Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
marcinksp
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 255
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 1 listopada 2012, 13:20
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#46 Postautor: marcinksp » czwartek, 9 stycznia 2014, 21:03

No to i ja coś pokaże :)
Sprzęt który jest najdłużej ze mną :)
Obrazek

Obrazek

I już od wakacji nieobecna Suzi :)
Obrazek

Jawa zostanie do końca w rodzinie :) Żółty moto stoi na wsi odpalany raz w roku. Teraz być może uda się kupić jakiegoś małego turystyka :) po "plastiku" to będzie rozsądna decyzja :)

Awatar użytkownika
Adimo
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Wiek: 53
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 21:48
Skąd jesteś: Gruta
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Isignia
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#47 Postautor: Adimo » środa, 15 stycznia 2014, 12:08

Jak się wszyscy chwalą to pochwalę się i moim motorkiem
Yamaha maxim 700 xj,
Niestety dużo się nią nie nacieszyłem, wyremontowałem, i stoi w garażu, bo kupiłem kolejny motor, który remontuje, jak złożę do kupy to wstawię zdjęcia, jescze czekam na przesyłkę ma przyjść kolejne cacko Victory, ale jeszcze się waham.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#48 Postautor: cyber_human » niedziela, 19 stycznia 2014, 23:42

Adimo, wal dokładniej co i jak...

[...] z innej beczki...

Minionego lata testowałem sprzęt, który jest moim motocyklowym marzeniem:

K 1600 GT - dwie i pół godziny pobytu w innym Wymiarze

18 sierpnia 2013 o 12:59

Z netu: Przyspieszenie jak w Hayabusie, komfort jak w Goldwingu i funkcjonalność jak w BMW!
Moje: Łeb urywa – dosłownie i w przenośni

Suche dane techniczne:
- masa: 342 kg
- pojemność: 1649 ccm
- moc: 161 KM
- moment: 175 Nm/5250 obr/min
- V max: 250 km/h
- przyspieszenie: 2,9 s
- alternator: 580 W (!)

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Dane testu:
Dzięki uprzejmości BMW Pawelec, otrzymałem możliwość testowania motocykla przez 2,5h. W tym czasie przebyłem 200 km, 2 razy odwiedziłem stację benzynową, przy czym raz spędziłem sporo czasu w kolejce do kasy w Auchan. Tankowałem raz 10 litrów, raz 7 – wiadomo, po co oddawać moto zalane do połowy. Trudność polegała na tym, że za nic nie potrafiłem wyliczyć, ile zużyję paliwa. Wg wskazań komputera, odbierając motocykl do testów, komputer wskazywał średnie zużycie 5,9l. No, ale wiedziałem, że na A2 zrobię wyższy wynik. I się udało. Po zatankowaniu i wykasowaniu licznika oraz powrocie do salonu – czyli na A2 – wynik wyszedł 12,5 l. Dałem w palnik. Ale o tym zaraz…

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Co motocykl posiada na pokładzie, każdy poczytać sobie może. Ustawili mi przepustnicę (ride-by-wire) na RAIN oraz zawias na COMFORT. Dla bezpieczeństwa. Na tych ustawieniach jest nieźle, ale… Szybko przełączyłem się na ROAD dla przepustnicy i NORMAL dla zawiasu.

Po 15 minutach krążenia po drogach lokalnych wokół miasteczka, stwierdziłem, że ten sprzęt się męczy i dusi i trzeba obrać kurs na autostradę. Co ciekawe, już po tak krótkim czasie zaprzyjaźniania się z K1600GT, w lewym łuku wjazdu na A2 przytarłem butem asfalt – złożenie było fajne – zobaczcie na filmie.

Wjazd na A2 i łycha – i tu zaskoczenie. 160 przyszło tak, że tego nie zauważyłem. Po chwili krótkiej stwierdziłem, że jest taki lajt, że daję wiecej ognia... 180, 220, 240… Wiatr ostro wiał, wysunięcie głowy ponad szybę poskutkowało ostrym szarpnięciem kasku… GoPro wytrzymało, choć jego obecność na pewno potęgowało urywanie łba… Zaraz po tym, przestawiłem mapę na DYNAMIC i zawias na SPORT. I się zaczęło…

Od ok. 230 silnik wkręca się powyżej 7 000 obr/min… I tu zaczyna się jazda! A raczej ryk silnika! Tak ostry, tak głośny, że endorfiny tryskały mi uszami…. Ten koncert trwa do kagańca, czyli 250, co jest blokadą fabryczną… Jak się okazało, po zakupie można ją zdjąć i spokojnie zamknąć licznik na 270… Poezja...

Tego, co się dzieje z ciałem, umysłem i motocyklem przy 250 nie daje się słowami opisać. Ale każdy, kto tego osobiście doświadczył, rozumie co mam na myśli.
Jednak są to rejestry niewskazane dla mięczaków. Otóż przy tych prędkościach należy moto ściskać udami z całych sił. Bo po pierwsze, trzeba się utrzymać na sprzęcie, a nie należy tego robić za ster, który jak sama nazwa wskazuje, służy do sterowania, a nie trzymania. Po drugie, puszczenie manety przy 250 powoduje, że opór powietrza, z siłą bungee, hamuje sprzęt do jakiś 180, co odbywa się tak mocno, że jeśli nie trzymasz sprzęta udami, momentalnie walisz szczęką w kierownicę! Jeśli te wrażenia to dla Ciebie mało, dokręć do 250 i wciśnij mocno hebel. Kontrola trakcji (DTC) oraz ABS wyhamują sprzęt mocno, brutalnie, ale jednocześnie bezpiecznie, że Twoje ciało zostanie poddane tak ogromnemu przeciążeniu, że mi się uszy zapchały! Jak w samolocie…

I tu muszę napisać, że moje ciało i umysł, pierwszy raz poruszały się po lądzie z taką prędkością…
I to jest niesamowite doznanie…
Całość odbywa się na tyle bezpiecznie, że przy 180 otwierasz szybę i poprawiasz okulary przeciwsłoneczne, trzymając kurs jedną ręką…

BMW – zrobiliście coś niesamowitego. Piekielną maszynę, łatwą do ogarnięcia przez średnio doświadczonego Ridera.

Tu uwaga – poruszanie się tym sprzętem, mimo, że łatwe, wymaga bezwzględnie skupienia i wyostrzonej uwagi – prędkość robi swoje i trzeba reagować z bardzo dużym wyprzedzeniem. Inaczej po prostu fizyka wygra… W końcu maksymalnie, przebywasz 70 m w ciągu sekundy! Jeśli zawieje wiatr i musisz skorygować kurs, przelatujesz ok. 210 metrów wężykiem… Nie ma zmiłuj… 1 km pokonujesz w 14 sekund!

Słowo o wydechach – BMW znane jest z cichej pracy. Nie tu. Gang 6 cylindrowego pieca jest wspaniały. Aksamitny przy delikatnym otwarciu i porywający przy pełnej łapie. Podobnież wydech, gada, mruczy na dole, ale wyje jak opętany wiatr w górnych rejestrach. Poezja… Wspaniałego radia z RDS, USB i czym tam jeszcze nie używałem, aby moje uszy napełniły się muzyką pieca. Nie umiem tego opisać, audio w filmie nie oddaje.
Dość, że ludziska wykręcają głowy ciągle…

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć


Konkluzja
Dla mnie nr 1. R 1200 GS Adventure spada na drugą pozycję. Nie chcę innego motocykla niż K1600GT. Chcę go w garażu na 40 urodziny. Ale to temat na inną rozprawę…


PS: test odbył się na niemieckiej autostradzie, na odcinku pozbawionym ograniczenia prędkości... ;-P

I krótki klip, który niczego nie oddaje... ani emocji, ani prędkości, ani dźwięku silnika.. Tego trzeba doświadczyć samemu...

SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
bendeer
jestem
jestem
Posty: 22
Wiek: 37
Rejestracja: środa, 26 marca 2014, 08:31
Skąd jesteś: Kraków
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: '08 Suzuki DL1000
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#49 Postautor: bendeer » piątek, 28 marca 2014, 09:40

witam kolegów motocyklistów.
Aktualnie posiadam Suzuki DL1000 z 2008 roku. Miał być R1200GS, ale nie byłem w stanie znaleźć godnego egzemplarza. W przyszłości panuję zakup XT1200Z. Krótko o mnie:
Motocykla ( tego jak i poprzednich ) używam do wakacyjnej turystyki oraz na dojazdy do pracy. Wcześniej posiadałem Yamaha '85 XV750 Virago - zjeździlem nim całe Bałkany podczas miesięcznego wyjazdu. Albania, Bośnia, Serbia, Macedonia itd. Był to mój pierwszy motocykl, który totalnie nie nadaje się do takich wyjazdów ;).
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2126160/Wakacje/2011/IMG_1732%20-%20ma%C5%82e.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2126160/Wakacje/2011/IMG_1777.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2126160/Wakacje/2011/IMG_1777.JPG

Na następny sezon kupiłem '95 VT1100 C2 ACE - o wiele fajniejsza maszyna od Virago, ale biorąc pod uwagę moje zapędy offroadowe po sezonie zmieniłem ją na DL1000.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2126160/Wakacje/2011/IMG_1777.JPG
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
remi
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 61
Wiek: 45
Rejestracja: poniedziałek, 21 października 2013, 13:36
Skąd jesteś: Bartoszyce
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: green
Przebieg (km.): 146000
Inny Samochód: Yamaha XT660R
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#50 Postautor: remi » czwartek, 3 kwietnia 2014, 20:38

To może i ja przywitam się od strony motocyklowej. Na dwóch kółkach aktywnie od 15 lat. Zaliczylem chyba każdy rodzaj motocykla. Na początku motorower komar, MZ250es , Suzuki GSX1100E, Honda VFR750, Honda XL600R, Suzuki Intruder 700, Honda Transalp 650 i aktualnie Yamaha XT660R.
Motocyklem głównie turystycznie i wyprawowo. Taką samą przyjemność czerpię z wyjazdu na warmińsko mazurskie bezdroża jak i piaski Sahary czy skaliste drogi Albanii. Aktualnie tylko bliższe wyjazdy ze względu na silne więzi rodzinne ;) ale nawet z wyjazdu do lasu 5km od domu można zrobić niezłą wyprawę :)
Obrazek
Obrazek
http://pozytywniedoprzodu.blogspot.com

Awatar użytkownika
bendeer
jestem
jestem
Posty: 22
Wiek: 37
Rejestracja: środa, 26 marca 2014, 08:31
Skąd jesteś: Kraków
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: '08 Suzuki DL1000
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#51 Postautor: bendeer » poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 00:25

Theth ;)
uwielbiam te rejony.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#52 Postautor: Murzyn1313 » poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 07:44

Mój motor po zimie wygląda tak :




obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć


Ale jestem na etapie odbudowy, myślę że za miesiąc będzie już wiatr we włosach :happy1: :happy1:
Obrazek

Awatar użytkownika
Joanka
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1137
Rejestracja: wtorek, 7 czerwca 2011, 21:32
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: złoty
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#53 Postautor: Joanka » poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 12:36

Maximus_1313_Antonimus pisze:Ale jestem na etapie odbudowy...
Widzę, że Maxio Ci pomaga :happy2:
Joanka

rman
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 52
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 05:23
Skąd jesteś: Wieliczka
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Czarny
Twoje poprzednie Sorento: w garażu jeszcze Sorento I 2.5 CRDi (170KM), A/T-TIPTRONIC, 4 WD, 2008, czarny
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#54 Postautor: rman » sobota, 7 marca 2015, 18:38

Honda Hornet 2007, moje najukochańsze złotko ;)

Mam pytanie do właścicieli Kia z silnikami 170KM i jednocześnie motocykli ok. 100 konnych. Czy po wejściu do auta odczuwacie duża różnice w dynamice jazdy? Wiem, że jest i to nie ulega wątpliwości, ale chodzi mi o taką przepaść jaką mam obecnie ja ;D Mam stosunkowo słabe auta i jak się przesiadam z nich na moto do jest dramat. Pytam bo jeszcze nie jechałem Kia i tak się zastanawiam jak to będzie. Wiem, że moto nie można porównywać do puszki ale ... ci co mają jak ja wiedzą o czym mówię ;)

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#55 Postautor: ntgale » sobota, 7 marca 2015, 19:30

Weź pod uwagę, że masa własna Sorento to 2 tony. Jak chcesz trochę dynamiki to kup V6.

rman
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 52
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 05:23
Skąd jesteś: Wieliczka
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Czarny
Twoje poprzednie Sorento: w garażu jeszcze Sorento I 2.5 CRDi (170KM), A/T-TIPTRONIC, 4 WD, 2008, czarny
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#56 Postautor: rman » sobota, 7 marca 2015, 19:39

Zapytam inaczej. Czy zabierając się za wyprzedzanie - oczywiście na odcinku gdzie jest to dozwolone ;) - lub włączając się do ruchu będę miał serce w gardle czy "palec w nosie"?

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#57 Postautor: miro » sobota, 7 marca 2015, 19:54

Sorcia to nie trabant, więc jak będziesz wyprzedzał z odpowiednim zapasem, to nie poczujesz zawału serca.
Ale jak chcesz wyprzedzić kogoś z prędkością światła, to polecam zakup jednego z modeli floty z filmu Star Trek.

Do wyprzedzanie bez zawału potrzebny jest rozum, nie moc !

rman
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 52
Rejestracja: sobota, 28 lutego 2015, 05:23
Skąd jesteś: Wieliczka
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: Czarny
Twoje poprzednie Sorento: w garażu jeszcze Sorento I 2.5 CRDi (170KM), A/T-TIPTRONIC, 4 WD, 2008, czarny
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#58 Postautor: rman » sobota, 7 marca 2015, 20:35

miro pisze:Do wyprzedzanie bez zawału potrzebny jest rozum, nie moc !

Nie rozumiesz mnie. Nie chodzi mi o debilne wyprzedzanie na trzeciego tylko o manewr wykonany sprawnie i bez obawy, że się nie uda, bo złośliwy burak jakich niemało ma gule i zacznie przyspieszać.

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#59 Postautor: miro » sobota, 7 marca 2015, 20:50

Napiszę Ci tyle, że przy moich skromnych 140 konikach nie ma żadnego problemu z wyprzedzaniem.
Wciskam pedał gazu w dechę jak to się mówi, a Sorcia gna i mykam gościa.

Że nie wspomnę o tym podniecającym uczuciu :lol: kiedy mój automat robi zejście o bieg niżej, silnik wchodzi na obroty, a Sorcia wciska mnie w fotel i pędzi do przodu.
Zajebiste uczucie !

Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1030
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Kąt motocyklowy, czyli o2o wśród nas...

#60 Postautor: tomasB » sobota, 31 października 2015, 20:59

Piękny a cóż to że kula odbija się w silniku :hmm:


Wróć do „MOTORYZACJA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości