Obrócona panewka

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
adamoas
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Wiek: 45
Rejestracja: niedziela, 29 października 2017, 07:56
Skąd jesteś: Mikolajki
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 139000
Inny Samochód: A8
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#31 Postautor: adamoas » niedziela, 24 grudnia 2017, 19:27

No udało się po taniości. Myślę że to narazie koniec napraw :) też wiem że u kogoś innego nie było by to tak tanio. Części ogólnie są tańsze niż do V8 4.2 :)
adamoas

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#32 Postautor: diodalodz » poniedziałek, 25 grudnia 2017, 03:43

Ogólnie dobre Vki to robią japońce (głównie lexus) i USA. Europa i Korea sobie nie radzi. Problem panewek jest odziedziczony od Mitsubishi . Już wczesne Galanty V6 miały problemy z panewkami w okolicach 200 tyś km. Niestety 3.3, 3.8 też nie jest zbytnio udane przez mechaniczną regulację zaworów i wadliwy rozrząd. Ale ogólnie po 2000 roku nie ma trwałych samochodów. Wszystko jest policzone na określony przebieg.
A na 3.5 robią ludzie interesy. Jest taki jegomość https://bellacars.otomoto.pl
Który żyje z błędów KIA i jestem na 90% pewny, że wszystko przywozi uszkodzone ... z czego opirus wisi już z 1.5 roku :) był jeszcze jeden.
A na tym wspaniałym portalu jest jeszcze 2 specjalistów od Sorento 3.5, które też sa naprawiane, nawet krajowe się trafiają.

Giza

Re: Obrócona panewka

#33 Postautor: Giza » poniedziałek, 25 grudnia 2017, 09:12

Chmmm..... jak poczytasz fora w USA, to silniki Lambda (3.8, 3.3), uchodzą za konstrukcje "nie do zaje....". 200 000 mil niemal bez dotykania to żaden wyczyn, a o problematycznym rozrządzie nie czytałem (poszukam). Ale... jest pewna różnica. Tam nikt nie zakłada LPG , i olej wymienia się wg książki co 5000mil.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#34 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 25 grudnia 2017, 10:32

diodalodz pisze:A na 3.5 robią ludzie interesy. Jest taki jegomość https://bellacars.otomoto.pl
Który żyje z błędów KIA i jestem na 90% pewny, że wszystko przywozi uszkodzone ... z czego opirus wisi już z 1.5 roku :) był jeszcze jeden.
A na tym wspaniałym portalu jest jeszcze 2 specjalistów od Sorento 3.5, które też sa naprawiane, nawet krajowe się trafiają.



W zeszłym roku też mieliśmy z Murzynem zrobić interes życia. :kwink:
W Anglii gość wystawiał Sorento za 600 funtów , tylko diesla.
Objawy , gasł bez przyczyny , nie chciał palić , nie wiadomo co .
Ewidentnie zapchany filtr w zbiorniku .
Chcieliśmy dać 400 funtów , ale negocjacje nie powiodły się :lol:
Były by części do sprzedaży na forum , ja bym miał karoserię do zrobienie z niej przyczepy , było by co robić i o czym pisać :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#35 Postautor: alien125 » wtorek, 26 grudnia 2017, 20:32

Ja twierdzę i mam nadzieję, że się nie mylę. Obrócone panewki są wynikiem złego lub zbyt rzadko wymienianego oleju. 5W40 wymieniany co 8 tyś km i zrobisz 500 tyś km bez jakiegoś większego reperowania. Olej po przejechaniu 4 tyś km ma być żółty, a nie czarny. Jak jest czarny to ściągaj michę i szukaj licha.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

michałer
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#36 Postautor: michałer » czwartek, 28 grudnia 2017, 04:00

Tak jak kolega wyżej napisał w tych silnikach bardzo ważny jest olej. Ten silnik ma panewki o szerokości 17mm przy średnicy tłoka 93mm i ciśnienie oleju 0.8bara (ustami więcej na dmucham)
Do tego wystarczy lekko zużyty olej,lato, szybka jazda i silnik zaczyna pukać.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#37 Postautor: diodalodz » czwartek, 28 grudnia 2017, 13:55

OOO
a dlaczego silnik ma ciśnienie 0,8 bara ? aż mnie to zaciekawiło.
W serwisówce jest wspomniane 0,8 bara ale to ciśnienie minimalne , przy wolnych obrotach i silniku wygrzanym do min 75 st C. Takie ciśnienie w tych warunkach będzie w 80% silników. Oczywiście serwisówka nie podaje max ciśnienia za co kocham KIA. To że sewisy nie ogarniają tych aut, to wina dokumentacji, bo VW ma np opisy krok po kroku co i jak odkręcić :angry:
Panewki w tych silnikach często morduje automatyczna skrzynia biegów, bo przy 70 km/h wrzuca 5 bieg i obroty spadają do 1.3 obr/min. Wtedy ma słabe smarowanie i duże obciążenie. W moim Opirusie to prawdziwa męczarnia i muszę go blokować często na 4 biegu by nie mordować silnika.
W 3.3 jest zrobiony ten sam błąd.
W 3.5 często zacierają się też wałki które skutecznie upuszczają ciśnienie oleju i potrafią zamordować dół. To plaga konstrukcji po 2000 roku w wielu markach - wąskie panewki wału, i wałków rozrządu. Mordują je częste rozruchy zimnego silnika.

michałer
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#38 Postautor: michałer » czwartek, 28 grudnia 2017, 18:57

Dla mnie też to jest dziwne że ten silnik ma tak niskie ciśnienie.Rozbierałem moją pompę oleju i po twardości sprężyny nie sądzę żeby było tam więcej tego ciśnienia. Według mojej opinii te silniki niszczy niestety zaniedbanie. Automat z natury ,,wykręca" wszystkie biegi według programu komputera skrzyni ( w każdym razie tak jest u mnie)Ja bym się jeszcze dopatrywał błędów można by powiedzieć konstrukcyjnych, to jest spory agregat wytwarza sporo ciepła a oleju w silniku raptem 4,4l do tego brak chłodnicy oleju. A już totalnie dziwnym pomysłem jest umieszczenie czujnika ciśnienia oleju przy filtrze oleju, zamiast w ostatnim kanale olejowym głowicy. O tym jak olej ma ciężko w tym silniku można poznać zdejmując pokrywę głowicy gdzie widać ciemnie osady z nagarów. Naprawdę jakość oleju ma ogromne znaczenie.A tak w ogóle to ten silnik to konstrukcja jeszcze z lat 90tych. jego głównym poprzednikiem i bratem jest silnik 6g74 Mitsubishi.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#39 Postautor: hunter » czwartek, 28 grudnia 2017, 20:36

Dla silnika Lambda 3,3 i 3,8V6 podaję wartości ciśnienia oleju:
Minimalne cisnienie oleju przy 600 obr/ min 1,5bar przepływ oleju przez pompę przy 600 obr/min- 8,6l/min
Maksymalne ciśnienie oleju przy 6200 obr/min- 4,59 ~ 5,61 bar (otwiera się zawór bezpieczeństwa)
Maksymalny przepływ oleju przez pompę: 82l / min
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#40 Postautor: diodalodz » czwartek, 28 grudnia 2017, 22:16

może dlatego się ratowali wymianą oleju w trudnych warunkach co 7 tyś km ;)

michałer
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#41 Postautor: michałer » czwartek, 28 grudnia 2017, 22:34

Ja na temat tego silnika czerpię informację z http://workshop-manuals.com/kia/sorento ... fications/
Tam jest zawarta ta informacja o ciśnieniu.Na temat nowszych silników 3.3 i 3.8 to jeszcze się orientowałem ( z moim mam sporo zabawy) ale te wartości dotyczące pompy które Kolega przedstawił to wyglądają mi
na wartości jakie pompa ma osiągać chyba na stanowisku pobierczym .Może się mylę :hmm:

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#42 Postautor: kaini » czwartek, 28 grudnia 2017, 22:40

A w pl serwis co ile stosował wymiany oleju w 3.5

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#43 Postautor: diodalodz » piątek, 29 grudnia 2017, 01:41

Opirus 3.5 ma 10 tyś km przy normalnym traktowaniu, przy trudnych warunkach co 7 tyś km.

Kojot6510
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
Skąd jesteś: Knurów
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#44 Postautor: Kojot6510 » piątek, 29 grudnia 2017, 18:28

Hej,nie sposób się z Tobą nie zgodzić na 3,5l pojemności tylko 4,4 l oleju to smiech na sali,a z tą chłodnicą oleju jesteś pewien ? ze jej nie ma? U mnie przed chłodnicą wody i klimy na samym dole jest taka prostokątna chłodnica byłem pewny ze to od oleju silnika.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócona panewka

#45 Postautor: Bodzion » piątek, 29 grudnia 2017, 18:30

Obstawiam, że to chłodnica oleju ze skrzyni AT.
Nie sądzę abym się mylił.... ale kto wie :)


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości