Tu mój patent na ogrzewanie postojowe, od razu powiem ze nie typu Webasto, natomiast zasilanie z gniazdka 220V, a więc dla tych którzy parkują pod chmurką ale w swoim ogródku.
To już kolejny z rzędu samochód, w który to wyposażę więc patent dopracowany i sprawdzony (a cieplutkie wnętrze, odparowane szyby i bez lodu, szronu i śniegu to bajka o 6-7 gdy człowiek jedzie do pracy i widzi tylko na 1 oko ;) ).
Webasto jest oczywiście fajne, natomiast wymaga albo akumulatora samochodu, albo bardzo drogiej instalacji z własnym silnikiem spalinowym.
A oto mój Patent wszystko oparte o elementy firmy DAFA (nie mylić z ciężarówkami DEFA).
Części potrzebne wariant podstawowy.
1. Nagrzewnica ja wybrałem dużą 1350/2100 W (sorento duży samochód) dla mniejszego w domu Mitsubishi Lancer mam zamontowaną 1350W (w zupełności wystarczy) - polecam te nagrzewnice płaskiego typu.

2. Gniazdko przejściowe (DEFA)

3. Kabel zasilający wewnętrzny z końcówka do montowania zderzak (DEFA)

4. Kabel zasilający zewnętrzny (DEFA)

5. Włącznik czasowy lub włącznik na pilot (Dowolnej firmy, proszę sprawdzić tylko maksymalny prąd jaki może przejść przez włącznik czasowy by go nie spalić)

Przykładowe linki
1. http://sklep.unipower.pl/p170,ogrzewacz ... 000-s.html
2. http://sklep.unipower.pl/p123,gniazdo-o ... -defa.html
3. http://sklep.unipower.pl/p176,przewod-w ... -5-mb.html
4. http://sklep.unipower.pl/p47,przewod-ze ... -defa.html
5. https://sklep.avt.pl/zewnetrzny-elektro ... asowy.html
Oczywiście można kupić całe gotowe zestawy DEFA ale od razu mówię że wychodzi sporo drożej, dla tych który chcą jeszcze bardziej oszczędzić polecam poszukać tych elementów na allagro, ludzie sprzedają dość sporo rzeczy które im zostają po montażu gdy kupują zestawy.
Dla bardziej chcących zaszaleć można dokupić jeszcze np
Sterownik czasowy DEFA, ale kosmiczna cena, ponadto grzałkę do silnika (ja nigdy nie montowałem, poza tym póki co nie znalazłem dedykowanej do sorento), no i ładowarkę do akumulatora, to myślę niedługo dokupić do zestawu, by oprócz podgrzewania wnętrza rano podładowywał się również akumulator.
Części
1. Ładowarka
http://sklep.unipower.pl/p11,ladowarka- ... 2v-3a.html

2. Trójnik i kable
http://sklep.unipower.pl/p178,zestaw-pr ... iazdo.html

jest tu co prawda 1 kabel jest za dużo jeśli ktoś już ma zamontowany wariant I opisywany wyżej (jeśli nie to nie kupuje produktu 2 z wariantu I)
Ja jadę na pierwszy przegląd sorento we wtorek rano, jeśli zamówienie ze sklepu dotrze na czas, może od razu mi zamontują we wtorek.
Jeśli chodzi o montaż jest banalny.
W środku montujemy dmuchawę i przerzucamy kabel zasilający do komory silnika przez ścianę grodziową (i to jest najtrudniejsze)
Kabel wpinamy w gniazdko gniazdko montujemy gdzieś w komorze, od gniazdka z 2 strony wpinamy kabel, który jest zkońcozny gniazdkiem w zderzak. Ja nigdy nie dziurawiłem zderzaka tylko doczepiałem to gniazdko gdzieś na dole przy wlotach powietrza (jest w zestawie z tym kablem kilka przejściówek na różne okoliczności.).
I gotowe
teraz musimy mieć gdzieś w miejscu parkowania gniazdko 220V, wpinamy w nie włącznik czasowy/na pilot
I cała filozofia polega na podłączenia kabla pomiędzy włącznikiem czasowym a gniazdkiem w samochodzie gdy się przyjerzdza do domu po pracy, a rano można cieszyć się cieplutkim samochodem.
Pozdrawiam