Opony rowerowe - jakie?
Moderator: Moderator
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Opony rowerowe - jakie?
Założenia:
jazda trekkingowa: miasto+off: off w sensie szutry, czasem bardziej grząski piasek. Z racji wożenia córki w foteliku bez xtreme, ale może się zdarzyć, że spadnie jakiś deszcz, więc opona musi być do mokrego również.
Najgorzej, że mogę czasem zdjąć córkę i dać lekko w palnik...
Ale chciałbym w miarę niskie opory toczenia... Więc odpada gruba kostka, agresywna rzeźba, która byłaby pożądana w off
1. semi-slick, raczej na suche: asfalt + szutry, lekki piasek:
Kedna K879
Kliknij obrazek, aby powiększyć
http://kenda.pl/index.php?mact=Products,cntnt01,details,0&cntnt01productid=94&cntnt01returnid=15
Mnie martwi trochę płytka rzeźba
2. Ciekawa oponka trekkingowa, nieco bardziej agresywna:
Kenda K892
Kliknij obrazek, aby powiększyć
http://kenda.pl/index.php?mact=Products,cntnt01,details,0&cntnt01productid=84&cntnt01returnid=15
3. Świetna opona na różne trudne, wymagające warunki:
Niestety, ma spore opory toczenia...
Kliknij obrazek, aby powiększyć
http://kenda.pl/index.php?mact=Products,cntnt01,details,0&cntnt01productid=119&cntnt01returnid=15
jazda trekkingowa: miasto+off: off w sensie szutry, czasem bardziej grząski piasek. Z racji wożenia córki w foteliku bez xtreme, ale może się zdarzyć, że spadnie jakiś deszcz, więc opona musi być do mokrego również.
Najgorzej, że mogę czasem zdjąć córkę i dać lekko w palnik...
Ale chciałbym w miarę niskie opory toczenia... Więc odpada gruba kostka, agresywna rzeźba, która byłaby pożądana w off
1. semi-slick, raczej na suche: asfalt + szutry, lekki piasek:
Kedna K879
Kliknij obrazek, aby powiększyć
http://kenda.pl/index.php?mact=Products,cntnt01,details,0&cntnt01productid=94&cntnt01returnid=15
Mnie martwi trochę płytka rzeźba
2. Ciekawa oponka trekkingowa, nieco bardziej agresywna:
Kenda K892
Kliknij obrazek, aby powiększyć
http://kenda.pl/index.php?mact=Products,cntnt01,details,0&cntnt01productid=84&cntnt01returnid=15
3. Świetna opona na różne trudne, wymagające warunki:
Niestety, ma spore opory toczenia...
Kliknij obrazek, aby powiększyć
http://kenda.pl/index.php?mact=Products,cntnt01,details,0&cntnt01productid=119&cntnt01returnid=15
Ostatnio zmieniony sobota, 6 sierpnia 2011, 10:27 przez cyber_human, łącznie zmieniany 1 raz.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- cino
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 15 sierpnia 2010, 17:20
- Skąd jesteś: Białystok
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 140000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Opony rowerowe - jakie?
Cyber tu chyba trzeba przemyśleć w jakich proporcjach off/on road chcesz jej używać bo tak jak i w aucie uniwersalnej nie kupisz choć może w rowerze ma to mniejsze znaczenie. W każdym razie jeśli on - road ma być, a zakładam że tak będzie 50 i więcej % to bardziej bym sie skłaniał w kierunku tej drugiej pozycji. Z doswiadczenia pamietam że używanie nawet delikatnych opon terenowych w rowerze jest nieprzyjemne podczas jazdy po asfalcie, najlepiej w miare mozliwości sprawdz tzn sie przejedz jeśli warunki skelpowe na to pozwalają to sam sie przekonasz.
Lift 2"
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony rowerowe - jakie?
Oczywiście, że tak.
W przypadku roweru też ma to znaczenie, bo albo się łatwo pedałuje, albo nie.
Ja akurat swój aktualny rower, jeszcze w czasach liceum, a było to już 15 lat temu, nabyłem z oponą Kenda K816, którą zamieszczam jako 3. I po prostu na niej jeździłem kilka tysięcy kilometrów i się nie zużyła. Zdjąłem je, bo guma już była popękana.
Obecnie mam szerokiego semi slicka, ale jest za gruby i za ciężki, po za tym nie robi na trawie i w piasku:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
http://kenda.pl/index.php?mact=Products,cntnt01,details,0&cntnt01productid=44&cntnt01returnid=15
5. Inna ciekawa opona:
http://www.schwalbe.de/gbl/en/produkte/mtb/produkt/?ID_Produktgruppe=44&ID_Produkt=247
6. I znalazłem coś, co mnie kusi:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
http://www.mall.pl/opony-gorskie/cst-c1436-drat-26x1-95-2
-- 06 sie 2011, 10:20 --
Właśnie zamówiłem tę ostatnią, CST: opiszę wrażenia jak ją dostanę i pośmigam chwilę...
-- 06 sie 2011, 10:22 --
I na deser: fajny sklep on-line z oponami i akcesoriami:
http://www.bart-sport.pl/index.php?cat_id=30&page=0&view=3&sort=price
oraz z samymi oponami:
[url]kenda.pl[/url]
W przypadku roweru też ma to znaczenie, bo albo się łatwo pedałuje, albo nie.
Ja akurat swój aktualny rower, jeszcze w czasach liceum, a było to już 15 lat temu, nabyłem z oponą Kenda K816, którą zamieszczam jako 3. I po prostu na niej jeździłem kilka tysięcy kilometrów i się nie zużyła. Zdjąłem je, bo guma już była popękana.
Obecnie mam szerokiego semi slicka, ale jest za gruby i za ciężki, po za tym nie robi na trawie i w piasku:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
http://kenda.pl/index.php?mact=Products,cntnt01,details,0&cntnt01productid=44&cntnt01returnid=15
5. Inna ciekawa opona:
http://www.schwalbe.de/gbl/en/produkte/mtb/produkt/?ID_Produktgruppe=44&ID_Produkt=247
6. I znalazłem coś, co mnie kusi:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
http://www.mall.pl/opony-gorskie/cst-c1436-drat-26x1-95-2
-- 06 sie 2011, 10:20 --
Właśnie zamówiłem tę ostatnią, CST: opiszę wrażenia jak ją dostanę i pośmigam chwilę...
-- 06 sie 2011, 10:22 --
I na deser: fajny sklep on-line z oponami i akcesoriami:
http://www.bart-sport.pl/index.php?cat_id=30&page=0&view=3&sort=price
oraz z samymi oponami:
[url]kenda.pl[/url]
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony rowerowe - jakie?
Kupiłem sobie rower , aluminiowa rama , amortyzatory i hamulce tarczowe z przodu ..... i tak mi się fatalnie jeździło z domu do pracy , że już miałem go się pozbyć ale jakimś cudem wyjechałem na wieś z rowerem i jadąc po lesie i piasku odkryłem jego zalety .
Absolutnie nie nadawał się do miasta , przez opony , za to w terenie był niedościgniony
Tak więc najpierw trzeba wybrać przeznaczenie sprzętu a następnie opony do niego
Absolutnie nie nadawał się do miasta , przez opony , za to w terenie był niedościgniony
Tak więc najpierw trzeba wybrać przeznaczenie sprzętu a następnie opony do niego
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony rowerowe - jakie?
Ech, zazdroszczę Admin takiego roweru. Mój ma grube 15 lat, nie ma amortyzatorów, hamulce klasyczne...
Wstaw fotkę, co to za model?
Wstaw fotkę, co to za model?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- gallardo
- dobry jak...
- Posty: 896
- Wiek: 49
- Rejestracja: sobota, 3 kwietnia 2010, 15:47
- Skąd jesteś: Mezowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: bordoux
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: ...piękne, szybkie, niezawodne
- Kontaktowanie:
Re: Opony rowerowe - jakie?
Osobiscie mam 2,6 cala z agresywnym terenowym bieżnikiem i po drugim sezonie wiem że przejade przez piaszczystą plaże ale na asfalt musze dmuchnąć z 4,5 bara żeby nie paść z wyczerpania.Kiedyś widziałem ciekawą oponke terenową z slickowym pasem po środku,niestety nie doczytałem nazwy i nigdzie nie moge jej odszukać:-(
Extremalny liberalizm stylem życia.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony rowerowe - jakie?
Wiele jest takich opon, o których piszesz, gallardo. Ale taki pasek slick na środku, choć fajny na asfalcie, daje poślizg w terenie, szczególnie na mokrym korzeniu, czy mokrej trawie.
Niestety, okazało się, że zamówiona CST 1436 nie zostanie dostarczona, bo zniknęła z magazynu. I dobrze, bo zmusiło mnie to dalszych poszukiwań i wpadłem na bardzo ciekawą oponę. Wygląda na agresywną, ale ludzie, którzy na niej jeżdżą, piszą, że na asfalcie ma niewiarygodnie niski opór toczenia (przy 4 barach).
Opona, o której piszę, to Maxxis Crossmark w rozmiarze 26x2.1.
Dodatkowo da mi ona pewność w nieco trudniejszym terenie.
Właśnie ją zamówiłem, zapłaciłem i czekam. Już nie mogę się doczekać, żeby ją poczuć na asfalcie...
Cytat od producenta:
"Opona zaprojektowana wspólnie z Christophem Sauserem Mistrzem świata w XC jest rewolucją w oponach XC. Bardzo blisko położone między sobą klocki w centralnej części opony zapewniają doskonałe toczenie po twardym podłożu. Luźniej ułożone sąsiednie klocki zapewniają stabilność toru jazdy w kamienistym i mokrym terenie. Lekko wznoszący się grzbiet klocków w bocznych częściach opony zapewnia niespotykaną dotąd w tej klasie opon kontrolę w zakrętach. rozmiar: 26"x2.10 TPI / stopka: 60 / aramid waga: 570 g materiał: 70a max PSI: 65 przeznaczenie: Cross Country - wyścigi".
Opona 2x droższa od CST, ale, to nadal jedyne 53 PLN za sztukę
Niestety, okazało się, że zamówiona CST 1436 nie zostanie dostarczona, bo zniknęła z magazynu. I dobrze, bo zmusiło mnie to dalszych poszukiwań i wpadłem na bardzo ciekawą oponę. Wygląda na agresywną, ale ludzie, którzy na niej jeżdżą, piszą, że na asfalcie ma niewiarygodnie niski opór toczenia (przy 4 barach).
Opona, o której piszę, to Maxxis Crossmark w rozmiarze 26x2.1.
Dodatkowo da mi ona pewność w nieco trudniejszym terenie.
Właśnie ją zamówiłem, zapłaciłem i czekam. Już nie mogę się doczekać, żeby ją poczuć na asfalcie...
Cytat od producenta:
"Opona zaprojektowana wspólnie z Christophem Sauserem Mistrzem świata w XC jest rewolucją w oponach XC. Bardzo blisko położone między sobą klocki w centralnej części opony zapewniają doskonałe toczenie po twardym podłożu. Luźniej ułożone sąsiednie klocki zapewniają stabilność toru jazdy w kamienistym i mokrym terenie. Lekko wznoszący się grzbiet klocków w bocznych częściach opony zapewnia niespotykaną dotąd w tej klasie opon kontrolę w zakrętach. rozmiar: 26"x2.10 TPI / stopka: 60 / aramid waga: 570 g materiał: 70a max PSI: 65 przeznaczenie: Cross Country - wyścigi".
Opona 2x droższa od CST, ale, to nadal jedyne 53 PLN za sztukę
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- gallardo
- dobry jak...
- Posty: 896
- Wiek: 49
- Rejestracja: sobota, 3 kwietnia 2010, 15:47
- Skąd jesteś: Mezowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: bordoux
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: ...piękne, szybkie, niezawodne
- Kontaktowanie:
Re: Opony rowerowe - jakie?
Fajniutka! Jak zajade moje to wezme ją pod uwage.
Extremalny liberalizm stylem życia.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony rowerowe - jakie?
Wiesz, gallardo, cholernie napaliłem się na 29er'a. Coś czuję, że na wiosnę 2012 zaatakuję ten rozmiar.
Wczoraj doliczyłem się, że mój bike ma już 18 lat! A wygląda (i działa) bezbłędnie.
Zapłaciłem za niego 700 PLN. W 1993 roku.
Zatem rocznie kosztował mnie 38,9 PLN.
Czyli miesięcznie 3,24 PLN
A opon już nie mogę się doczekać. Jutro zostaną wysłane, myślę, że może na piątek dotrą
Wczoraj doliczyłem się, że mój bike ma już 18 lat! A wygląda (i działa) bezbłędnie.
Zapłaciłem za niego 700 PLN. W 1993 roku.
Zatem rocznie kosztował mnie 38,9 PLN.
Czyli miesięcznie 3,24 PLN
A opon już nie mogę się doczekać. Jutro zostaną wysłane, myślę, że może na piątek dotrą
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- gallardo
- dobry jak...
- Posty: 896
- Wiek: 49
- Rejestracja: sobota, 3 kwietnia 2010, 15:47
- Skąd jesteś: Mezowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: bordoux
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: ...piękne, szybkie, niezawodne
- Kontaktowanie:
Re: Opony rowerowe - jakie?
Ja mam rower 15-letni, wygrany na stacji benzynowej ale z niego została juz tylko rama.Wpakowałem w niego fajny osprzęt ze średniej półki i śmiga bajecznie.Rok temu zafundowałem malowanie proszkowe i jest funkiel nówka.Dopóki rama nie pęknie nie mam zamiaru go zmieniać,bo mi "leży" idealnie.
Extremalny liberalizm stylem życia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości