Podczas jazdy check engine

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
dawi19
moja ranga
moja ranga
Posty: 150
Rejestracja: sobota, 28 września 2013, 11:50
Skąd jesteś: Wodzislaw Slaski
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Podczas jazdy check engine

#1 Postautor: dawi19 » środa, 23 marca 2016, 10:35

Witam Serdecznie :)

Chciałbym prosić Was o pomoc w rozwiązaniu problemu z odczytanymi błędami z komputera które wyskoczyły podczas codziennej jazdy.

1. P0446
2. P0174
3. P0335
4. P0171
5. P0431


Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tych błędów

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Podczas jazdy check engine

#2 Postautor: hunter » środa, 23 marca 2016, 11:06

1. P0446 - Zakres/sprawność obwodu czujnika przepływu oczyszczania układu EVAP ( EVAP usuwa opary z kanistra i przesyła je w pewnych warunkach do kolektora dolotowego ( pisana przypadłość na forum amerykańskim)
2. P0174 - mieszanka w układzie zbyt uboga -rząd cylindrów 2
3. P0335 -- obwód czujnika położenia wału korbowego
4. P0171- mieszanka w układzie zbyt uboga rząd cylindrów 1
5. P0431- wydajnośc katalizatora rozgrzewającego poniżej progu , rząd cylindrów 2.


Zacznij od czujnika położenia wału korbowego , pozostałe błędy mogą wynikać z niesprawności tego układu pomiarowego . Na temat EVAP poczytaj w internecie , może być konieczna wymiana filtra w tym układzie.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

dawi19
moja ranga
moja ranga
Posty: 150
Rejestracja: sobota, 28 września 2013, 11:50
Skąd jesteś: Wodzislaw Slaski
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: Podczas jazdy check engine

#3 Postautor: dawi19 » środa, 23 marca 2016, 12:03

ok dziękuje a możecie mi powiedzieć gdzie znajduje się ten czujnik położenia wału i jak i czy dam rade go wymienić sam?

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Podczas jazdy check engine

#4 Postautor: Murzyn1313 » środa, 23 marca 2016, 16:12

Uboga mieszanka może być spowodowana złym ustawieniem LPG. Spróbuj pojezdzić parę dni na Pb tylko.
Obrazek

dawi19
moja ranga
moja ranga
Posty: 150
Rejestracja: sobota, 28 września 2013, 11:50
Skąd jesteś: Wodzislaw Slaski
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: Podczas jazdy check engine

#5 Postautor: dawi19 » środa, 23 marca 2016, 18:48

tylko ze wszystko było ok tak nagle wyskoczyło. LPG miałem regulowany i ustawiany w styczniu tego roku, więc wątpię żeby coś się poprzestawiało

dawi19
moja ranga
moja ranga
Posty: 150
Rejestracja: sobota, 28 września 2013, 11:50
Skąd jesteś: Wodzislaw Slaski
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: Podczas jazdy check engine

#6 Postautor: dawi19 » czwartek, 24 marca 2016, 10:25

ok a może mi ktoś powiedzieć który to jest czujnik z kabelkiem czy bez? i gdzie on się znajduję?

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Podczas jazdy check engine

#7 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 24 marca 2016, 15:27

Czujnik położenia wału to ten na dole, Crank Angle Sensor.

Obrazek
Obrazek

dawi19
moja ranga
moja ranga
Posty: 150
Rejestracja: sobota, 28 września 2013, 11:50
Skąd jesteś: Wodzislaw Slaski
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: Podczas jazdy check engine

#8 Postautor: dawi19 » czwartek, 24 marca 2016, 17:36

aha czyli to jest czujnik bez kabelka a czy ktoś mógłby mi posłać link albo nr tego czujnika żebym mógł sobie go zamówić ?

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Podczas jazdy check engine

#9 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 24 marca 2016, 17:47

Ten czujnik ma kabelek, jak każdy inny czujnik halla. z tego co kojarzę to idzie za osłoną rozrządu

edit: znalazłem fotkę :

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
italiano
To ja
To ja
Posty: 326
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2011, 20:14
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: czarny
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times
Kontaktowanie:

Re: Podczas jazdy check engine

#10 Postautor: italiano » sobota, 26 marca 2016, 12:54

U mnie kwestia pomarańczowej kontrolki sama się rozwiązała po zmianie miejsca tankowania gazu. I sprawdziłem to kilka razy. Po prostu gdy tankowałem gaz na Łukoilu i kilku osiedlowych stacjach, kontrolka się włączała. Po tankowaniu na Orlenie, Statoilu, lubelskim Auchan :), kontrolka gasła. Wniosek był oczywisty chłopaki oszukują na Butanie i dodają więcej taniego Propanu.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Podczas jazdy check engine

#11 Postautor: vokal » sobota, 26 marca 2016, 18:12

Chyba odwrotnie. Butan to syf. Propan jest czystszy.

--GT-S7580--
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Giza

Re: Podczas jazdy check engine

#12 Postautor: Giza » sobota, 26 marca 2016, 22:00

Znaczy z instalacją LPG coś nie halo. Nie powinno się zaświecać nawet jak byś jeździł skrajnie na czystym propanie lub czystym butanie.

Awatar użytkownika
italiano
To ja
To ja
Posty: 326
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2011, 20:14
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: czarny
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times
Kontaktowanie:

Re: Podczas jazdy check engine

#13 Postautor: italiano » niedziela, 27 marca 2016, 00:12

ZygJe pisze:Znaczy z instalacją LPG coś nie halo. Nie powinno się zaświecać nawet jak byś jeździł skrajnie na czystym propanie lub czystym butanie.


czy aby na pewno?

Konsekwencją mieszaniny bogatszej w drogi propan jest wyższa w okresie zimowym cena LPG.
Czasem zimą spotykamy się z opiniami, że przy niskich temperaturach samochód z instalacją LPG kiepsko jeździ, nie przyspiesza, a silnik pracuje nierówno. Problemów doszukuje się w wadliwie działającej instalacji gazowej. Tymczasem często dzieje się tak z powodu niewłaściwej jakości paliwa gazowego.

W pogoni za niską ceną nieuczciwi sprzedający, których na szczęście jest coraz mniej, oferują tańszy gaz o niewłaściwych parametrach. Wyjściem z tej sytuacji jest jedynie zaprzestanie szukania dodatkowych oszczędności na paliwie poprzez zakupy na przypadkowych stacjach LPG.

W różnych krajach europejskich stosuje się odmienne gatunki zależnie od występującego tam klimatu. W krajach położonych na dalekiej północy zawartość propanu w LPG jest większa, czasami jest to wręcz czysty propan, w krajach południowych (ciepłych) zwiększa się zawartość butanu, obniżając prężność par własnych, aby odparowanie gazu nie następowało w przewodach paliwowych

http://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/ ... ,5571.html

czyli rodzaj mieszanki + pora roku ( temperatura otoczenia) = jakość pracy silnika

Giza

Re: Podczas jazdy check engine

#14 Postautor: Giza » niedziela, 27 marca 2016, 06:18

Jest tak jak napisałeś. I auto z poprawnie działającą instalacją LPG (nowoczesna z wtryskiem a nie podciśnieniową) powinno bez problemu jeździć na mieszance "włoskiej" jak i "skandynawskiej". Może będzie czuć różnicę w pracy silnika, ale check nie powinien się zaświecić. Podobnie z resztą jest z PB. Wystarczy zatankować za zachodnią granicą a często auto staje się żwawsze a spalanie spada. Aby silnik pracował prawidłowo na paliwach o różnych parametrach ECU ma możliwość wprowadzania korekt. Jeśli jednak korekty wychodzą poza tolerancję zaświeca się check. Na LPG jest tak samo. Jeśli coś jest "nie halo" z instalacją to na jednym składzie mieszaniny propanu z butanem korekty będą się ledwo mieścić w tolerancji i check się nie zaświeci, a po zatankowaniu innej mieszaniny, już wyjdą poza tolerancję i zaświeci się check. Instalacja powinna być tak wyregulowana, aby było ok na różnych składach mieszaniny. Np. u mnie korekta czasu wtrysku na LPG w zimie (więcej propanu) to ok -5%, a w lecie (duża zawartość butanu) to ok -15%.

dawi19
moja ranga
moja ranga
Posty: 150
Rejestracja: sobota, 28 września 2013, 11:50
Skąd jesteś: Wodzislaw Slaski
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: Podczas jazdy check engine

#15 Postautor: dawi19 » niedziela, 27 marca 2016, 10:42

ok to teraz powiedzcie mi panowie czy co do tych moich błędów mam wymienić ten czujnik położenia wału? czy zacząć od czegoś innego


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości