Rozrząd Sorento 3.5 05r
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Na razie patrzę jakie są możliwości . Gdyby udało się zamontować jeden taki czujnik w jakimś 3.5 i opracować sposób jakiegoś prostego montażu , to byłaby to obowiązkowa rzecz dla każdego posiadacza benzyny 3.5.
- marcinur
- Off-Road
- Posty: 247
- Rejestracja: czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:29
- Skąd jesteś: Przemyśl
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2005
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
A jeszcze jedna sprawa. W jakim zakresie powinno być prawidłowe ciśnienie?
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Oryginalny czujnik jest w podstawie filtra. Dojście kiepskie. Miejsca brak na cokolwiek większego. Z oryginalnego czujnika się nic nie odczyta. Jest to po prostu łącznik sterowany ciśnieniem. Jak wartość spada poniżej 0,3 bara obwód się zamyka. Trzeba szukać odpowiednika identycznych wymiarów na wyższą wartość ciśnienia. Pytanie jaką.
BTW z moją pompą jest wszystko dobrze, bo wydmuchała mi właśnie uszczelkę na prawej pokrywie zaworów
BTW z moją pompą jest wszystko dobrze, bo wydmuchała mi właśnie uszczelkę na prawej pokrywie zaworów
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
To nie zawsze ciśnienie oleju wywala uszczelkę - raczej ciśnienie powietrza ...
Tak się zastanawiam - bo ostatnio montowałem czujnik ciśnienia oleju w C-330 ... czy można by zastosować stare sprawdzone rozwiazanie?
Tam olej silnikowy poprzez podstawę filtra jest podawany do "zegarów" przewodem - po mojemu - hamulcowym. Problem się pojawia po niedokladnym skręceniu - to jest to że gorącym olejem dostajesz po lewej łydce ...
Niedługo mam wymianę to sprawdzę - a może pasuje?
Tak się zastanawiam - bo ostatnio montowałem czujnik ciśnienia oleju w C-330 ... czy można by zastosować stare sprawdzone rozwiazanie?
Tam olej silnikowy poprzez podstawę filtra jest podawany do "zegarów" przewodem - po mojemu - hamulcowym. Problem się pojawia po niedokladnym skręceniu - to jest to że gorącym olejem dostajesz po lewej łydce ...
Niedługo mam wymianę to sprawdzę - a może pasuje?
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Powietrze uszczelkę pod pokrywą zaworów? To odma by musiała być zaspawana Tak czy inaczej widzę, że góra jest smarowana
Co do rozwiązania z ursusa to w 3,5 nie da rady. Poza tym łatwiej upchnąć kabel niż wąż. Może dałoby się wkręcić kawałek rurki miedzianej w miejsce czujnika, poprowadzić ją w bardziej dogodne miejsce i tam założyć trójnik, ale to już rzeźba.
Co do rozwiązania z ursusa to w 3,5 nie da rady. Poza tym łatwiej upchnąć kabel niż wąż. Może dałoby się wkręcić kawałek rurki miedzianej w miejsce czujnika, poprowadzić ją w bardziej dogodne miejsce i tam założyć trójnik, ale to już rzeźba.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 7 lipca 2018, 12:00
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Szybkie pytanie bo tutaj odpowiedz nie padła. Czy aby wymienić pompę oleju w 3,5 V6 trzeba zrzucić rozrząd czy pompa siedzi w misce olejowej? Pytam bo już zwątpiłem bo mechanik tak stwierdził że zazwyczaj pompa jest w misce ale dokładnie nie zatwierdził swojej tezy. Proszęo odpowiedz na to pytanie.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Trzeba zdjąć pasek rozrządu. Przez pompę przechodzi wał korbowy.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- jestem
- Posty: 14
- Rejestracja: środa, 20 lutego 2019, 22:50
- Skąd jesteś: okolice Warszawy
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Zaryzykuję i odgrzebię po pół roku.
Wynalazł ktoś może patent na ulepszenie pomiaru ciśnienia oleju?
Druga sprawa: Jestem w stanie w czasie jazdy wykryć brak smarowania? Chodzi mi tę najwcześniejszą fazę po tym jak padnie pompa, bo zatarty silnik to wiem że zauważę
Miałem tę pompę wymienić razem z rozrządem, ale doszła mi wymiana chłodnicy (ta USA droższa! ) i na ten okres skończył mi się budżet na czołgową skarbonkę. Teraz się stresuję o silnik
Wynalazł ktoś może patent na ulepszenie pomiaru ciśnienia oleju?
Druga sprawa: Jestem w stanie w czasie jazdy wykryć brak smarowania? Chodzi mi tę najwcześniejszą fazę po tym jak padnie pompa, bo zatarty silnik to wiem że zauważę
Miałem tę pompę wymienić razem z rozrządem, ale doszła mi wymiana chłodnicy (ta USA droższa! ) i na ten okres skończył mi się budżet na czołgową skarbonkę. Teraz się stresuję o silnik
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 14
- Rejestracja: środa, 20 lutego 2019, 22:50
- Skąd jesteś: okolice Warszawy
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Ja wiem i wszystko rozumiem, ale ostatecznej wersji która by się wszystkim spodobała i działała bez zarzutów nie ma
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Nie bardzo rozumiem , jeżeli chcesz mieć wiarygodną informację o ciśnieniu to jest jedyny sposób . Można zastosować nie analogowe a cyfrowe rozwiązania , ale trudno jest wszystkich zadowolić .
-
- jestem
- Posty: 14
- Rejestracja: środa, 20 lutego 2019, 22:50
- Skąd jesteś: okolice Warszawy
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Andrzej pisze:Na razie patrzę jakie są możliwości . Gdyby udało się zamontować jeden taki czujnik w jakimś 3.5 i opracować sposób jakiegoś prostego montażu , to byłaby to obowiązkowa rzecz dla każdego posiadacza benzyny 3.5.
Marku, o to mi się rozchodziło. Czy ktoś to opracował i chciałby się podzielić, bo poprzednie posty to tylko dywagacje na temat. Chyba że mnie coś ominęło
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Do 3.5 nie wiem , tu jest do wysokoprężnego . Możesz posłużyć się przykładem ; viewtopic.php?f=25&t=14048&hilit=wska%C5%BAnik+ci%C5%9Bnienia+oleju
-
- moja ranga
- Posty: 81
- Wiek: 39
- Rejestracja: piątek, 3 maja 2019, 17:15
- Skąd jesteś: Września
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 288000
- Inny Samochód: Suzuki Bandit 650s
- Has thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
Czy wymieniając pompę olejowa razem z wymianami rozrządu jesteśmy w stanie uniknąć tej najgorszej sytuacji że silnik się zaciera czy nadal jest to loteria?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Rozrząd Sorento 3.5 05r
To zależy od stanu silnika , po takim przebiegu wymiana pompy na pewno mu nie zaszkodzi . Nie wiesz jak był eksploatowany i co najważniejsze serwisowany jeżeli układ smarowania jest w dobrym stanie to będziesz jeździł długo .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości