kamax pisze:...dodatkowo pierwsza świeca od lewej ma całkiem wypaloną końcówke elektrody.
Masz rację kamax, pierwsza świeca od lewej strony ma wypaloną elektrodę. Zapewne miało to wpływ na pracę silnika?
Moderator: Moderator
kamax pisze:...dodatkowo pierwsza świeca od lewej ma całkiem wypaloną końcówke elektrody.
kiprak pisze:hawerek, czy możliwy jest zatem taki scenariusz, że uszczelniacze zaworowe są zużyte, przepuszczają olej do komory cylindra w skutek czego, dochodzi do jego przepalania i gromadzenia się nagaru? Idąc dalej, czy przyczyną może być również wypalone gniazdo zaworowe lub uszkodzone cylindry w wyniku przedostawania się do nich oleju? Są to dwie najgorsze opcje z możliwych? Czy patrząc na to optymistycznie, wymiana uszczelniaczy mogłaby załatwić sprawę, gdyby dwa pozostałe przypadki zostały wykluczone, jeśli oczywiście mają znaczenie i są możliwe?
prezes-ura pisze:Witam.
W niedalekiej przyszłości będę zmieniał olej i nie wiem który wybrać.
Shell helix ultra 5w40, czy Liqui moly top tec 5w40?
Student_x pisze:Nie da się też określić czy lepszy jest olej 5W30 czy 10W40 ponieważ ten pierwszy jest rzadszy i ciut wytrzymalszy na wysokie temperatury. Czyli przy zimnym rozruchu masz teoretycznie lepsze szybsze smarowanie , ale za to zostaje po nim cieńszy film olejowy , wiec może lepiej 10W40, skoro u nas nie ma mrozów wielkich. Te rzadkie oleje, stosuje się w krajach skandynawskich północnej Rosji itp. , ..........................................
Bodzion pisze:Czytam to powyżej i nie mogę....
Zapewniam, że pomiędzy 10W40 a 5W30 jest coś jeszcze...
A mianowicie 5W40 - najlepszy olej do benzyn w naszym klimacie. Gdzie roczne amplitudy temperaturowe są znaczne.
.....................
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości