Nie kupuj aut z tymi skrzyniami biegów

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Nie kupuj aut z tymi skrzyniami biegów

#1 Postautor: Hessus » czwartek, 24 kwietnia 2014, 06:54

Już pisaliśmy, których silników należy unikać. Teraz podpowiadamy wam jakie skrzynie biegów najczęściej się psują bądź też ich naprawa będzie kosztowała majątek
Co się psuję i co z tym zrobić?

Skrzynie automatyczne różnego rodzaju to duża wygoda użytkowania, niestety czasami zdarzają się wśród nich konstrukcje kłopotliwe, a na dodatek bardzo drogie w naprawie. Od strony konstrukcyjnej nie ma wyjątków, w zestawieniu znalazły się klasyczne automaty, skrzynie dwusprzęgłowe i bezstopniowe.

Awaryjność w dużym stopniu zależy od stylu jazdy. Po pierwsze jeżdżąc samochodem wyposażonym w skrzynię automatyczną musimy przestrzegać pewnych zasad, jak delikatne obchodzenie się ze zmianą trybów jazdy. Dobrze jest też poszukać opinii na temat konkretnej konstrukcji, okazuje się bowiem, że niekiedy warto wymieniać olej co pewien czas nawet, jeśli producent nie przewidział takiej czynności serwisowej.

Nawet doświadczeni kierowcy obeznani z użytkowaniem automatów mogą trafić na problematyczne konstrukcje. Powodem usterek są najczęściej błędy konstrukcyjne, a także uszkodzenia modułów sterujących. Informacje na temat usterkowości możemy uzyskać przede wszystkim w warsztatach zajmujących się naprawą skrzyń automatycznych, w serwisach ASO oraz na forach dyskusyjnych, gdzie użytkownicy dzielą się problemami występującymi w ich samochodach.

Co zrobić w razie awarii?
Jeśli samochód jest już po okresie gwarancji, warto oddać go do polecanego warsztatu specjalistycznego zajmującego się naprawami skrzyń automatycznych. Skorzystanie z pomocy ASO może oznaczać, że samochód i tak zostanie oddany do naprawy do warsztatu specjalistycznego, a ASO zainkasuje jedynie prowizję. Wielu importerów nie organizuje szkoleń w zakresie napraw skrzyń automatycznych dla swoich mechaników ze względu na wysokie koszty w stosunku do małej ilości samochodów wyposażonych w skrzynie automatyczne.


Przekładnia automatyczna - Opel, Renault, Volvo, Saab, Lancia
Montowana w:
Lancia: Thesis (2002-2008)
Opel: Vectra C, Signum (2002-2008)
Renault: Laguna V6 (2001-2007)
Saab: 9-3 (2003-2007)
Volvo: XC90 (2003-2005), S80 (2004), C30 (od 2006), S40 (2006), S60 (2001-2005), V50 (2006), V70 (2000)
Ta 5 biegowa, automatyczna skrzynia biegów produkcji japońskiej (Aisin AW55-50) montowana jest w wielu popularnych modelach. Występuje w Oplu Vectra C czy wielu modelach Volvo. Usterki skrzyni biegów występują dosyć często. Przeważnie są to awarie elektrozaworów w sterowniku skrzyni biegów. Szczególnie w Oplach i Saabach pojawiają się też wycieki z chłodnicy skrzyni. Koszt napraw waha się najczęściej w okolicach 6000 zł.


S-tronic - Audi
Montowana w: Audi: A4, A5, Q5
7-biegowy S-tronic (Audi DL501) to dwusprzęgłowa skrzynia montowana w popularnych modelach Audi - A4, A5 i Q5. Awarii najczęściej ulegają zespoły mechatroniki, które uszkadzają pakiety sprzęgowe. Eksperci o dziwo zalecają regenerację zamiast wymiany, po której problem często powraca


Hydra-Matic - Chevrolet, Cadillac
Montowana w:
Cadillac: SRX
Chevrolet: Cruze, Malibu, Captiva
Hydra-Matic to automatyczna, 6-biegowa skrzynia. Jej największą bolączką są pęknięcia falistego pierścienia zespołu sprzęgieł, którego odłamki uszkadzają resztę skrzyni. Na regenerację przeznaczyć trzeba około 6000 złotych.


Steptronic i Tiptronic - Audi, BMW, Jaguar, Range Rover
Montowana w:
Audi: A8
BMW: seria 3 (E90/E60), seria 7 (E65)
Jaguar: XJ, XF
W zależności od tego gdzie ta skrzynia jest montowana nosi nazwę Steptronic lub Tiptronic (ZF 6HP). Był to pierwszy 6-biegowy automat montowany w popularnych modelach BMW (seria 3). Skrzynia miała swój debiut w 2002 roku w BMW serii 7. To dobra przekładna (szybko zmienia biegi, ma niewielki wpływ na zużycie paliwa), ale należy się jej unikać w mocniejszych modelach. Często pęka koszyk wałka wejściowego co stwarza problemy z biegami 4, 5 i 6. Awarii ulegają też sterowniki skrzyni. Koszt naprawy - około 6000 złotych.


Multitronic - Audi
Montowana w:Audi: A4 (B4, B6, B8), A5, A6 (C5, C6, C7), A7, A8 (D2, D3)
Multitronic to kolejna bezstopniowa skrzynia w naszym zestawieniu. Niestety również przekładnia montowana w kilku modelach Audi (LUK 01J) słynie ze swojej awaryjności. Kłopoty często już przy przebiegu nieco powyżej 100 tysięcy km. Pierwszym objawem jest szarpanie przy małej prędkości czy gaśnięcie silnika po wrzuceniu pozycji D. Skrzynia podatna jest na uszkodzenia mechaniczne. Czasami wystarczy niewielka stłuczka, która może doprowadzić do uszkodzenia przekładni. Naprawa skrzyni jest bardzo skomplikowana i kosztowna. Ceny mogą się wahać od 6000 do nawet 22 000 złotych. Nasza rada: wystrzegajcie się używanych Audi z Multitronikiem.


CVT - Nissan, Mitsubishi, Renault, Jeep
Montowana w:
Dodge: Caliber
Jeep: Compass, Patriot
Mitsubishi: Outlander
Nissan: Qashqai, X-Trail
Renault: Koleos
Suzuki: Kizashi
Zwróćcie szczególną uwagę na modele Nissana, Mitsubishi, Renault i Jeepa z bezstopniową przekładnią CVT (JATCO JF011E). Najczęściej zużywają się stalowe paski przenoszące napęd pomiędzy kołami stożkowymi. Awarii ulegają też moduły sterowania. Koszt naprawy takich skrzyni biegów typu CVT jest bardzo wysoki i może wynieść nawet 10 tysięcy złotych.


Autotronic - Mercedes
Montowana w:Mercedes: Klasa A (W169), Klasa B (W245)
Na szczęście tej bezstopniowej przekładni (Mercedes 722.8) nie spotkamy zbyt często. Oferowana jest w modelach Klasy A i Klasy B. Problemy występują głównie w większym Mercedesie Klasy B gdzie następuje do mikropęknięć w korpusie mechatroniki. Koszt naprawy jest spory. Trzeba się liczyć z wydatkiem co najmniej 8-9 tysięcy złotych. Wystrzegać trzeba się modeli Klasy A z lat 2004 - 2012 i Klasy B z lat 2005 - 2011 z bezstopniową przekładnią Autotronic z mocniejszymi silnikami.


DSG - Volkswagen
Montowane w:
Audi: A1, A3, TT
Skoda: Fabia, Roomster, Rapid, Yeti, Octavia, Superb
Seat: Ibiza, Leon, Altea, Toledo, Alhambra
Volkswagen: Polo, Scirocco, Golf, Jetta, New Beetle, Eos, Caddy, Touran, Tiguan, Passat, Passat CC, CC, Sharan
Skrót DSG używany przez Volkswagena oznacza Direct Shift Gearbox. Jest to mechaniczna, zautomatyzowana skrzynia dwusprzęgłowa. Niestety w dwóch konstrukcjach, sześciobiegowej (DQ250) i siedmiobiegowej (DQ200), stosowanych w modelach z niedużymi silnikami pojawiają się poważne problemy. Należy zaznaczyć, że występują one w dużej mierze w modelach z suchym sprzęgłem.

Objawy awarii mogą się pojawić już po 60 tys. km, a trwałość szacuje się jedynie na 150 tys. km. Szwankuje sterowanie pracą sprzęgieł (naprawa to ok. 7-8 tys. zł), co objawia się szarpaniem przy zmianie biegów. Jeśli dochodzą do tego stuki i zwłoka podczas zmiany biegów, winne mogą być sprzęgła (do 6 tys. zł). Oprócz tego występują kłopoty z łożyskami, co można poznać po hałasie dochodzącym ze skrzyni biegów (koszt naprawy ok. 3 yts. zł). Koszt nowej skrzyni wraz z wymianą może dojść do 30 tys. zł.

Zakup używanego samochodu z Grupy Volkswagena ze skrzynią DSG (DQ250 lub DQ200) z suchymi sprzęgłami to spore ryzyko. Jeśli mimo to chcemy zdecydować się na zakup takiego samochodu, lepiej poszukać wersji z mokrymi sprzęgłami (niższa awaryjność, większa trwałość) i udokumentowaną historią serwisową.


źródło -motopl
http://moto.pl/MotoPL/56,88389,15774854,Nie_kupuj_aut_z_tymi_skrzyniami_biegow.html#BoxMotoTxt
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

artek123
moja ranga
moja ranga
Posty: 150
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2013, 22:21
Skąd jesteś: Radom
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 2 WD
Rok: 2012
Kolor: czarny
Inny Samochód: NISSAN NOTE
Kontaktowanie:

Re: Nie kupuj aut z tymi skrzyniami biegów

#2 Postautor: artek123 » czwartek, 24 kwietnia 2014, 22:45

A jak jest ze skrzynią w CITROENIE C4 PICASSO rocznik 2008-2010.

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Nie kupuj aut z tymi skrzyniami biegów

#3 Postautor: ntgale » czwartek, 24 kwietnia 2014, 23:39

@artek123, a o co pytasz? To Aisin TF-80SC i jeśli olej był wymieniany to spisuje się dobrze. Mam jej jakąś zmodyfikowaną generację i jest bardzo fajna.

artek123
moja ranga
moja ranga
Posty: 150
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2013, 22:21
Skąd jesteś: Radom
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 2 WD
Rok: 2012
Kolor: czarny
Inny Samochód: NISSAN NOTE
Kontaktowanie:

Re: Nie kupuj aut z tymi skrzyniami biegów

#4 Postautor: artek123 » piątek, 25 kwietnia 2014, 20:34

Nie wiem jakie skrzynie ma C4 PICASSO, ma być automat i diesel, a jak są skrzynie różne to która najlepsza i jak ją rozpoznać.

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Nie kupuj aut z tymi skrzyniami biegów

#5 Postautor: ntgale » sobota, 26 kwietnia 2014, 06:46

Ok, są dwie skrzynie bez sprzęgła: automat Aisin oraz zautomatyzowana zaraza zwana MCP. To drugie to skrzynia manualna z hydraulicznym systemem zmiany biegów. Ma normalne sprzęgło i koło dwumasowe. Automat Aisin jest bardzo fajny przy czym w 2010/2011 była jakaś modyfikacja tej skrzyni a ja mam auto z 2011. Z tą wcześniejszą nie miałem przyjemności. Uwaga tylko na duże przebiegi bez zmiany oleju - padają elektrozawory. W czasie jazdy próbnej zarówno na ciepło jak i na zimno biegi muszą zmieniać się płynnie.
MCP ma na wybieraku tryby R N A M. Ma łopatki pod kierownicą.
Aisin, zwany w Citroenie BVA lub AM6 ma normalne P R N D M. Są łopatki pod kierownicą, i działają nawet w trybie D.


Wróć do „KSIĄŻKI I PRASA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości