
CHiP 2.0 CRDi 185 KM
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11131
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 258000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 342 times
- Kontaktowanie:
- Whiteehead
- MODERATOR
- Posty: 305
- Wiek: 31
- Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: Biała perla
- Przebieg (km.): 44000
- Inny Samochód: Ceed
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: piątek, 23 czerwca 2023, 08:52
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 117000
- Kontaktowanie:
Re: CHiP 2.0 CRDi 185 KM
Ja też u siebie jestem po sofcie.
Mierzone na hamowni drogowej ale w serii pokazała tyle co hamowania stacjonarna ~184KM i 399Nm. więc zakładam że wyniki są w zakresie kilku % prawidłowe.
Co ciekawe - mierzyłem sobie sprint do 100 km/h w apk Torque (akcelerometr + łączność z samochodem przez OBD) i przed programem z samym kierowcą miałem wyniki na poziomie 11,5 sek.
Po sofcie w dwie osoby przyśpieszenie do 100 oscylowało w okolicach 9,6 sek.
Wiem że sprzęt nie jest profesjonalny ale pomiary były wykonane na tym samym oprogramowaniu i czuć wyraźną różnice w przyśpieszaniu. Mam też wrażenie że skrzynia szybciej zmienia biegi przy normalnej jeździe (tzn przy niższych obrotach) i wynika to chyba z faktu dostępności wyższego momentu obrotowego we wcześniejszym zakresie obrotów.
Zobaczymy jak będzie ze spalaniem - przed modyfikacją po Warszawie w korkach paliła mi ok 11,8l/100 km (dane z przejechanego ostatniego 1000km tylko po mieście)
Mierzone na hamowni drogowej ale w serii pokazała tyle co hamowania stacjonarna ~184KM i 399Nm. więc zakładam że wyniki są w zakresie kilku % prawidłowe.
Co ciekawe - mierzyłem sobie sprint do 100 km/h w apk Torque (akcelerometr + łączność z samochodem przez OBD) i przed programem z samym kierowcą miałem wyniki na poziomie 11,5 sek.
Po sofcie w dwie osoby przyśpieszenie do 100 oscylowało w okolicach 9,6 sek.
Wiem że sprzęt nie jest profesjonalny ale pomiary były wykonane na tym samym oprogramowaniu i czuć wyraźną różnice w przyśpieszaniu. Mam też wrażenie że skrzynia szybciej zmienia biegi przy normalnej jeździe (tzn przy niższych obrotach) i wynika to chyba z faktu dostępności wyższego momentu obrotowego we wcześniejszym zakresie obrotów.
Zobaczymy jak będzie ze spalaniem - przed modyfikacją po Warszawie w korkach paliła mi ok 11,8l/100 km (dane z przejechanego ostatniego 1000km tylko po mieście)
- Załączniki
-
- measurement_1696268926_page-0001.jpg (191.79 KiB) Przejrzano 395 razy
-
- moja ranga
- Posty: 108
- Rejestracja: niedziela, 16 maja 2021, 10:28
- Skąd jesteś: Wrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2017
- Kolor: Pearl Black
- Przebieg (km.): 150000
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: CHiP 2.0 CRDi 185 KM
Masz może wykres sprzed chipa?
To jest program pisany pod Twoje auto czy jakiś ogólny typu box?
Sprawdzałeś jaki moment maksymalny jest w stanie przenieść skrzynia? Ja nie mogłem znaleźć nigdzie tej informacji i przez to na razie wstrzymuje się z chipem
To jest program pisany pod Twoje auto czy jakiś ogólny typu box?
Sprawdzałeś jaki moment maksymalny jest w stanie przenieść skrzynia? Ja nie mogłem znaleźć nigdzie tej informacji i przez to na razie wstrzymuje się z chipem
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: piątek, 23 czerwca 2023, 08:52
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 117000
- Kontaktowanie:
Re: CHiP 2.0 CRDi 185 KM
Pisali przy mnie - pod moje auto. Nie brałem wykresu przed chipem ale robiłem pomiar i go widziałem - stwierdziłem że jest mi zbędny. Zakładam że skrzynia nie jest liczona na styk i przynajmniej te 500 Nm powinna przenieść. Ktoś wcześniej pisał że chyba 700 niutków wytrzymuje. Ja mam tą 8 biegową.
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: piątek, 23 czerwca 2023, 08:52
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 117000
- Kontaktowanie:
Re: CHiP 2.0 CRDi 185 KM
Krótkie podsumowanie po przejechaniu 1000 km tylko w ruchu miejskim (tak jak poprzednio - korki Warszawa) na nowym sofcie.
Spalanie lekko spadło - 10,7 l/100.
Sprint do 100 km/h najlepszy jaki udało mi się osiągnąć to 8,92 sek. Mam zimowe opony i przy ruszaniu zrywa przodem przyczepność. Myślę że przy dobrych letnich gumach da rade zrobić okolice 8,8 więc różnica w stosunku do serii jest duża. Sam nie wiem z czego może to wynikać ale mam wrażenie że teraz jakby przełożenia skrzyni były lepiej dopasowane do charakterystyki przebiegu momentu i mocy.
Spalanie lekko spadło - 10,7 l/100.
Sprint do 100 km/h najlepszy jaki udało mi się osiągnąć to 8,92 sek. Mam zimowe opony i przy ruszaniu zrywa przodem przyczepność. Myślę że przy dobrych letnich gumach da rade zrobić okolice 8,8 więc różnica w stosunku do serii jest duża. Sam nie wiem z czego może to wynikać ale mam wrażenie że teraz jakby przełożenia skrzyni były lepiej dopasowane do charakterystyki przebiegu momentu i mocy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość