Obrazek


Obrazek


Obrazek

Koło pasowe wału 3.5 V6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 94
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#31 Postautor: Kojot6510 » środa, 14 lutego 2018, 18:06

No oby to było definitywne rozprawienie się z kołem :) ja przejechałem do tej pory jakieś 2000 tyś km i jest spokój ale nie kracząc :D.

Awatar użytkownika
Szablozębny
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 45
Wiek: 37
Rejestracja: środa, 4 marca 2015, 18:11
Skąd jesteś: Kamienica Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 175000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#32 Postautor: Szablozębny » środa, 14 lutego 2018, 18:24

generalnie głównym problemem były na dość grube pokłady rdzy lub jakiegoś innego świństwa, które nie dawały odpowiedniej powierzchni styku, więc jestem dobrej myśli że będzie już dobrze. Koło pasowe jest też nowe tyle że zakładane 2 miesiące wcześniej. Najwyraźniej nie każdy mechanik może wpaść na pomysł aby przed montażem nowej części, odpowiednio przygotować powierzchnię przylegania. Ale w sumie można go zrozumieć, zleciłem wymianę koła pasowego, a nie prawidłową i skuteczną wymianę koła pasowego, no cóż mój błąd :hmm:
Jestem kim jestem,i chyba kimś innym nie będę.

Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 94
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#33 Postautor: Kojot6510 » środa, 14 lutego 2018, 18:58

U mnie głównym powodem była stara śruba kilkukrotnie montowana i brak podkładki :/ ktoś nie dał wcześniej,ale męczył mnie już strasznie temat tego koła...btw jeszcze mam pytanie bo widzę w stopce masz że LPG jak się spisuje na tym paliwie :)? tak szczerze ? bo rozważam ostatnio montaż.

Awatar użytkownika
Szablozębny
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 45
Wiek: 37
Rejestracja: środa, 4 marca 2015, 18:11
Skąd jesteś: Kamienica Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 175000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#34 Postautor: Szablozębny » sobota, 24 lutego 2018, 16:16

Na LPG chodzi jak burza, jeżdżę 1,5 roku jest w porządku, generalnie niezbyt byłem przekonany do LPG, ale chyba niesłusznie. Myślę że duże znaczenie ma też to kto montuje instalację.
Jestem kim jestem,i chyba kimś innym nie będę.

Awatar użytkownika
CK_rzeszów
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 583
Rejestracja: wtorek, 3 stycznia 2017, 16:08
Skąd jesteś: okolice Rzeszowa
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 164350
Inny Samochód: hyundai i20, LPG, AT
Has thanked: 27 times
Been thanked: 25 times

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#35 Postautor: CK_rzeszów » niedziela, 25 lutego 2018, 11:47

Kojot6510 pisze: rozważam ostatnio montaż.


Zwróć uwagę na montaż instalacji.
Wg mnie wpinanie LPG od góry w kolektor jeszcze przed klapami nie jest najlepszym rozwiązaniem (niektórzy nawet po takim zabiegu demontują klapy :angry2: )
Odpowiednim rozwiązaniem jest wpięcie LPG w podstawę kolektora już za klapami.
nie znam się, to nie moja branża

Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 94
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#36 Postautor: Kojot6510 » poniedziałek, 26 lutego 2018, 10:01

Dziekuję koledzy za odpowiedzi, każda wskazówka ważna. Jestem pełen obaw przed tą misją.Nigdy nie miałem i nigdy nie montowałem.

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 270
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#37 Postautor: Gonzo » piątek, 2 marca 2018, 19:57

Potwierdzam. Nie wpinaj od góry. Nie daj się na to namówić, bo do tego trzeba wywalić klapki. Ja kupiłem tak zamontowaną. Do bani :angry:
Własnie ściągam nowy kolektor i będę przerabiał.

Awatar użytkownika
alien125
To ja
To ja
Posty: 321
Wiek: 30
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 164000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#38 Postautor: alien125 » niedziela, 18 marca 2018, 20:17

Szablozębny pisze: Koszt zakupionych części to ok 250zł

Przymierzam się do wymiany rozrządu i dla świętego spokoju chciałem też to koło wymienić. Nie mogę jednak namierzyć nigdzie owej śruby. Kupowałeś wszystko w aso? 250 zł za cały zestaw to dobra cena.
Ma ktoś numer katalogowy śruby i podkładki?
Czy do tej operacji trzeba rozłączać przewody klimatyzacji?
Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi.

Awatar użytkownika
CK_rzeszów
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 583
Rejestracja: wtorek, 3 stycznia 2017, 16:08
Skąd jesteś: okolice Rzeszowa
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 164350
Inny Samochód: hyundai i20, LPG, AT
Has thanked: 27 times
Been thanked: 25 times

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#39 Postautor: CK_rzeszów » niedziela, 18 marca 2018, 21:03

Proszę
sr_p.JPG
sr_p.JPG (188.09 KiB) Przejrzano 349 razy


A tutaj masz garść informacji viewtopic.php?p=220632#p220632
Mam zamiar całą przygodę lepiej opisać tylko forum jakby w modernizacji, w razie zniknięcia postów nie chciałbym jeszcze raz pisać - ot może leniwy jestem

Info na PW
nie znam się, to nie moja branża

Awatar użytkownika
Ryszard
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 495
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Skąd jesteś: Witunia
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: Fioletowy
Przebieg (km.): 153000
Inny Samochód: Citroen Jumpy
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#40 Postautor: Ryszard » niedziela, 18 marca 2018, 21:06

Śruba z podkładką w ASO coś około 40pln płaciłem. Klimy nie trzeba rozłączać a jedynie odsunąć sprężarkę aby dostać się do śruby mocującej wspornik. Bardzo słabe dojście.

Awatar użytkownika
alien125
To ja
To ja
Posty: 321
Wiek: 30
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 164000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#41 Postautor: alien125 » czwartek, 19 kwietnia 2018, 03:18

Potrzebna nagła pomoc.
Czy po odkręceniu śruby centralnej koło powinno zejść z wału, czy trzeba jakiś hokus-pokus zrobić? Śruba co prawda wykręcała się opornie, ale koło ani drgnie. :hmm:
Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi.

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 270
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#42 Postautor: Gonzo » czwartek, 19 kwietnia 2018, 17:31

Koło ma jeszcze mały trzpień, który łączy koło z wałem. Jak masz blisko do serwisu to trzpień kosztuje niecałe 5zł. Pewno dlatego nie chce zejść.

Awatar użytkownika
alien125
To ja
To ja
Posty: 321
Wiek: 30
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 164000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#43 Postautor: alien125 » sobota, 21 kwietnia 2018, 01:43

Do zdjęcia koła potrzebna jest dźwignia. Mi pomogła ok 1,5m breszka. Podważając koło raz z jednej, raz z drugiej strony zeszło.
Czy to normalne, że ów trzpień jest jakby zbyt długi i aż kaleczy podkładkę śruby?
Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi.

Awatar użytkownika
CK_rzeszów
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 583
Rejestracja: wtorek, 3 stycznia 2017, 16:08
Skąd jesteś: okolice Rzeszowa
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 164350
Inny Samochód: hyundai i20, LPG, AT
Has thanked: 27 times
Been thanked: 25 times

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#44 Postautor: CK_rzeszów » niedziela, 22 kwietnia 2018, 07:53

U mnie trzpień wystaje tyle viewtopic.php?p=220825#p220825 widać go na foto ze starym napinaczem.
Sprawdzałem starą podkładkę:
- używana była (co najmniej) 2 razy, ma ślady po śrubie na dwóch stronach (ja założyłem nową)
- na jednej stronie ma jakby ślad kontaktu z trzpieniem w postaci ciemniejszej plamki miej więcej o wielkości tego trzpienia, z drugiej strony ta plamka jest znacznie mniejsza
- podkładka w żaden sposób nie jest zmasakrowana przez trzpień, wygląda to tak jakby podkładka dopchała trzpień w otwór.

Edit:
Koło pasowe dałem rady zdjąć rękami, nie kojarzę abym miał z nim jakieś większe problemy, na pewno nie używałem breszek/łomów.
nie znam się, to nie moja branża

Awatar użytkownika
alien125
To ja
To ja
Posty: 321
Wiek: 30
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 164000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe wału 3.5 V6

#45 Postautor: alien125 » niedziela, 22 kwietnia 2018, 18:19

W moim przypadku koło siedziało bardzo ciasno. Tak coś jak na tym filmiku https://youtu.be/dyJWwuSzguw#t=27m30s . Trzpień po dokręceniu śruby wbija się ok 1mm w podkładkę. Pewnie nie jest oryginalny. Szkoda, że nie miałem nowego. Koło ostatecznie też założyłem stare, bo nowe nie dotarło na czas. Po konsultacji z naszym klubowym ekspertem doszedłem do wniosku, że jeśli drgania nie przenoszą się na silnik, to z wymianą koła nie trzeba się nadwyraz spieszyć. W niedalekiej przyszłości będę musiał zregenerować pompę wspomagania, wymienić napinacz klimy (niestety nie mogę potwierdzić zapewnień sprzedawcy w jego wymianie w zeszłym roku) i paski osprzętu więc wymienię też koło wraz z kołkiem.
Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości