Interfejs diagnostyczny iCar3 firmy Vgate SDPROG - test programu.
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Interfejs diagnostyczny iCar3 firmy Vgate SDPROG - test programu.
Interfejs diagnostyczny to uniwersalne narządzie do diagnostyki samochodów osobowych , dostawczych terenowych dla profesjonalistów oraz wszystkich kierowców. Interfejs jest bezobsługowy i działa automatycznie . Wystarczy wetknąć go w gniazdo OBDII , które znajduje się pod kierownicą.
Dzięki takiemu urządzeniu możemy sprawdzić jakie błędy sygnalizuje nam samochód , zobaczyć jaką temperaturę ma silnik , jakie obroty mamy na którym biegu itp.
Do testów wybrałem najnowszą wersję interfejsu iCar3 firmy Vgate wraz z programem SDPROG, który jest reklamowany jako najlepszy polski program do obsługi interfejsów OBDII.
Program działa w systemach Windows , czyli na laptopach, oraz Android ( na smartfonach. )
Wersja którą testuję V3 różni się od innych tym , że może być cały czas wetknięta w gniazdo diagnostyczne i tam pozostać na zawsze. Uruchamia się automatycznie po włączeniu programu, nie trzeba nic naciskać ani go wyciągać.
Reklama reklamą ale czas sprawdzić, czy urządzenie oraz program nadaje się do naszych kijanek i czy warto.
Dwa dni testów przyniosły już pierwsze rezultaty.
Urządzenie:
Urządzenie sprawdza się bardzo dobrze.
Bezproblemowo łączy się z telefonem i z laptopem i nie przerywa połączenia.
Na początek zainstalowałem kilka programów do diagnostyki na telefonie:
oraz jeden na laptopie: ScanMaster ELM
Każdy z programów podawał mniej więcej te same dane:
W SDPROG dodatkowo można było dowiedzieć się o pozycji przepustnicy w procentach ( w przypadku Sorento jak mocno naciskamy pedał gazu)
oraz:
OBD Car Doctor Free okazał się niekwestionowanym liderem.
Oprócz wszystkich parametrów jakie pokazywały pozostałe programy pokazywał jeszcze kilka innych bardzo ciekawych, między innymi napięcie akumulatora oraz ...co Was na pewno zaciekawi - zużycie paliwa na postoju .
Dwa programy w ogóle nie chciały się podłączyć .
Na stronie producenta SDPROG była najnowsza wersja oprogramowania - beta .
Po zainstalowaniu program twierdził , że :
Dzisiaj czeka mnie powtórna instalacja zwykłej wersji .
Niestety kodów błędów nie mogłem sprawdzić a to jest właśnie podobno potęga programu SDPROG
Konkurentem dla SDPROG w tym przypadku jest AutoDiagnoza (OBD2 ELM327) ale niestety nie miałem go, żeby sprawdzić jego działanie w Sorento .
Dzięki takiemu urządzeniu możemy sprawdzić jakie błędy sygnalizuje nam samochód , zobaczyć jaką temperaturę ma silnik , jakie obroty mamy na którym biegu itp.
Do testów wybrałem najnowszą wersję interfejsu iCar3 firmy Vgate wraz z programem SDPROG, który jest reklamowany jako najlepszy polski program do obsługi interfejsów OBDII.
Program działa w systemach Windows , czyli na laptopach, oraz Android ( na smartfonach. )
Wersja którą testuję V3 różni się od innych tym , że może być cały czas wetknięta w gniazdo diagnostyczne i tam pozostać na zawsze. Uruchamia się automatycznie po włączeniu programu, nie trzeba nic naciskać ani go wyciągać.
Reklama reklamą ale czas sprawdzić, czy urządzenie oraz program nadaje się do naszych kijanek i czy warto.
Dwa dni testów przyniosły już pierwsze rezultaty.
Urządzenie:
Urządzenie sprawdza się bardzo dobrze.
Bezproblemowo łączy się z telefonem i z laptopem i nie przerywa połączenia.
Na początek zainstalowałem kilka programów do diagnostyki na telefonie:
oraz jeden na laptopie: ScanMaster ELM
Każdy z programów podawał mniej więcej te same dane:
W SDPROG dodatkowo można było dowiedzieć się o pozycji przepustnicy w procentach ( w przypadku Sorento jak mocno naciskamy pedał gazu)
oraz:
OBD Car Doctor Free okazał się niekwestionowanym liderem.
Oprócz wszystkich parametrów jakie pokazywały pozostałe programy pokazywał jeszcze kilka innych bardzo ciekawych, między innymi napięcie akumulatora oraz ...co Was na pewno zaciekawi - zużycie paliwa na postoju .
Dwa programy w ogóle nie chciały się podłączyć .
Na stronie producenta SDPROG była najnowsza wersja oprogramowania - beta .
Po zainstalowaniu program twierdził , że :
Dzisiaj czeka mnie powtórna instalacja zwykłej wersji .
Niestety kodów błędów nie mogłem sprawdzić a to jest właśnie podobno potęga programu SDPROG
Konkurentem dla SDPROG w tym przypadku jest AutoDiagnoza (OBD2 ELM327) ale niestety nie miałem go, żeby sprawdzić jego działanie w Sorento .
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.
Dawno nie włączałem aplikacji , więc skoro temat powrócił postanowiłem sprawdzić co tam słychać w SDprog
Okazało się , że jest już wersja 2.0.9.5 z dnia 07.10.2016
Po wgraniu i uruchomieniu nie zauważyłem żadnych zmian .
Nie wykrywa numeru VIN , pewnie w ogóle go nie ma zakodowanego w Sorento I .
Przejechany dystans od momentu uaktywnienia kontrolki MIL - tu też nic się nie zmieniło .
Żadnych błędów nie zarejestrowano.
Minął rok od ostatnich testów oprogramowania do diagnostyki , więc warto sprawdzić co się zmieniło przez ten czas .
Niebawem testy alternatywnych programów.
Okazało się , że jest już wersja 2.0.9.5 z dnia 07.10.2016
Po wgraniu i uruchomieniu nie zauważyłem żadnych zmian .
Nie wykrywa numeru VIN , pewnie w ogóle go nie ma zakodowanego w Sorento I .
Przejechany dystans od momentu uaktywnienia kontrolki MIL - tu też nic się nie zmieniło .
Żadnych błędów nie zarejestrowano.
Minął rok od ostatnich testów oprogramowania do diagnostyki , więc warto sprawdzić co się zmieniło przez ten czas .
Niebawem testy alternatywnych programów.
- Załączniki
-
- Screenshot_2016-10-16-21-02-59-horz2.jpg (68.76 KiB) Przejrzano 4065 razy
- kioterapia
- To ja
- Posty: 375
- Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
- Skąd jesteś: wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.
czy torque PRO jest lepszy od SD i czym się róznią?
-
- teraz jestem
- Posty: 590
- Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 205555
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.
Ja obecnie (od kiedy mam radio z androidem w samochodzie) korzystam z DashCommand (płatna, chyba koło 10 dolców/euro, ale jest kilkudniowa wersja próbna, więc warto przetestować). Polecam, ma dużo danych i przede wszystkim, aktualne/średnie spalanie (i kilka dodatkowych statystyk z tym związanych) czego nie mam jak inaczej sprawdzić w przed lifcie
Link do Google Play: https://play.google.com/store/apps/deta ... mand&hl=pl
Na iOS działał mi tylko poprawnie powyższy program SDprog, ale ilość sczytywanych danych nie powala. No ale ja mam przed lifta
Link do Google Play: https://play.google.com/store/apps/deta ... mand&hl=pl
Na iOS działał mi tylko poprawnie powyższy program SDprog, ale ilość sczytywanych danych nie powala. No ale ja mam przed lifta
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.
Torque PRO jest wszechstronnym kombajnem
Mamy tam wszystko czego można tylko sobie zamarzyć .
Niestety ilość czujników w Kia Sorento jest znikoma i po prostu program nie ma z czego brać danych, więc nie dziwmy się , że co chwila wyskakuje nam taki ekran:
Te kilka podstawowych czujników obsłuży każdy program diagnostyczny
Jedną z ciekawszych funkcji Torque Pro jest to , że program , gdy nie ma z czego korzysta z ...czujników w telefonie
Im mamy nowocześniejszy telefon tym więcej danych uzyskamy.
między innymi przechyłomierz w którym pokazuje wielkość przechyłu poprzecznego i podłużnego czy kompas.
Przez wszystkie swoje funkcje program jest na tyle skomplikowany , że przed użyciem trzeba poświęcić trochę czasu na ustawienie widoku ekranu i przebrnąć przez multum możliwych konfiguracji.
Jeśli natomiast komuś przypadnie do gustu i poćwiczy trochę będzie miał setki potrzebnych czy nie potrzebnych informacji na zawołanie.
.
Mamy tam wszystko czego można tylko sobie zamarzyć .
Niestety ilość czujników w Kia Sorento jest znikoma i po prostu program nie ma z czego brać danych, więc nie dziwmy się , że co chwila wyskakuje nam taki ekran:
Te kilka podstawowych czujników obsłuży każdy program diagnostyczny
Jedną z ciekawszych funkcji Torque Pro jest to , że program , gdy nie ma z czego korzysta z ...czujników w telefonie
Im mamy nowocześniejszy telefon tym więcej danych uzyskamy.
między innymi przechyłomierz w którym pokazuje wielkość przechyłu poprzecznego i podłużnego czy kompas.
Przez wszystkie swoje funkcje program jest na tyle skomplikowany , że przed użyciem trzeba poświęcić trochę czasu na ustawienie widoku ekranu i przebrnąć przez multum możliwych konfiguracji.
Jeśli natomiast komuś przypadnie do gustu i poćwiczy trochę będzie miał setki potrzebnych czy nie potrzebnych informacji na zawołanie.
.
- wojtas090984
- moje konto
- Posty: 214
- Wiek: 39
- Rejestracja: poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 09:41
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.
Wpiąłem właśnie icar3 Vgate OBDII i nie pokazuje mi nic poza napięciem akumulatora :/ nawet tak podstawowych rzeczy jak obroty... WHY? za;leżało mi na podglądnięciu spalania a tu lipa, ktoś wie jak to zrobić żeby odczytać spalanie?
EDIT; niestety błędów też nie zczytuje
EDIT; niestety błędów też nie zczytuje
"Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny."
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.
Jaką apke używasz? Może nie łączy poprawnie z vgatem?
- wojtas090984
- moje konto
- Posty: 214
- Wiek: 39
- Rejestracja: poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 09:41
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.
OBD Traial, TOURQE, i Piston. Sparowane poprawnie, tylko Piston pokazuje stan napięcia akumulatora, w każdych innych "No data" mimo iz pokazuje że połączone.
"Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny."
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Interfejs diagnostyczny ELM 327 bluetooth + test programów.
Szukaj. Mamy te same auta w tym samym roczniku a u mnie działa...
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Interfejs diagnostyczny iCar3 firmy Vgate SDPROG - test programu.
Sprawdziłem dzisiaj wersję na stronie SDPROG i okazało się , że cały czas używam tej z 2016 roku.
Najnowsza ma numer 2.1.0.1 i jest z 02.03.2018 r.
Postanowiłem sprawdzić co jest nowego i oprócz tego , ze błyskawicznie się połaczyła to chyba nic się nie zmieniło .
Interface i ikonki te same .
Numeru VIN jak nie wykrywało tak nie wykrywa. ( kiedyś, na sprawdzonych 20 Sorento I tylko w aucie rkarabuna wyświetlił pełny VIN.)
Parametry jak zwykle, błędów brak, nie było co kasować
Najnowsza ma numer 2.1.0.1 i jest z 02.03.2018 r.
Postanowiłem sprawdzić co jest nowego i oprócz tego , ze błyskawicznie się połaczyła to chyba nic się nie zmieniło .
Interface i ikonki te same .
Numeru VIN jak nie wykrywało tak nie wykrywa. ( kiedyś, na sprawdzonych 20 Sorento I tylko w aucie rkarabuna wyświetlił pełny VIN.)
Parametry jak zwykle, błędów brak, nie było co kasować
- robertio
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: wtorek, 11 grudnia 2018, 14:48
- Skąd jesteś: Pruszcz Gdański
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 173000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Interfejs diagnostyczny iCar3 firmy Vgate SDPROG - test programu.
Witam,
chciałbym kontynuować/odświeżyć wątek - być może info będzie dla kogoś przydatne.
Po zapoznaniu się z materiałami publikowanymi tutaj przez Andrzeja zakupiłem nowy interfejs iCar PRO BT3.0 OBDII ELM327 Vgate (obecna cena na allegro około 90 zł).
Na swojego Samsunga J7 ściągnąłem apkę inCarDoc(free) i wygląda na to, że wszystko działa tak jak powinno. Pewnie poszukam przyjemniejszej apki, bo tu denerwujące są wyskakujące reklamy, ale ogólnie mam to czego oczekiwałem. Mogę poddawać swoją Sorento okresowym kontrolom
chciałbym kontynuować/odświeżyć wątek - być może info będzie dla kogoś przydatne.
Po zapoznaniu się z materiałami publikowanymi tutaj przez Andrzeja zakupiłem nowy interfejs iCar PRO BT3.0 OBDII ELM327 Vgate (obecna cena na allegro około 90 zł).
Na swojego Samsunga J7 ściągnąłem apkę inCarDoc(free) i wygląda na to, że wszystko działa tak jak powinno. Pewnie poszukam przyjemniejszej apki, bo tu denerwujące są wyskakujące reklamy, ale ogólnie mam to czego oczekiwałem. Mogę poddawać swoją Sorento okresowym kontrolom
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości