Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Tobi56
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 30
Rejestracja: piątek, 17 lipca 2015, 19:24
Skąd jesteś: Tomaszów Maz.
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 185900
Inny Samochód: BMW E39
Kontaktowanie:

Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#1 Postautor: Tobi56 » wtorek, 26 stycznia 2016, 22:12

Hejka. Założyłem nowy wątek ponieważ po lekturze pewnych wpisów mam mieszane uczucia co do ich treści. Od początku.
W czwartek w ubiegłym tygodniu jadąc do siebie do warsztatu zapaliła się w "kiance" kontrolka "check engine". Autko jechało normalnie, nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów. Po dojechaniu na miejsce podpinam kompa i diagnostyka - "wypadanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze", myślę jest nieźle (wiadomo dlaczego). Zabieram się za rozrząd. W miarę sprawnie uporałem się z rozrządem (poza czasem oczekiwania na pasek napędu klimy). Wyjazd z garażu i feralna kontrolka zaprowadziła mnie do InterCars-u. W planach była wymiana świec więc - zamawiam świece BERU Z 221 i na wszelki wielki jedną cewkę rekomendowaną przez kolegę Orła - DENSO DIC 0109. Wymiany cewki nie była w planach :nono: . Myślę sobie "pewnie do piątku uda się ogarnąć autko" i zaraz nachodzi mnie myśl - przewody. Kumpel w "carsie" informuje mnie, że przewody z dnia na dzień będą w razie potrzeby, więc nie ma sprawy. Uspokojony odebrałem dziś świece i cewkę i zabrałem się do wymiany. Hm, wszystko można przy tym silniku zrobić (bardzo szybko i sprawnie) jeśli nie ma instalacji LPG. Ja mam więc "k....." leciały na instalatora. Temat ogarnąłem i...... Jakież było moje zdziwienie gdy po odpaleniu kontrolka "check" zgasła. Bez kasowania i kombinowania. Kolejny raz sorcia mnie zaskoczyła. UWAGA dla wszystkich poza wtajemniczonymi. Trafna diagnoza i dobrze wykonana naprawa ogranicza koszta. Całość czyli sześć świec i cewka - koszt około 320 zł. Praca własna - bezcenna. PS>
PS.
Świece zapłonowe wykręcałem bez pokrętki do klucza nasadowego, co ciekawe bez użycia jakiejkolwiek siły :hmm:
Na początku pierwszego etapu "Projekt Sorento".

Awatar użytkownika
davidkupczyk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 31 stycznia 2016, 07:53
Skąd jesteś: Kępno
Kontaktowanie:

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#2 Postautor: davidkupczyk » poniedziałek, 1 lutego 2016, 19:41

Witam! pozwolę sobie dołączyć się do tematu , ja kupiłem sorcie 3.5 v6 lpg 2003r. trzy tygodnie temu z świecącym checkiem. Sprzedawca( handlarz +instalator lpg+mechanik z Piły.. ) pokazał, opisał problem i wykasował błąd -----wypadanie zapłonu.----na jednym cylindrze nie pamiętam na którym sugerując, że to prawdopodobnie przewody lub świeca jest winna.. Na powrocie do domu nowym autem jazda bez zastrzeżeń, ale po 100 km check znowu się zaświecił- jazda bez oznak problemów. Przy wymianie butli niemieckiej na nową chciałem by instalator lpg z mojej okolicy sprawdził ustawienia lpg ( problem check) powiedział cytuję "nie ma co grzebać bo auto na gazie chodzi świetnie, nie ma różnicy czy to benzyna czy gaz silnik pracuje identycznie." dawka gazu jest za bardzo wzbogacona, ale lepiej niech tak zostanie...?.. Tego nie rozumiem może nie umiał poprawić mapy lpg a nie chciał wyjść na gamonia.. Resetowalem kompa, check dalej się zapalał po dniu lub w ten sam dzień jak już się nagrzał na biegu jałowym lub podczas jazdy silnik nie dawał żadnych nie pokojących oznak tylko raz jak dałem w pedał jadąc do pracy przy wyprzedzaniu check zaczął migać!? Po pracy "normalnie" Tylko się świeciło.
A teraz do sedna co mnie zmartwiło na dniach. Jadę do pracy gaz się załącza temp silnika ok. 40s. A potem gaz się rozlaczył - jak by gazu brakło?..przełączyłem na gaz, załączył się i dojechałem normalnie do pracy. Butla pełna! I tak z dwa razy rano przez kilka dni. A dziś jadę z pracy temperatura silnika powolutku rośnie do stanu załączenia lpg i nie jestem pewien bo nie mam sygnału dźwiękowego czy gaz się załączył lub rozłaczył i czy wogole to ma związek z lpg, jadąc 40km/h Auto mi zgasło!!
Dałem na P (automat ) i kręce nie odpalił, drugi raz kręce odpalił normalnie i przerażony zjechalem na pobocze bo ruch wstrzymałem.
Reasumując problemy :
1. Wiem ze mam błąd wypadania zapłonu.
2. Raz z rana dałem w pedał i check migał
3.Wymieniona butla(przed wymianą nie rozlaczał się gaz rana )
4. Auto zgasło podczas jazdy.
5. Rozrząd i olej wymieniony +filtr
Wiem ze się rozpisałem mam nadzieję że dobrze i jasno wyjaśniłem moje problemy, boję się że dojdzie do tego że Sorcia nie odpali mi po ponownym zgaśnięciu wogóle! . Troszkę jestem zmartwiony tym co się dzieje. Lpg to pół biedy ale to zgaśnięcie mnie przeraża! Mam się martwić? Co robić koledzy? Może być coraz gorzej?

Najważniejsze auto po wymianie rozrządu i oleju



Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 1 lutego 2016, 19:49 przez davidkupczyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#3 Postautor: hunter » poniedziałek, 1 lutego 2016, 20:16

davidkupczyk zrób porządną diagnostykę ( odczyt błędów podczas jazdy) silnika na paliwie i na gazie.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
davidkupczyk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 31 stycznia 2016, 07:53
Skąd jesteś: Kępno
Kontaktowanie:

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#4 Postautor: davidkupczyk » poniedziałek, 1 lutego 2016, 20:24

Tak właśnie zamierzam w pierwszej kolejności bo nie jestem zwolennikiem wymieniana czego się da na starcie. Już to kiedyś przerabiałem. Ale ogólnie to można jeździć z takim błędem normalnie? I czy z waszego doświadczenia usterka wypadania zapłonu się pogłębia? Bo z tego co wyczytałem to chyba z reguły będzie coraz gorzej [PENSIVE FACE]

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Konto usunięte

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#5 Postautor: Konto usunięte » poniedziałek, 1 lutego 2016, 20:36

pewnie coś pokręcę, ale u mnie też się zapala ten czek silnika - wypadanie zapłonu (w Pacce) - się kasuje i się zapala i mnie to wnerwia. Że to niby normalne dla gazu, Ale się okazało, że ciśnienie w połowie silnika 9 czegoś tam? atmosfer :hmm: , a w drugiej połowie - książkowo 12. I jedzie kochaniutka na remoncik do Orła :girl9:

Awatar użytkownika
davidkupczyk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 31 stycznia 2016, 07:53
Skąd jesteś: Kępno
Kontaktowanie:

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#6 Postautor: davidkupczyk » poniedziałek, 1 lutego 2016, 20:46

Ale miałeś podobne symptomy jak ja? Gaśniecie, migający check po ostrym przyspieszeniu? Czy coś gorzej?

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Konto usunięte

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#7 Postautor: Konto usunięte » poniedziałek, 1 lutego 2016, 22:54

davidkupczyk pisze:Ale miałeś podobne symptomy jak ja? Gaśniecie, migający check po ostrym przyspieszeniu? Czy coś gorzej?

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Teraz nie gaśnie - ale gasła na zakrętach (przepływomierz wyczyszczony i jakieś piny były odwrotnie włożone i przymocowane na tyrtce ( :happy1: serwisowany w ASO był za poprzedniego właściciela - więc w sumie nie dziwi nic). Później pojawił się ten czek silnika - zapala się zaraz po uruchomieniu auta, mruga - a później już cały czas świeci.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#8 Postautor: vokal » poniedziałek, 1 lutego 2016, 22:59

Wypadanie zapłonu pojedynczego cylindra to albo elektryka (świece, cewki, przewody) albo mechanika (gniazda zaworów, pierścienie tłoków).
Ale najpierw zrób jak hunter radzi, to będziemy wiedzieli, w którą stronę szukać.

PS. Popraw opis auta w profilu, bo nie wiadomo, czy masz auto z przed, czy po liftingu.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Konto usunięte

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#9 Postautor: Konto usunięte » poniedziałek, 1 lutego 2016, 23:06

Jak już Jaga napisała, check się świecił cały czas, auto gasło głównie na zakrętach :palm: jak spadały obroty.
Po pierwsze - brudna przepływka - po wyczyszczeniu troszkę lepiej,
po drugie - nie łączyła wtyczka (jeden z pinów luźny we wtyczce), czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym,
auto zaczęło jeździć bez gaśnięcia, ale check dalej się świecił. Wyskakiwał błąd wypadania zapłonów, ale nie na konkretnym cylindrze. Więc do sprawdzenia cewki - wszystkie dobre, świece nowe. Po sprawdzeniu ciśnienia sprężania - na trzech cylindrach poniżej 10 atm, silnik idzie do remontu.

Awatar użytkownika
davidkupczyk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 31 stycznia 2016, 07:53
Skąd jesteś: Kępno
Kontaktowanie:

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#10 Postautor: davidkupczyk » piątek, 19 lutego 2016, 19:41

Witam, pozwolę sobie kontynuować wątek, do którego się przykleilem. A więc jeździłem na benzynie 150 km i wyskoczył z czasem błąd czujnika wał,u a wypadanie zapłonu na 2 cylindrze to już raczej błąd przez lpg, na benzynie nie wyskoczył. Teraz doszedł błąd podgrzewacza czujnika. No masakra! Dokładnie to te błędy:
P0141
P0302
P0340
Od czego zacząć i czy jest sens samemu grzebać, bo chęci mam, umiejętności jako takie też. Czy lepiej od razu dać do dobrego mechanika? A potem instalatora lpg.
Moje pytanie: gdzie są te czujnik, by je sprawdzić? Lub jeśli ma ktoś taki schemat, to było by super.
Pozdr.

Kia Sorento 3.5 v6 lpg 2003
Auto odpala i jeździ na razie bez problemu, tylko check się zapala, ale boję się, że zacznie się coś dziać. Chcę być pewien swojego auta, a na razie od zakupu co wsiadam, to boję się, że nie odpali lub zgaśnie bez znaku życia.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#11 Postautor: hunter » piątek, 19 lutego 2016, 20:48

P0141 - posprawdzaj wszystkie wtyczki i połączenia od sond lambda do sterownika.
P0302- wykryto przerwę zapłonu cylinder 2 - nie wypadanie zapłonu -jeżeli piszesz ,że tylko na gazie to może być wadliwa świeca zapłonowa.
P0340 -obwód czujnika wałka rozrządu rząd cylindrów 1 - zrobić pomiar czujnika i jego obwodu.

Czy to auto nie ma przeszłości po powodziowej. :hmm:
Radzę poszukać dobrego elektronika samochodowego i dać mu do przejrzenia auto, błędy mogą być powiązane ze sobą.
Bez sensu pytać się o kolejne przyczyny błędów i wróżyć z "fusów". Po prostu trzeba wydać kilka "peso"na porządną diagnostykę i wizytę u elektronika samochodowego, niż wydać kasę na lawetę.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
davidkupczyk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 31 stycznia 2016, 07:53
Skąd jesteś: Kępno
Kontaktowanie:

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#12 Postautor: davidkupczyk » piątek, 19 lutego 2016, 23:35

Auto kupione w Niemczech z uszkodzonym silnikiem. KUPIONE od handlarza w Pile i on też je naprawił.. Może ktoś sie spotkał z nimi bo sprzedaje tylko sorento 1 "mechanika i lpg . "Silnik niby po remoncie, wymianie rozrządu. Co to za remont jak po miesiącu muszę dać auto do Mechanika bo lista błędów check się powiększa. Tyle że o dziwo sorcia sprawuje się świetnie! Żadnych odczuwalnych oznak tych błędów. Czy po powodzi? Raczej nie po remoncie tak. [WINKING FACE]
Mam w okolicy dobrego mechanika i chyba mu dam na oględziny i ewentualną naprawę usterek. Jutro sprawdzę te wszystkie wtyczki, tyle że za bardzo nie wiem gdzie są te które mam sprawdzić [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#13 Postautor: Admin » sobota, 20 lutego 2016, 05:48

Jak auto kupione i naprawione przez handlarza, to lepiej od razu leć z nim do mechanika czy elektryka.

Handlarz naprawił auto tak aby wyjechało z placu a teraz Ty musisz wydać resztę .
Nie spotkałem jeszcze handlarza , który by na czymś nie oszczędził.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#14 Postautor: Ontario » sobota, 20 lutego 2016, 08:47

davidkupczyk jak check ci miga przy "butowaniu" , to znaczy że wypada ci zapłon na 1 lub kilku cylindrach. Na początek radzę ustawić przerwę na świecach na 0,7mm. Na 99 % powinno pomóc :) - znam to z autopsji...

Awatar użytkownika
davidkupczyk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 31 stycznia 2016, 07:53
Skąd jesteś: Kępno
Kontaktowanie:

Re: Wypadanie zapłonu - ciekawostka.

#15 Postautor: davidkupczyk » sobota, 20 lutego 2016, 13:17

Dzięki za zainteresowanie moim problem, stało się dziś problem błędu czujnika wału się nasilił i auto nie chciało odpalić :(
Podłączyłem interfejs obd2 i dzięki naszemu wspanialemu forum szybko błąd zdiagnozowałem i dowiedziałem się że po czasie auto powinno odpalić i tak było :) więc chociaż sam dojechałem do Mechanika. Zobaczymy co powie w poniedziałek prosiłem by wszystkimi błędami się zajął
P0141
P0302
P0340
Z czego dwa są powiązane.
Dam znać jak coś będę wiedział bo jak widac po moim przykładzie opisy problemów na forum dużo pomagają nawet gdy problemy są podobne często się różnią. Pozdr i dziękuję za porady


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości