Obrócona panewka
Moderator: Moderator
- adamoas
- awansowałem na
- Posty: 42
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 29 października 2017, 07:56
- Skąd jesteś: Mikolajki
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 139000
- Inny Samochód: A8
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
No udało się po taniości. Myślę że to narazie koniec napraw też wiem że u kogoś innego nie było by to tak tanio. Części ogólnie są tańsze niż do V8 4.2
adamoas
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Ogólnie dobre Vki to robią japońce (głównie lexus) i USA. Europa i Korea sobie nie radzi. Problem panewek jest odziedziczony od Mitsubishi . Już wczesne Galanty V6 miały problemy z panewkami w okolicach 200 tyś km. Niestety 3.3, 3.8 też nie jest zbytnio udane przez mechaniczną regulację zaworów i wadliwy rozrząd. Ale ogólnie po 2000 roku nie ma trwałych samochodów. Wszystko jest policzone na określony przebieg.
A na 3.5 robią ludzie interesy. Jest taki jegomość https://bellacars.otomoto.pl
Który żyje z błędów KIA i jestem na 90% pewny, że wszystko przywozi uszkodzone ... z czego opirus wisi już z 1.5 roku był jeszcze jeden.
A na tym wspaniałym portalu jest jeszcze 2 specjalistów od Sorento 3.5, które też sa naprawiane, nawet krajowe się trafiają.
A na 3.5 robią ludzie interesy. Jest taki jegomość https://bellacars.otomoto.pl
Który żyje z błędów KIA i jestem na 90% pewny, że wszystko przywozi uszkodzone ... z czego opirus wisi już z 1.5 roku był jeszcze jeden.
A na tym wspaniałym portalu jest jeszcze 2 specjalistów od Sorento 3.5, które też sa naprawiane, nawet krajowe się trafiają.
Re: Obrócona panewka
Chmmm..... jak poczytasz fora w USA, to silniki Lambda (3.8, 3.3), uchodzą za konstrukcje "nie do zaje....". 200 000 mil niemal bez dotykania to żaden wyczyn, a o problematycznym rozrządzie nie czytałem (poszukam). Ale... jest pewna różnica. Tam nikt nie zakłada LPG , i olej wymienia się wg książki co 5000mil.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
diodalodz pisze:A na 3.5 robią ludzie interesy. Jest taki jegomość https://bellacars.otomoto.pl
Który żyje z błędów KIA i jestem na 90% pewny, że wszystko przywozi uszkodzone ... z czego opirus wisi już z 1.5 roku był jeszcze jeden.
A na tym wspaniałym portalu jest jeszcze 2 specjalistów od Sorento 3.5, które też sa naprawiane, nawet krajowe się trafiają.
W zeszłym roku też mieliśmy z Murzynem zrobić interes życia.
W Anglii gość wystawiał Sorento za 600 funtów , tylko diesla.
Objawy , gasł bez przyczyny , nie chciał palić , nie wiadomo co .
Ewidentnie zapchany filtr w zbiorniku .
Chcieliśmy dać 400 funtów , ale negocjacje nie powiodły się
Były by części do sprzedaży na forum , ja bym miał karoserię do zrobienie z niej przyczepy , było by co robić i o czym pisać
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Ja twierdzę i mam nadzieję, że się nie mylę. Obrócone panewki są wynikiem złego lub zbyt rzadko wymienianego oleju. 5W40 wymieniany co 8 tyś km i zrobisz 500 tyś km bez jakiegoś większego reperowania. Olej po przejechaniu 4 tyś km ma być żółty, a nie czarny. Jak jest czarny to ściągaj michę i szukaj licha.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- awansowałem na
- Posty: 33
- Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
- Skąd jesteś: lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: zielony oliwka
- Inny Samochód: passeratti
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Tak jak kolega wyżej napisał w tych silnikach bardzo ważny jest olej. Ten silnik ma panewki o szerokości 17mm przy średnicy tłoka 93mm i ciśnienie oleju 0.8bara (ustami więcej na dmucham)
Do tego wystarczy lekko zużyty olej,lato, szybka jazda i silnik zaczyna pukać.
Do tego wystarczy lekko zużyty olej,lato, szybka jazda i silnik zaczyna pukać.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
OOO
a dlaczego silnik ma ciśnienie 0,8 bara ? aż mnie to zaciekawiło.
W serwisówce jest wspomniane 0,8 bara ale to ciśnienie minimalne , przy wolnych obrotach i silniku wygrzanym do min 75 st C. Takie ciśnienie w tych warunkach będzie w 80% silników. Oczywiście serwisówka nie podaje max ciśnienia za co kocham KIA. To że sewisy nie ogarniają tych aut, to wina dokumentacji, bo VW ma np opisy krok po kroku co i jak odkręcić
Panewki w tych silnikach często morduje automatyczna skrzynia biegów, bo przy 70 km/h wrzuca 5 bieg i obroty spadają do 1.3 obr/min. Wtedy ma słabe smarowanie i duże obciążenie. W moim Opirusie to prawdziwa męczarnia i muszę go blokować często na 4 biegu by nie mordować silnika.
W 3.3 jest zrobiony ten sam błąd.
W 3.5 często zacierają się też wałki które skutecznie upuszczają ciśnienie oleju i potrafią zamordować dół. To plaga konstrukcji po 2000 roku w wielu markach - wąskie panewki wału, i wałków rozrządu. Mordują je częste rozruchy zimnego silnika.
a dlaczego silnik ma ciśnienie 0,8 bara ? aż mnie to zaciekawiło.
W serwisówce jest wspomniane 0,8 bara ale to ciśnienie minimalne , przy wolnych obrotach i silniku wygrzanym do min 75 st C. Takie ciśnienie w tych warunkach będzie w 80% silników. Oczywiście serwisówka nie podaje max ciśnienia za co kocham KIA. To że sewisy nie ogarniają tych aut, to wina dokumentacji, bo VW ma np opisy krok po kroku co i jak odkręcić
Panewki w tych silnikach często morduje automatyczna skrzynia biegów, bo przy 70 km/h wrzuca 5 bieg i obroty spadają do 1.3 obr/min. Wtedy ma słabe smarowanie i duże obciążenie. W moim Opirusie to prawdziwa męczarnia i muszę go blokować często na 4 biegu by nie mordować silnika.
W 3.3 jest zrobiony ten sam błąd.
W 3.5 często zacierają się też wałki które skutecznie upuszczają ciśnienie oleju i potrafią zamordować dół. To plaga konstrukcji po 2000 roku w wielu markach - wąskie panewki wału, i wałków rozrządu. Mordują je częste rozruchy zimnego silnika.
-
- awansowałem na
- Posty: 33
- Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
- Skąd jesteś: lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: zielony oliwka
- Inny Samochód: passeratti
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Dla mnie też to jest dziwne że ten silnik ma tak niskie ciśnienie.Rozbierałem moją pompę oleju i po twardości sprężyny nie sądzę żeby było tam więcej tego ciśnienia. Według mojej opinii te silniki niszczy niestety zaniedbanie. Automat z natury ,,wykręca" wszystkie biegi według programu komputera skrzyni ( w każdym razie tak jest u mnie)Ja bym się jeszcze dopatrywał błędów można by powiedzieć konstrukcyjnych, to jest spory agregat wytwarza sporo ciepła a oleju w silniku raptem 4,4l do tego brak chłodnicy oleju. A już totalnie dziwnym pomysłem jest umieszczenie czujnika ciśnienia oleju przy filtrze oleju, zamiast w ostatnim kanale olejowym głowicy. O tym jak olej ma ciężko w tym silniku można poznać zdejmując pokrywę głowicy gdzie widać ciemnie osady z nagarów. Naprawdę jakość oleju ma ogromne znaczenie.A tak w ogóle to ten silnik to konstrukcja jeszcze z lat 90tych. jego głównym poprzednikiem i bratem jest silnik 6g74 Mitsubishi.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Dla silnika Lambda 3,3 i 3,8V6 podaję wartości ciśnienia oleju:
Minimalne cisnienie oleju przy 600 obr/ min 1,5bar przepływ oleju przez pompę przy 600 obr/min- 8,6l/min
Maksymalne ciśnienie oleju przy 6200 obr/min- 4,59 ~ 5,61 bar (otwiera się zawór bezpieczeństwa)
Maksymalny przepływ oleju przez pompę: 82l / min
Minimalne cisnienie oleju przy 600 obr/ min 1,5bar przepływ oleju przez pompę przy 600 obr/min- 8,6l/min
Maksymalne ciśnienie oleju przy 6200 obr/min- 4,59 ~ 5,61 bar (otwiera się zawór bezpieczeństwa)
Maksymalny przepływ oleju przez pompę: 82l / min
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- awansowałem na
- Posty: 33
- Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
- Skąd jesteś: lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: zielony oliwka
- Inny Samochód: passeratti
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Ja na temat tego silnika czerpię informację z http://workshop-manuals.com/kia/sorento ... fications/
Tam jest zawarta ta informacja o ciśnieniu.Na temat nowszych silników 3.3 i 3.8 to jeszcze się orientowałem ( z moim mam sporo zabawy) ale te wartości dotyczące pompy które Kolega przedstawił to wyglądają mi
na wartości jakie pompa ma osiągać chyba na stanowisku pobierczym .Może się mylę
Tam jest zawarta ta informacja o ciśnieniu.Na temat nowszych silników 3.3 i 3.8 to jeszcze się orientowałem ( z moim mam sporo zabawy) ale te wartości dotyczące pompy które Kolega przedstawił to wyglądają mi
na wartości jakie pompa ma osiągać chyba na stanowisku pobierczym .Może się mylę
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Opirus 3.5 ma 10 tyś km przy normalnym traktowaniu, przy trudnych warunkach co 7 tyś km.
-
- moja ranga
- Posty: 106
- Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
- Skąd jesteś: Knurów
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Hej,nie sposób się z Tobą nie zgodzić na 3,5l pojemności tylko 4,4 l oleju to smiech na sali,a z tą chłodnicą oleju jesteś pewien ? ze jej nie ma? U mnie przed chłodnicą wody i klimy na samym dole jest taka prostokątna chłodnica byłem pewny ze to od oleju silnika.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócona panewka
Obstawiam, że to chłodnica oleju ze skrzyni AT.
Nie sądzę abym się mylił.... ale kto wie
Nie sądzę abym się mylił.... ale kto wie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości