minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
cinekhh
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
Skąd jesteś: Głogów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 218000
Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#1 Postautor: cinekhh » wtorek, 22 stycznia 2019, 02:42

Witam ponownie mam SORENTO I z silnikiem 2,4 w LPG. Przyszły minusowe temperatury i mam ogromny problem z odpaleniem, jeśli to dzieje się pod domem to rozwijam przedłużacz, podłączam rozruch 300A i suszarkę do włosów żony. Najpierw grzałem puszki elektryczne bezpieczniki, przekaźniki itp. ale nic. Skierowałem suszarkę na przewody paliwowe i okolice kolektora ssącego i odpalił. Zrobiłem jakieś 350km zaparkowałem na noc i rano znów problem z odpaleniem. Rozruch, suszarka na kolektor i odpalił. Zatankowany pod korek świeżym paliwem. Prąd na cewki dochodzi. Dolałem 0,5l dyngsu mam nadzieję że to pomoże. Mamy dopiero -5 stopnia aż strach pomyśleć co będzie przy -20? Jakieś rady?

W sklepie sprawdzano mi, że ten motor nie posiada filtra paliwa, ma w zbiorniku dożywotni...
Ostatnio zmieniony wtorek, 22 stycznia 2019, 08:45 przez cinekhh, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#2 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 22 stycznia 2019, 07:45

To że ma w zbiorniku filtr "dożywotni" cokolwiek by to znaczyło, to w 16 letnim aucie ma prawo się zatkać, a tak w ogóle jest jeszcze po drodze filtr par paliwa i on też może osiągnąć swój resurs. :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#3 Postautor: Marek » wtorek, 22 stycznia 2019, 07:56

Może sprawdź działanie czujnika temperatury .

cinekhh
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
Skąd jesteś: Głogów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 218000
Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#4 Postautor: cinekhh » wtorek, 22 stycznia 2019, 08:44

Zaraz dobiorę się do pompki w zbiorniku zobaczyć czy dochodzi napięcie, bo po przekręceniu kluczyka nie słyszę jej pracy. Od razu posprawdzam te filtry paliwa i pary.

Czujnik temperatury silnika jest wymieniony na nowy. Chyba, że jest jeszcze jeden bo czasami zawiesza mi się praca wentylatora chłodnicy (otworzę maskę i puszkę z bezpiecznikami i poruszam stycznikiem to się wyłączy)

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#5 Postautor: Andrzej » wtorek, 22 stycznia 2019, 11:10

cinekhh pisze:W sklepie sprawdzano mi, że ten motor nie posiada filtra paliwa, ma w zbiorniku dożywotni...


Czy ktoś wymieniał filtr paliwa kiedykolwiek w tym aucie ? :hmm:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Tedi
To ja
To ja
Posty: 265
Wiek: 70
Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2009
Kolor: czarny
Inny Samochód: Mazda 3
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#6 Postautor: Tedi » wtorek, 22 stycznia 2019, 11:29

Napisz dokładnie co się dzieje, gdy rano kręcisz rozrusznikiem, czy silnik jak by chwytał ale nie może. Poczytaj 3,3 nie odpala. Miałem podobnie i wszystko u mnie wskazywało na paliwo. Po spuszczeniu i wlaniu nowego, wszystko działa.

cinekhh
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
Skąd jesteś: Głogów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 218000
Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#7 Postautor: cinekhh » wtorek, 22 stycznia 2019, 12:27

Rano próbując odpalić kręci normalnie i cisza, zero odzewu, można tak kręcić aż do wyczerpania baterii. przez dwa dni pomagało suszenie. Dziś miałem więcej czasu i:
-sprawdziłem dopływ prądu do pompki paliwa był zanik, została zdemontowana i podłączona na krótko(działa), przeczyściłem kostkę i dogiąłem piny (styki)- pompka pompuje.
-pryśnięcie PLAKA do kolektora dawało odzew silnika łapał ale nie wkręcał się, zacząłem szukać na dolocie jakby wtryski nie dostawały prądu.
-w skrzynce bezpieczników na słupku pod nogami kierowcy sprawdziłem przejścia na bezpiecznikach na dwóch nie było przepalone.
-po kolei wyjąłem każdy bezpiecznik czyszcząc jego nóżki. Po zakończonej operacji KIA normalnie odpaliła, ale zauważyłem, że tempomat z powrotem przestał działać i nie świeci się dioda.

Po dzisiejszej nocce dam znać czy to pomogło czy trzeba dalej kopać.... Dziękuję za wskazówki i pomoc.

No niestety czyszczenie bezpieczników nic nie pomogło... idę działać dalej bd informował o efektach

Rozebrałem wnętrze aby dostać się do kostek przewodów pod kierownicą i nic to nie dało czyszczenie rozpinanie itd.
Zauważyłem ciekawą rzecz, zacząłem grzać opalarką w okolicach wtryskiwaczy i za drugim razem odpaliła na strzała.

Może wtryski się zawieszają lub jakiejś wody się dostało w układ??? Postaram się dzisiaj rozebrać wtryski i przemyć je preparatem do gaźników i przepustnic...

cinekhh
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
Skąd jesteś: Głogów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 218000
Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#8 Postautor: cinekhh » piątek, 25 stycznia 2019, 09:59

Znalazłem przyczynę brak impulsu na wtryskiwacze. Pod osłoną do stacyjki był przypięty oryginalny kluczyk z immo. I jest brak komunikacji z immo. Co polecacie ominąć to czy kodować na nowo?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#9 Postautor: Andrzej » piątek, 25 stycznia 2019, 10:45

Czyli poprzedni właściciel ominął immobilizer podpinając oryginalny kluczyk pod stacyjką ?
To znaczy , że kupiłeś z jednym kluczykiem , bez immo, lub niezakodowanym ?
Dopytuję się , bo to dosyć nietypowe jest. :hmm:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#10 Postautor: Marek » piątek, 25 stycznia 2019, 19:05

Wyjmij transponder z kluczyka przypiętego pod stacyjką i przełóż do pasującego .

cinekhh
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
Skąd jesteś: Głogów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 218000
Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#11 Postautor: cinekhh » sobota, 2 lutego 2019, 05:14

Andrzej pisze:Czyli poprzedni właściciel ominął immobilizer podpinając oryginalny kluczyk pod stacyjką ?
To znaczy , że kupiłeś z jednym kluczykiem , bez immo, lub niezakodowanym ?
Dopytuję się , bo to dosyć nietypowe jest. :hmm:


Przy zakupie KIA powiedziano mi, że immo jest ominięte, ale nie wiedziałem że to w ten sposób. Tak dokładnie jeden kluczyk ułamany z chipem immo podpięty na stałe do stacyjki a ten bez chipa normalnie odpalał.
EDIT

Marek pisze:Wyjmij transponder z kluczyka przypiętego pod stacyjką i przełóż do pasującego .

To nie takie proste oba kluczyki są nierozbieralne zalane na amen. Ale Polak potrafi :)
Teraz już nie pokazuje brak komunikacji immo, tylko czujnik położenia wału, wymieniłem go (stary miał rezystancję 620 ohm a nowy 623 ohm. ale chociaż izolacja na nowym nigdzie nie będzie przerwana :)
Błąd nie ustępuje nadal jest błąd czujnika wału korbowego. Obstawiam sterownik komputer mój jest 9040930130B1 ; 39121-38330
I moje pytanie gdzie w Polsce kupiłbym takowy zestaw startowy czyli chip, immo, sterownik etc.???

Kolego jeżeli napiszesz jeszcze ponownie post pod postem w ciągu 24 godzin, to nie będę ich łączył tylko kasował.
Twój ulubiony moderator

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#12 Postautor: Andrzej » sobota, 2 lutego 2019, 06:16

A jak otwierasz samochód ?
U mnie jak kluczyk jest w stacyjce , to blokuje centralny zamek :hmm: i nie da rady zamknąć auta drugim pilotem.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

cinekhh
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
Skąd jesteś: Głogów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 218000
Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#13 Postautor: cinekhh » sobota, 2 lutego 2019, 08:27

Dzięki za podpowiedź, to chyba dlatego pilot mi nie działa :) muszę zamykać z kluczyka normalnie...

cinekhh
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 37
Rejestracja: niedziela, 9 grudnia 2018, 22:10
Skąd jesteś: Głogów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 218000
Twoje poprzednie Sorento: Nie dotyczy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: minusowe temperatury i silnik nie pali 2,4 LPG

#14 Postautor: cinekhh » piątek, 8 lutego 2019, 06:03

Zamykam temat ze szczęśliwym zakończeniem auto odpaliło.
Komputer diagnostyczny pokazywał już tylko czujnik położenia wału kupiłem nowy zamiennik VALEO i nadal to samo, każdy mechanik mówił, że trzeba oryginalny kupiłem OEM made in Korea. Rezystancje identyczne efekt taki sam. Kontakt z Panem ecuserwis.pl pomógł naprowadził mnie gdzie szukać przyczyny podałem jakie mam napięcia na instalacji i kazał szukać po kabelkach. Wyjąłem obie skrzynki z bezpiecznikami przeczyściłem każdy styk, każdą blaszkę, spryskałem "kontakt spray" w skrzynce bezpieczników znalazł się jeden bezpiecznik 10A bez przejścia wymieniłem go (nie wiem który ponieważ wyjąłem wszystkie, ale zrobiłem zdjęcie który gdzie ma być kolorami) wszystko spryskane spray każdy pin w kostkach wyczyszczony, poskładałem wszystko w całość przekręcenie kluczykiem i auto odpaliło.

A już obstawiano, że padł komputer sterujący silnikiem ECU- zadzwoniłem do serwisu we Wrocławiu i cena powaliła bez programowania 5000zł, ale udało się znaleźć przyczynę brak styków na instalacji.
Wspomniane było "sprawdzić instalację el." a mi wydawało się, że wszystko wyczyściłem. Jednak trzeba było to zrobić bardzo dokładnie.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :beer:


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości