Podczas jazdy check engine
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 150
- Rejestracja: sobota, 28 września 2013, 11:50
- Skąd jesteś: Wodzislaw Slaski
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Podczas jazdy check engine
Witam Serdecznie
Chciałbym prosić Was o pomoc w rozwiązaniu problemu z odczytanymi błędami z komputera które wyskoczyły podczas codziennej jazdy.
1. P0446
2. P0174
3. P0335
4. P0171
5. P0431
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tych błędów
Chciałbym prosić Was o pomoc w rozwiązaniu problemu z odczytanymi błędami z komputera które wyskoczyły podczas codziennej jazdy.
1. P0446
2. P0174
3. P0335
4. P0171
5. P0431
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tych błędów
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Podczas jazdy check engine
1. P0446 - Zakres/sprawność obwodu czujnika przepływu oczyszczania układu EVAP ( EVAP usuwa opary z kanistra i przesyła je w pewnych warunkach do kolektora dolotowego ( pisana przypadłość na forum amerykańskim)
2. P0174 - mieszanka w układzie zbyt uboga -rząd cylindrów 2
3. P0335 -- obwód czujnika położenia wału korbowego
4. P0171- mieszanka w układzie zbyt uboga rząd cylindrów 1
5. P0431- wydajnośc katalizatora rozgrzewającego poniżej progu , rząd cylindrów 2.
Zacznij od czujnika położenia wału korbowego , pozostałe błędy mogą wynikać z niesprawności tego układu pomiarowego . Na temat EVAP poczytaj w internecie , może być konieczna wymiana filtra w tym układzie.
2. P0174 - mieszanka w układzie zbyt uboga -rząd cylindrów 2
3. P0335 -- obwód czujnika położenia wału korbowego
4. P0171- mieszanka w układzie zbyt uboga rząd cylindrów 1
5. P0431- wydajnośc katalizatora rozgrzewającego poniżej progu , rząd cylindrów 2.
Zacznij od czujnika położenia wału korbowego , pozostałe błędy mogą wynikać z niesprawności tego układu pomiarowego . Na temat EVAP poczytaj w internecie , może być konieczna wymiana filtra w tym układzie.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moja ranga
- Posty: 150
- Rejestracja: sobota, 28 września 2013, 11:50
- Skąd jesteś: Wodzislaw Slaski
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Re: Podczas jazdy check engine
ok dziękuje a możecie mi powiedzieć gdzie znajduje się ten czujnik położenia wału i jak i czy dam rade go wymienić sam?
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Podczas jazdy check engine
Uboga mieszanka może być spowodowana złym ustawieniem LPG. Spróbuj pojezdzić parę dni na Pb tylko.
-
- moja ranga
- Posty: 150
- Rejestracja: sobota, 28 września 2013, 11:50
- Skąd jesteś: Wodzislaw Slaski
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Re: Podczas jazdy check engine
tylko ze wszystko było ok tak nagle wyskoczyło. LPG miałem regulowany i ustawiany w styczniu tego roku, więc wątpię żeby coś się poprzestawiało
-
- moja ranga
- Posty: 150
- Rejestracja: sobota, 28 września 2013, 11:50
- Skąd jesteś: Wodzislaw Slaski
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Re: Podczas jazdy check engine
ok a może mi ktoś powiedzieć który to jest czujnik z kabelkiem czy bez? i gdzie on się znajduję?
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
-
- moja ranga
- Posty: 150
- Rejestracja: sobota, 28 września 2013, 11:50
- Skąd jesteś: Wodzislaw Slaski
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Re: Podczas jazdy check engine
aha czyli to jest czujnik bez kabelka a czy ktoś mógłby mi posłać link albo nr tego czujnika żebym mógł sobie go zamówić ?
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Podczas jazdy check engine
Ten czujnik ma kabelek, jak każdy inny czujnik halla. z tego co kojarzę to idzie za osłoną rozrządu
edit: znalazłem fotkę :
edit: znalazłem fotkę :
- italiano
- To ja
- Posty: 326
- Rejestracja: środa, 1 czerwca 2011, 20:14
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
- Kontaktowanie:
Re: Podczas jazdy check engine
U mnie kwestia pomarańczowej kontrolki sama się rozwiązała po zmianie miejsca tankowania gazu. I sprawdziłem to kilka razy. Po prostu gdy tankowałem gaz na Łukoilu i kilku osiedlowych stacjach, kontrolka się włączała. Po tankowaniu na Orlenie, Statoilu, lubelskim Auchan , kontrolka gasła. Wniosek był oczywisty chłopaki oszukują na Butanie i dodają więcej taniego Propanu.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Podczas jazdy check engine
Znaczy z instalacją LPG coś nie halo. Nie powinno się zaświecać nawet jak byś jeździł skrajnie na czystym propanie lub czystym butanie.
- italiano
- To ja
- Posty: 326
- Rejestracja: środa, 1 czerwca 2011, 20:14
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
- Kontaktowanie:
Re: Podczas jazdy check engine
ZygJe pisze:Znaczy z instalacją LPG coś nie halo. Nie powinno się zaświecać nawet jak byś jeździł skrajnie na czystym propanie lub czystym butanie.
czy aby na pewno?
Konsekwencją mieszaniny bogatszej w drogi propan jest wyższa w okresie zimowym cena LPG.
Czasem zimą spotykamy się z opiniami, że przy niskich temperaturach samochód z instalacją LPG kiepsko jeździ, nie przyspiesza, a silnik pracuje nierówno. Problemów doszukuje się w wadliwie działającej instalacji gazowej. Tymczasem często dzieje się tak z powodu niewłaściwej jakości paliwa gazowego.
W pogoni za niską ceną nieuczciwi sprzedający, których na szczęście jest coraz mniej, oferują tańszy gaz o niewłaściwych parametrach. Wyjściem z tej sytuacji jest jedynie zaprzestanie szukania dodatkowych oszczędności na paliwie poprzez zakupy na przypadkowych stacjach LPG.
W różnych krajach europejskich stosuje się odmienne gatunki zależnie od występującego tam klimatu. W krajach położonych na dalekiej północy zawartość propanu w LPG jest większa, czasami jest to wręcz czysty propan, w krajach południowych (ciepłych) zwiększa się zawartość butanu, obniżając prężność par własnych, aby odparowanie gazu nie następowało w przewodach paliwowych
http://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/ ... ,5571.html
czyli rodzaj mieszanki + pora roku ( temperatura otoczenia) = jakość pracy silnika
Re: Podczas jazdy check engine
Jest tak jak napisałeś. I auto z poprawnie działającą instalacją LPG (nowoczesna z wtryskiem a nie podciśnieniową) powinno bez problemu jeździć na mieszance "włoskiej" jak i "skandynawskiej". Może będzie czuć różnicę w pracy silnika, ale check nie powinien się zaświecić. Podobnie z resztą jest z PB. Wystarczy zatankować za zachodnią granicą a często auto staje się żwawsze a spalanie spada. Aby silnik pracował prawidłowo na paliwach o różnych parametrach ECU ma możliwość wprowadzania korekt. Jeśli jednak korekty wychodzą poza tolerancję zaświeca się check. Na LPG jest tak samo. Jeśli coś jest "nie halo" z instalacją to na jednym składzie mieszaniny propanu z butanem korekty będą się ledwo mieścić w tolerancji i check się nie zaświeci, a po zatankowaniu innej mieszaniny, już wyjdą poza tolerancję i zaświeci się check. Instalacja powinna być tak wyregulowana, aby było ok na różnych składach mieszaniny. Np. u mnie korekta czasu wtrysku na LPG w zimie (więcej propanu) to ok -5%, a w lecie (duża zawartość butanu) to ok -15%.
-
- moja ranga
- Posty: 150
- Rejestracja: sobota, 28 września 2013, 11:50
- Skąd jesteś: Wodzislaw Slaski
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Re: Podczas jazdy check engine
ok to teraz powiedzcie mi panowie czy co do tych moich błędów mam wymienić ten czujnik położenia wału? czy zacząć od czegoś innego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości