2017, 10:07
Skąd jesteś: Zwrócona
Inny Samochód: KIA Sportage
Twoje poprzednie Sorento: Kia Sportage 2.0 CRDI XL + Dużo Więcej + CHIP :)
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#342 Postautor: Owca007 » piątek, 17 listopada 2017, 07:53

Wy podnosiliście Sorento ja Sportka i jak zapytam bo trochę się znam i potrafię i za pomocą solida zrobiłem symulację sił działających na auto. Podniosłem o 4cm przód i 5cm tył i wyliczyłem ile mam poszerzyć aby nie stracić stabilności podczas prowadzenia. Jak coś mam dostęp do wycinarki laserowej i zrobić podkładki pod sprężyny czy pod przedni kielich to nie problem.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
BuchuOEM
moje konto
moje konto
Posty: 177
Wiek: 33
Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
Skąd jesteś: Pałuszyce
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Fiat UNO
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#343 Postautor: BuchuOEM » niedziela, 19 listopada 2017, 10:05

regi pisze:
spider2you pisze:Najpierw wyżej, a potem się nad większymi oponami zastanowię, bo koła 16".
A tak wogóle, to konkuruję z Regim o najwyższe Sorento. Na razie idziemy łeb w łeb, choc koncepcje mieliśmy różne.
Nad dźwignięciem budy dumam już od dawna, a że nadszedł kres mojej dwumasy, to i auto u mechanika stoi i tak wreszcie chyba nadszedł czas.

Daj spokój. Nie będziesz miał wyższego Sorento od mojego. Z tyłu do nadkola mam jakieś 100cm a z przodu 96cm. :lol: Poza tym mam do tego odpowiednią szerokość i auto pomimo wysokości, trzyma się na zakrętach jak gokart :bye:


Jak gokart ale tył lata na boki podczas normalnej jazdy. Nie buja się tylko przesuwa na boki.
Amortyzatory są okey, sprężyny z podkładkami na miejscu. A tył sobie lata nawet jadać bardzo powoli.
Chwilowo nie mam pomysłu przez co. Może macie jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje? Gdyby ktoś tak dźwigał sorento pasuje dorobić dłuższe wahacze. Bo sworznie są skrajnie wygięte, wrzucę fotkę.
Ale żal ją obniżać. A i w terenie jest bardzo niestabilna. Tam gdzie normalnie przejeżdżałem w sobotę omc nie położyłem mojej nowej Pani.
Nie - to nie był offroad jakiś nadzwyczajny. Po prostu jechałem na ujście Dunajca, mam blisko domu. W pewnym momencie jest sytuacja, że trzeba pojechać ścianą wału a później ominąć betonową zaporę z czasów wojny.
I na wale mało brakowało (byłem na dwóch kołach dobrze, że miałem trochę miejsca żeby ją posadzić na 4łapy z powrotem) już miałem ciepło :think:
Za to w mieście wygląda supper, trzeba uważać parkując na krawężniku, żeby na jakąś hondę przypadkiem nie wyjechać Obrazek.
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#344 Postautor: kioterapia » niedziela, 19 listopada 2017, 19:37

Podnoszenie zwieszenia i używanie potem na drogach asfaltowych to jak kupować w Angli kabriolet...

Awatar użytkownika
Xors
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 483
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 155
Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#345 Postautor: Xors » niedziela, 19 listopada 2017, 20:00

Jakoś w teren trzeba dojechać, a co poradzisz jak większość dróg jest asfaltowa?


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości