Panoramiczny dach - S3
Moderator: Moderator
- Mario68
- awansowałem na
- Posty: 48
- Rejestracja: sobota, 22 sierpnia 2020, 17:49
- Skąd jesteś: Podkarpacie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2015
- Kolor: Biała perła
- Przebieg (km.): 240000
- Twoje poprzednie Sorento: Kia Sorento I z 2007 roku
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Panoramiczny dach - S3
Muszę przyznać że masz bardzo duży problem z nowym samochodem za "kupę" kasy ale z nimi nie wygrasz bo w naszym kraju sądy są postkomunistyczne i na pewno przyznają rację firmie Kia.
-
- jestem
- Posty: 10
- Rejestracja: piątek, 4 września 2020, 17:08
- Skąd jesteś: PL
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Panoramiczny dach - S3
Witam wszystkich i jako, że sam jestem posiadaczem SIII ze szklanym dachem i Nivomatem pozwolę sobie dorzucić moje trzy grosze do dyskusji. Wprawdzie mam model przedliftowy, to żadnego podnoszenia dachu przy prędkościach ~150 km/h nie zauważyłem, ale podwyższony poziom hałasu przy rozwiniętej rolecie już tak . To niestety jest domena wszystkich szklanych dachów (nawet nieotwieranych), musi być głośniej, fizyki się nie oszuka i trzeba z tym żyć. Jako, że SIII to moje kolejne auto z takim wynalazkiem to nawet nie zwracam większej uwagi, podziwianie okoliczności przyrody przy otwartym dachu bezcenne (przynajmniej dla dzieci ). Będę zadowolony jak to ustrojstwo będzie szczelne przez cały czas użytkowania.
Co do Nivomatu to jakoś nie zauważyłem, żeby tył siadał a często jeżdżę w 5 osób+wyładowany pod sufit bagażnik. Oglądałem filmy na YT i faktycznie dziwnie wygląda samochód, ale 400kg w bagażniku to niestety nie to samo co 5 osób po 80 kg siedzące w kabinie. Nawet połowa takiego obciążenia w bagażniku może działać jak dźwignia i przód będzie wyżej, bo znów fizyki nie da się oszukać przy czysto mechanicznym zawieszeniu (pneumatyka lub hydro-pneumatyka to inna bajka). Jedyne rozwiązanie: poprosić ASO, żeby sprawdzili taki sam model z Nivomatem przy takim samym obciążeniu bagażnika, jeżeli będzie inaczej to jest to realny argument, jeżeli tak samo to niestety: TTM.
Życzę powodzenia w nierównej walce z "systemem", ale obawiam się, że to tylko strata czasu i kasy (własne doświadczenia). Problem jest taki, że kupując nowy samochód nie podpisuje się żadnej umowy z producentem czy jego przedstawicielem, w której są zawarte jakieś konkretne dane techniczne czy opisy poszczególnych rozwiązań technicznych, no zupełnie nic. Na fakturze jest tylko model i może jakieś wyposażenie i tyle. I niestety prawnik KIA Polska ma rację, że nie są podane konkretne dane dotyczące poziomowania, bo Nivomat ma za zadanie podniesienie tyłu samochodu do "optymalnej" wysokości. I to jest słowo klucz, "optymalny" znaczy najlepszy, czyli jaki? No właśnie nie wiadomo, bo nikt tego nie określił, według producenta może się podnieść kilka milimetrów, bo jest lepiej niż przy klasycznym amortyzatorze i to jest dla niego optymalna (najlepsza) wartość, a że nie jest poziomo?. No bo może to niemożliwe przy takim rozwiązaniu. Informacje w folderach reklamowych (czy nawet cennikach) nie są niestety informacjami wiążącymi. Przykład pierwszy z brzegu: Na puszce znanego producenta napojów energetycznych widnieje napis: "Ożywia ciało i umysł" i czy to znaczy, że potrafi ożywić umarłego? No raczej mało prawdopodobne.
Na opinie prawne i rzeczoznawców moim zdaniem szkoda czasu: tyle opinii ilu prawników i rzeczoznawców. Mało tego, nie mamy prawa precedensowego, czyli znalezienie takiego samego przypadku sądowego nie jest jednoznaczne z uzyskaniem takiego samego rozstrzygnięcia sądowego.
Mimo wszystko życzę wytrwałości w nierównej walce.....
Co do Nivomatu to jakoś nie zauważyłem, żeby tył siadał a często jeżdżę w 5 osób+wyładowany pod sufit bagażnik. Oglądałem filmy na YT i faktycznie dziwnie wygląda samochód, ale 400kg w bagażniku to niestety nie to samo co 5 osób po 80 kg siedzące w kabinie. Nawet połowa takiego obciążenia w bagażniku może działać jak dźwignia i przód będzie wyżej, bo znów fizyki nie da się oszukać przy czysto mechanicznym zawieszeniu (pneumatyka lub hydro-pneumatyka to inna bajka). Jedyne rozwiązanie: poprosić ASO, żeby sprawdzili taki sam model z Nivomatem przy takim samym obciążeniu bagażnika, jeżeli będzie inaczej to jest to realny argument, jeżeli tak samo to niestety: TTM.
Życzę powodzenia w nierównej walce z "systemem", ale obawiam się, że to tylko strata czasu i kasy (własne doświadczenia). Problem jest taki, że kupując nowy samochód nie podpisuje się żadnej umowy z producentem czy jego przedstawicielem, w której są zawarte jakieś konkretne dane techniczne czy opisy poszczególnych rozwiązań technicznych, no zupełnie nic. Na fakturze jest tylko model i może jakieś wyposażenie i tyle. I niestety prawnik KIA Polska ma rację, że nie są podane konkretne dane dotyczące poziomowania, bo Nivomat ma za zadanie podniesienie tyłu samochodu do "optymalnej" wysokości. I to jest słowo klucz, "optymalny" znaczy najlepszy, czyli jaki? No właśnie nie wiadomo, bo nikt tego nie określił, według producenta może się podnieść kilka milimetrów, bo jest lepiej niż przy klasycznym amortyzatorze i to jest dla niego optymalna (najlepsza) wartość, a że nie jest poziomo?. No bo może to niemożliwe przy takim rozwiązaniu. Informacje w folderach reklamowych (czy nawet cennikach) nie są niestety informacjami wiążącymi. Przykład pierwszy z brzegu: Na puszce znanego producenta napojów energetycznych widnieje napis: "Ożywia ciało i umysł" i czy to znaczy, że potrafi ożywić umarłego? No raczej mało prawdopodobne.
Na opinie prawne i rzeczoznawców moim zdaniem szkoda czasu: tyle opinii ilu prawników i rzeczoznawców. Mało tego, nie mamy prawa precedensowego, czyli znalezienie takiego samego przypadku sądowego nie jest jednoznaczne z uzyskaniem takiego samego rozstrzygnięcia sądowego.
Mimo wszystko życzę wytrwałości w nierównej walce.....
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Panoramiczny dach - S3
Mario68 pisze:Muszę przyznać że masz bardzo duży problem z nowym samochodem za "kupę" kasy ale z nimi nie wygrasz bo w naszym kraju sądy są postkomunistyczne i na pewno przyznają rację firmie Kia.
Masz chyba jakiś problem z mieszaniem minionego ustroju z podejściem serwisu do klienta. Co ma wspólnego serwis z sądem?
- Mario68
- awansowałem na
- Posty: 48
- Rejestracja: sobota, 22 sierpnia 2020, 17:49
- Skąd jesteś: Podkarpacie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2015
- Kolor: Biała perła
- Przebieg (km.): 240000
- Twoje poprzednie Sorento: Kia Sorento I z 2007 roku
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Rejestracja: środa, 25 grudnia 2019, 10:27
- Skąd jesteś: PL
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2019
- Kolor: szary
- Przebieg (km.): 110000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Panoramiczny dach - S3
Panowie, Marek, marek123 . dzięki za próby logicznego podejścia do problemu jednakże ja to widzę tak:
- nivomat ma utrzymać stały prześwit samochodu w ramach jego dopuszczalnej ładowności, tak to ma działać, tak to robi sachs/ZF.
- mój się nie poziomuje a utrzymywanie prześwitu z dokładnością do wielkości "dziury" w nadkolu potrafi każde auto
- niedawno z przypadku zajechałem do aso w innym mieście. chłopak patrzy na mój samochód, drapie się po głowie i mówi "no przecież coś jest nie tak....." po czym siada do komputera, wpisuje vin pojazdu .... i to już koniec dzisiejszej wizyty... noż FujFaraon co on tam widzi ? co za "bezcenne" informacje mu się tam pokazują ?
kto jeszcze ma Kie Sorento 2019 z nivomatem ? czy inne roczniki tego modelu działają ok ??
p.s. tak, edytowałem ten post. uciąłem coś co muszę jeszcze skonsultować z adwokatem....
- nivomat ma utrzymać stały prześwit samochodu w ramach jego dopuszczalnej ładowności, tak to ma działać, tak to robi sachs/ZF.
- mój się nie poziomuje a utrzymywanie prześwitu z dokładnością do wielkości "dziury" w nadkolu potrafi każde auto
- niedawno z przypadku zajechałem do aso w innym mieście. chłopak patrzy na mój samochód, drapie się po głowie i mówi "no przecież coś jest nie tak....." po czym siada do komputera, wpisuje vin pojazdu .... i to już koniec dzisiejszej wizyty... noż FujFaraon co on tam widzi ? co za "bezcenne" informacje mu się tam pokazują ?
kto jeszcze ma Kie Sorento 2019 z nivomatem ? czy inne roczniki tego modelu działają ok ??
p.s. tak, edytowałem ten post. uciąłem coś co muszę jeszcze skonsultować z adwokatem....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości