Witam.
Zamierzam kupić Sorento 3.3 i zagazować. Zastanawiam się którą instalacją, bo takie dwie mogę założyć w mojej okolicy. Odradzili mi w obu warsztatach instalacje 5 i 6 generacji, wiec chcą złożyć 4 generacje.
Ale zastanawiam się którą. Czy macie jakieś doświadczenia, możecie coś poradzić? Prosił bym też o uzasadnienia dla czego tak a nie inaczej.
Czy ten silnik w ogóle dobrze chodzi na gazie? Są jakieś problemy? Dużo osób ma ten silnik zagazowany?
BRC czy STAG
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 49
- Rejestracja: poniedziałek, 6 maja 2019, 15:06
- Skąd jesteś: Wrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kontaktowanie:
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: BRC czy STAG
Odradzili 5 i 6 gen. bo nie mają o tym pojęcia. Mam 5 generację w drugim aucie i żadnej innej. W zasadzie bezobsługowa, żadnych regulacji i corocznych przeglądów. Tylko kwestia ceny...
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: BRC czy STAG
BRC czy Stag... Mam BRC i nie znam problemów, ale jakbym zakładał osobiście to Stag. Powodem jest polityka firmy. Staga w razie potrzeby przeserwisuje ci każdy. BRC tylko w autoryzowanych serwisach.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: BRC czy STAG
Jak masz jakie-takie pojęcie, to STAGa przeserwisujesz sam. Oprogramowanie diagnostyczne jest ogólnie dostępne, z interfejsami też nie ma problemu. W BRC sam nie zrobisz nic.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- awansowałem na
- Posty: 49
- Rejestracja: poniedziałek, 6 maja 2019, 15:06
- Skąd jesteś: Wrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kontaktowanie:
Re: BRC czy STAG
A tak dla potomnych postanowiłem opisać doświadczenia, bo jednak zdecydowałem założyć STAGa. Wcześniej miałem BRC w poprzednim aucie przez wiele lat i mam porównanie.
Dodam jeszcze że zapewniano mnie, że teraz STAG to nie to co kiedyś i że już dawno dorównał BRC.
A więc, samochód jeździ już 3 lata, więc jest chyba ok. Ale jednak to nie to samo co BRC i to montowane w innym aucie 5 lat przed zamontowaniem STAGa w teraźniejszym aucie. Poszła mi już połowa wtryskiwaczy (3 z 6), auto czasami przy pełnym zbiorniku i przełączaniu się na gaz, kiedy jest dosyć zimne rano zaczyna piszczeć, że nie ma gazu. Trzeba wtedy wyłączyć i włączyć ponownie instalacje. Chodzi nie równo na wolnych obrotach w czasie jazdy ale tylko czasami. Było też kilka innych problemów wcześniej, ale już nawet nie pamiętam co to było (z tego co pamiętam: np. przygasanie). A w BRC nie działo się kompletnie nic i przez 5 lat nie wykończył mi się nawet jeden wtryskiwacz.
Także podsumowując, instalacja działa i samochód jeździ, ale mankamentów trochę jest. W BRC jak napisałem nie było nic.
Pozdrawiam
Dodam jeszcze że zapewniano mnie, że teraz STAG to nie to co kiedyś i że już dawno dorównał BRC.
A więc, samochód jeździ już 3 lata, więc jest chyba ok. Ale jednak to nie to samo co BRC i to montowane w innym aucie 5 lat przed zamontowaniem STAGa w teraźniejszym aucie. Poszła mi już połowa wtryskiwaczy (3 z 6), auto czasami przy pełnym zbiorniku i przełączaniu się na gaz, kiedy jest dosyć zimne rano zaczyna piszczeć, że nie ma gazu. Trzeba wtedy wyłączyć i włączyć ponownie instalacje. Chodzi nie równo na wolnych obrotach w czasie jazdy ale tylko czasami. Było też kilka innych problemów wcześniej, ale już nawet nie pamiętam co to było (z tego co pamiętam: np. przygasanie). A w BRC nie działo się kompletnie nic i przez 5 lat nie wykończył mi się nawet jeden wtryskiwacz.
Także podsumowując, instalacja działa i samochód jeździ, ale mankamentów trochę jest. W BRC jak napisałem nie było nic.
Pozdrawiam
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: BRC czy STAG
Ja mam teraz C4 Picasso I z instalacją gazową BRC. Gaz został założony w fabryce w 2008 roku. Jeżdżę nim już trzy lata i nawet bym nie wiedział czy jeździ na benzynie czy gazie gdyby nie kontrolki . Jest praktycznie niezawodna. Tylko teraz czy wybrać Stag , który każdy może zrobić na podwórku czy BRC , która jeśli coś się stanie to musimy szukać autoryzowanego warsztatu?
Ja poradziłem sobie w ten sposób, że ściągnąłem ze strony gazowników wszystkie programy jakie były do obsługi , następnie kupiłem interfejs BRC i metoda prób i błędów dopasowałem jeden do swojej instalacji. Teraz raz na 15000 km jeżdżę na przegląd a w międzyczasie kombinuje , zmieniam parametry , temperatury przełączania , czyli wszystko to za co musiałbym płacić. Nie jest prawdą , że w BRC nic nie można zrobić. Owszem , można. Z tym że nie wiem jaką ja mam generację i nie wiem jak to jest z nowszymi. Ale skoro ja sobie poradziłem to pewnie każdy może ;)
Ja poradziłem sobie w ten sposób, że ściągnąłem ze strony gazowników wszystkie programy jakie były do obsługi , następnie kupiłem interfejs BRC i metoda prób i błędów dopasowałem jeden do swojej instalacji. Teraz raz na 15000 km jeżdżę na przegląd a w międzyczasie kombinuje , zmieniam parametry , temperatury przełączania , czyli wszystko to za co musiałbym płacić. Nie jest prawdą , że w BRC nic nie można zrobić. Owszem , można. Z tym że nie wiem jaką ja mam generację i nie wiem jak to jest z nowszymi. Ale skoro ja sobie poradziłem to pewnie każdy może ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości