Opony i ciśnienie

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Niedźwiedź 116
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 61
Wiek: 29
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
Skąd jesteś: Kraków/Belgia
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 118000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Opony i ciśnienie

#1 Postautor: Niedźwiedź 116 » poniedziałek, 17 maja 2021, 08:30

Jako, że przeszukałem forum i nie znalazłem informacji na ten temat postanowiłem założyć nowy.
Pytanie brzmi, czy waszym zdaniem w S3 ciśnienie opon ktore jest napisane na tabliczce znamionowej w samochodzie, po otwarciu drzwi kierowcy jest ok? Pisze, że powinno być 2.2 bar w 4 kołach ,a w zapasowym 3bar. I nie wiem jak inni ale na mój rozum coś tu jest chyba nie przemyślane ponieważ koło zapasowe (oczywiście pełne o tych samych wymiarach) gdy musimy zmienić "kapcia" to w jednym będzie ciśnienie 3 bar a w pozostałych 2.2bar. I drugie pytanie czy w samochodach o takiej masie nie powinno być minimum 2.6-2.7 bar ze względu na to, że przednie opony przy skręcie szybciej ścierają zewnętrzny bieżnik opony ? Czy źle myślę?

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 974
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Opony i ciśnienie

#2 Postautor: Adam73 » poniedziałek, 17 maja 2021, 18:39

W zapasie jest większe ciśnienie po to aby "kierowca" który jeździ autem a nie kontroluje ciśnienia w zapasie nie zdziwił się po 2-3 latach używania pojazdu przy awarii jednego z "używanych kół" ,że w zapasie brak ciśnienia .
Wniosek, zakładając koło zapasowe obniżamy ciśnienie do poziomu pozostałych kół.
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:

Niedźwiedź 116
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 61
Wiek: 29
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
Skąd jesteś: Kraków/Belgia
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 118000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Opony i ciśnienie

#3 Postautor: Niedźwiedź 116 » poniedziałek, 17 maja 2021, 19:44

Ok, ale jeżdżąc autem sprawdzam też ciśnienie w kole zapasowym to chyba normalna rzecz, przynajmniej jak dla mnie :kwink: . To to samo gdyby ktoś jeździł samochodem a nie sprawdzał oleju tylko wtedy większy problem :lol: ale rozumiem :happy2: Ale zastanawia mnie ścinanie zewnętrznego bieżnika w przednich kołach, właśnie przez niskie ciśnienie które powoduję lekkiego kapcia, przy skręcie bieżnik ściera się o wiele szybciej niż gdyby koło miało więcej ciśnienia. :hmm:

ZoZol357
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 55
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2021, 18:19
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2017
Przebieg (km.): 220000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Opony i ciśnienie

#4 Postautor: ZoZol357 » poniedziałek, 17 maja 2021, 20:28

U mnie jest taka tabliczka 34 PSI, czyli około 2,35 bar. Ja zawsze pompuję 2,4 bar. Od dwóch lat i 60k km nie zauważyłem jakiegoś nienormalnego zużycia opon. Miej na uwadze, że podczas jazdy opony się rozgrzewają, a tym samym zwiększa się ciśnienie możesz zaobserwować podczas jazdy na komputerze pokładowym. U mnie po rozgrzaniu opon jest 2,6-2,8 bar.
Załączniki
20201012_143903.jpg

Awatar użytkownika
Blackjack_PL
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 558
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 12 lutego 2021, 13:49
Skąd jesteś: Bełchatów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Indiglo Blue
Przebieg (km.): 265000
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Opony i ciśnienie

#5 Postautor: Blackjack_PL » poniedziałek, 17 maja 2021, 20:31

Z reguły jest to problem zbieżności. Wydaje mi się że ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie ponieważ użytkuje się różne rodzaje dróg i np. w cięższym terenie sugerowane jest upuszczenie ciśnienia. Ale raczej bieżnik powinien ścierać się równomiernie.

fotlot
moje konto
moje konto
Posty: 166
Wiek: 4
Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: greyish-purple
Przebieg (km.): 124000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Opony i ciśnienie

#6 Postautor: fotlot » poniedziałek, 17 maja 2021, 20:46

Było za twardo szczególnie na tych dziurawych, powiatowych drogach. Upuściłem do 1.5 i wreszcie jest dobrze. Szutry, śnieg jest OK. A więc rób jak Ci dyktuje....producent.

ZoZol357
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 55
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2021, 18:19
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2017
Przebieg (km.): 220000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Opony i ciśnienie

#7 Postautor: ZoZol357 » poniedziałek, 17 maja 2021, 20:53

1,5 to zdecydowanie za mało, będzie ścinać opony.

Niedźwiedź 116
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 61
Wiek: 29
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
Skąd jesteś: Kraków/Belgia
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 118000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Opony i ciśnienie

#8 Postautor: Niedźwiedź 116 » wtorek, 18 maja 2021, 16:59

Blackjack_PL pisze:Z reguły jest to problem zbieżności. Wydaje mi się że ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie ponieważ użytkuje się różne rodzaje dróg i np. w cięższym terenie sugerowane jest upuszczenie ciśnienia. Ale raczej bieżnik powinien ścierać się równomiernie.

Tak masz rację, ale chodzi mi dokładnie o to, że gdy jest w oponie np. to 2.2 bar to jest delikatny kapeć. I jak skręcasz kołami a opona ma większe kostki po zewnętrznej stronie to z jednej jak i z drugiej strony szybciej sie ścierają, niż opony założone na tyle. A gdybyśmy napompowali je troszkę więcej tak by nie było przysłowiowego kapcia to opona układa się całkiem inaczej i wtedy nie ściera sie tak zewnetrzny bieżnik.

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Opony i ciśnienie

#9 Postautor: visitor » wtorek, 18 maja 2021, 19:16

Ja mam tak w ix55 i metodą prób i błędów pompuje 2,5. Zauważyłem też, że przy tak duże oponie różnica temperatury o 10 stopni daje na manometrze różnice między 0,1 a 0,2.
Załączniki
IMG_20210518_190852264.jpg
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Opony i ciśnienie

#10 Postautor: Marek » wtorek, 18 maja 2021, 21:01

Nie bardzo widzę sens tej dyskusji. Opony zawsze się ścierają jak się jeździ. Jeżeli ktoś przekłada oszczędność nad bezpieczeństwo to powinien pozostawić auto w garażu. :) Ciśnienie powinno być takie jakie zaleca producent. Jedynym ustępstwem może być jazda w terenie( piach , błoto ) Producent również zaleca przekładkę opon tył przód w celu równomiernego zużycia.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Opony i ciśnienie

#11 Postautor: rudi_pl » wtorek, 18 maja 2021, 23:24

Ciśnienie powiedzmy 2,5 bar jest pozorne - zimna opona na postoju, to co się dzieje w czasie jazdy - ciasno pokonany łuk przy dużej prędkości i najechanie na coś co tam leżało powoduje iż chwilowo to ciśnienie się np zdubluje. Margines bezpieczeństwa jest ogromny. Moje stare opony (wranglery) z powodzeniem wytrzymują kolejny sezon w przyczepie rolniczej przy ciśnieniu około 5 bar, nierzadko przewożąc ładunki ok 4,5 tony.

Stara zasada (może nie dotyczy runflat) - za niskie ciśnienie zużywana się krawędzie, za duże - środki.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Niedźwiedź 116
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 61
Wiek: 29
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
Skąd jesteś: Kraków/Belgia
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 118000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Opony i ciśnienie

#12 Postautor: Niedźwiedź 116 » środa, 19 maja 2021, 07:45

Marek pisze:Nie bardzo widzę sens tej dyskusji. Opony zawsze się ścierają jak się jeździ. Jeżeli ktoś przekłada oszczędność nad bezpieczeństwo to powinien pozostawić auto w garażu. :) Ciśnienie powinno być takie jakie zaleca producent. Jedynym ustępstwem może być jazda w terenie( piach , błoto ) Producent również zaleca przekładkę opon tył przód w celu równomiernego zużycia.

Masz rację ale tu nie chodzi o przekładanie oszczędności nad bezpieczeństwo, bo dla mnie bezpieczeństwo jest najważniejsze, np. zmieniam opony jak mam bieżnika 3/4mm i nie oszczędzam na oponach ani hamulcach jeżdżę po różnych drogach i po całej Europie samochodem i spotykam naprawdę dziwne sytuację na drodze, a z 80% moich tras dziennych to autostrada więc bezpieczeństwo zawsze na 1 miejscu. To tylko moja ciekawość co do ścinania bieżnika zewnętrznego :kwink:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Opony i ciśnienie

#13 Postautor: Marek » środa, 19 maja 2021, 12:17

W takim razie formę pytania źle odebrałem . Ale jak będziesz dbał o zawieszenie, ustawienie zbieżności i ciśnienie, oraz zmieniał koła miejscami to prędzej zetrzesz bieżnik z racji przejechanych kilometrów niż krawędzie. Chyba że zaczniesz jeździć wyczynowo. :)

kaacka
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Rejestracja: środa, 25 grudnia 2019, 10:27
Skąd jesteś: PL
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2019
Kolor: szary
Przebieg (km.): 110000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Opony i ciśnienie

#14 Postautor: kaacka » sobota, 26 czerwca 2021, 07:36

"misio" :beer: jeśli to ma Ci pomóc - 35 psi przod, 38 psi tyl. na zimno. w trasie podbija nie wiecej niz plus 3 wg komputera. jedzie ok. opony zuzywaja sie normalnie.


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości