UAZ + Andoria od Żuka - czy ktoś ogarnia taki temat??

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

UAZ + Andoria od Żuka - czy ktoś ogarnia taki temat??

#1 Postautor: lookhash » czwartek, 14 czerwca 2018, 23:16

Witam Koleżanki i Kolegów forumowiczów :) Dziś wstępnie dogadywałem się z blacharzem w sprawie "reanimacji" mojego stwora bagiennego - UAZ469B. Auto przestało ponad 7 lat nie ruszane no i trzeba coś z nim zrobić. Oczywiście zaczynamy temat od kompletnego remontu blacharki (bo w sumie nic poza kupą blachy tam nie ma :)). Problem jednak tkwi w tym, że poprzedni właściciel nieudolnie zapakował do niego silnik Andorię 4C90 z Żuka razem ze sprzęgłem z Żuka. Oczywiście pasuje taki zestaw do skrzyni UAZ-a ale całość jest ogólnie rzecz biorąc - "za krótka". Mianowicie za krótka jest obudowa sprzęgła Żukowska i w wyniku tego silnik prawie opiera się o gródź (między komorą silnika a kabiną). Musiał bym przesunąć silnik o te 12-15cm do przodu, a więc potrzebuję prawdopodobnie sprzęgło wraz z obudową od Lublina (chyba 2). Pytanie, czy ktoś się orientuje w tym temacie i może podpowiedzieć, czy obudowa sprzęgła od Lublina (któregoś tam) ma takie same mocowania do silnika Andoria 4C90 oraz do skrzyni UAZ/Żuk, no i o ile jest dłuższa??

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: UAZ + Andoria od Żuka - czy ktoś ogarnia taki temat??

#2 Postautor: Student_x » piątek, 15 czerwca 2018, 20:52

Ale jezeli dasz inną obudowę, czyli coś w stylu dorobienia kołnierza między skrzynię a silnik, to będziesz miał za krótki wałek atakujący ;)
Nie , nie ten wałek atakujący co się właśnie na niego spojrzałeś, tylko ten w samochodzie :roftl: ;)

Musiał by Ci ktoś po całości przerabiać i musiał byś kombinować i to mocno.
A nie lepszym rozwiązaniem było umieszczenie wraz ze skrzynią, tak jak się to należy , wtedy aby przerabiasz mocowanie skrzyni, i dopasowujesz długość wałów??
Jestem trochę zielony w tym temacie, ale wydaję mi się że mogło to by być lepsze rozwiązanie, niż kombinacje bezpośrednio na przeniesieniu napędu z silnika na skrzynię. Moze kosztowo wyjdzie to samo, ale chyba lepiej , a silnik i tak i tak musisz przesunąć do przodu by odsunąć go od ściany grodziowej. no i jeszcze pozostaje przeróbka dźwigien skrzyni i reduktora. Ale to raczej nie jest problematycznie w takiej Zmocie :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: UAZ + Andoria od Żuka - czy ktoś ogarnia taki temat??

#3 Postautor: diodalodz » sobota, 16 czerwca 2018, 10:20

w lublinie masz 2 rodzaje skrzyni albo skrzynia KIA albo Tczew. Kia chicha i precyzyjna, tczew jak to z PL. Kia miewała awarie łożysk i wypadała 5 i 4 . Często siadały też przesówki i synchronizatory. Na początku nowego wieku troszkę tego się narobiłem jako uczeń z mistrzem.
Jak bym miał szczepić to bym posadził silnik z turbo i skrzynią KIA .


Wróć do „MOTORYZACJA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości