Testery diagnostyczne, pełna serwisówka, kodowanie kluczy, wtrysków, wypalenie filtra

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Testery diagnostyczne, pełna serwisówka, kodowanie kluczy, wtrysków, wypalenie filtra

#1 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 10 grudnia 2018, 22:19

Dzisiaj otrzymałem dostęp do kilku testerów diagnostycznych.
Właściwie to jak zaczęto wynosić je z magazynu oniemiałem i nie wiedziałem na co mam najpierw patrzeć :jaw:

2018-12-10 08.40.24.jpg
2018-12-10 08.40.24.jpg (92.68 KiB) Przejrzano 2020 razy


Jest to sprzęt specjalnie przystosowany do samochodów koreańskich .
Z ciekawostek to przy wyborze samochodu mamy nawet jaką wersje Sorento chcemy sprawdzić czy koreańską , USA czy europejską .
Jest to sprzęt mogący w 100 % zastąpić sprzęt serwisowy.
A dlaczego trzy ?
Otóż w każdym , nawet najlepszym sprzęcie może się zdarzyć , że czegoś nie potrafi dokładnie zdiagnozować bo dodatkowo potrzebny jest jakiś parametr i żeby nie powiedzieć "nie da się" używa się kilku zaawansowanych testerów.
Sprzęt na razie nie jest używany i według mnie się marnuje :kwink: więc postaram się dowiedzieć co można z nim zrobić i jak go wykorzystać na potrzeby Forum.
Ciekawi mnie szczególnie kodowanie kluczyków i zmiany parametrów skrzyni biegów .
Oczywiście testery nadają się nie tylko do Sorento I ale i dwójki czy trójki , jak również do innych marek .
W tej chwili nie mam żadnych pilotów ani kluczyków do zaprogramowania, czy nawet błędów w samochodzie , ale muszę coś pokombinować , bo ten temat bardzo mnie zainteresował. :)

2018-12-10 08.27.38.jpg
2018-12-10 08.27.38.jpg (100.92 KiB) Przejrzano 2020 razy


2018-12-10 08.40.13.jpg
2018-12-10 08.40.13.jpg (125.07 KiB) Przejrzano 2020 razy


2018-12-10 08.36.57.jpg
2018-12-10 08.36.57.jpg (137.58 KiB) Przejrzano 2020 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Testery diagnostyczne, pełna serwisówka, kodowanie kluczy, wtrysków, wypalenie filtra

#2 Postautor: alwo76 » poniedziałek, 10 grudnia 2018, 23:09

U Andrzeja był bogaty Mikołaj :)
Fajne sprzęty na tej szafce. Czekam na pierwsze testy :ok:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Testery diagnostyczne, pełna serwisówka, kodowanie kluczy, wtrysków, wypalenie filtra

#3 Postautor: Marek » poniedziałek, 10 grudnia 2018, 23:15

Niezły zestaw , mało używany , chyba tylko do szkoleń . :)

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Testery diagnostyczne, pełna serwisówka, kodowanie kluczy, wtrysków, wypalenie filtra

#4 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 10 grudnia 2018, 23:28

To nie mój sprzęt , tylko jednego warsztatu w Warszawie .
Nieużywany , bo nie ma na czym :kwink: ale już ja go przetestuję, zobaczę do czego się nadaje , namówię właściciela na współpracę i zobaczymy co z tego wyjdzie .
Chodzi o to aby w razie czego było gdzie podjechać . Co ciekawe , warsztat zna się na "kijankach" i mają trzy podnośniki ponad 4 tony a nie tak jak w innych 2.5 albo kanały.
Jak na razie to zleciłem im założenie linki do hamulca ręcznego a oni zamiast założyć to odkręcili koła , zdjęli tarcze , nasmarowali miedzią śruby szczęki , klocki i wszystkie ruchome elementy i złożyli to wszystko spowrotem . Gdybym nie widział przez szybę to bym nie uwierzył . Potem od razu na Stację Diagnostyczną na rolki , a tam... równy wykres jak łąka , na zielono . :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Testery diagnostyczne, pełna serwisówka, kodowanie kluczy, wtrysków, wypalenie filtra

#5 Postautor: Marek » poniedziałek, 10 grudnia 2018, 23:32

Zawsze tak robiłem , jedyna szansa że klient nie wróci . :lol:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Testery diagnostyczne, pełna serwisówka, kodowanie kluczy, wtrysków, wypalenie filtra

#6 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 10 grudnia 2018, 23:37

Taki upierdliwy klient dla którego muszą po starych szafach grzebać to faktycznie zmorą może być . :kwink:
Jak włączyłem ten największy tester to połączył się z Koreą czy tam Chinami i zaczął się aktualizować :lol:
Dawno nie używany .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Testery diagnostyczne, pełna serwisówka, kodowanie kluczy, wtrysków, wypalenie filtra

#7 Postautor: Marek » wtorek, 11 grudnia 2018, 21:12

Może są niepotrzebne skoro tak się kurzą w szafie , mogę jeden przygarnąć . :)

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Testery diagnostyczne, pełna serwisówka, kodowanie kluczy, wtrysków, wypalenie filtra

#8 Postautor: Andrzej » wtorek, 11 grudnia 2018, 21:31

Już jeden z naszych kolegów czytając to zgłosił się na testy .
Podobno długo już nie może rozwiązać swojego problemu , potrzeba mu do tego pełnej diagnostyki .
Sprawdzimy jak to działa , zrobię z tego reportaż :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Testery diagnostyczne, pełna serwisówka, kodowanie kluczy, wtrysków, wypalenie filtra

#9 Postautor: Marek » wtorek, 11 grudnia 2018, 22:39

Jak to działa to wiadomo , bierzesz kabelek i patrzysz w tą skrzynkę . :lol:

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Testery diagnostyczne, pełna serwisówka, kodowanie kluczy, wtrysków, wypalenie filtra

#10 Postautor: alien125 » wtorek, 11 grudnia 2018, 23:13

Jak to zobaczyłem to mało nie zarwałem się na równe nogi, aby żonie zameldować wyjazd służbowy. Mój czołg jednak obecnie jest na zabiegach upiększających :girl12: zdarzę więc ochłonąć. Tyle rzeczy do sprawdzenia, parametrów do przestawienia... lepsze niż kolejka elektryczna.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.


Wróć do „MOTORYZACJA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości