Sonda Lambda
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- moja ranga
- Posty: 120
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 17 listopada 2016, 10:55
- Skąd jesteś: warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 175500
- Inny Samochód: Jeep
- Twoje poprzednie Sorento: nie miałem
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 169
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
- Skąd jesteś: ZACZERNIE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony
- Przebieg (km.): 120000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Druga Sonda Lambda - emulator V6 3.5
Cześć,
Stosował ktoś emulator w silniku 3.5? Mam wytopiony jeden katalizator, niewiele z niego zostało i wywala błąd wydajności kata. Muszę założyć emulator, ale nie wiem jaką średnicę wybrać - ktoś ma jakieś doświadczenie?
Stosował ktoś emulator w silniku 3.5? Mam wytopiony jeden katalizator, niewiele z niego zostało i wywala błąd wydajności kata. Muszę założyć emulator, ale nie wiem jaką średnicę wybrać - ktoś ma jakieś doświadczenie?
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Wiek: 33
- Rejestracja: piątek, 16 sierpnia 2019, 21:27
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
Ja mam w obie sondy wkręcone takie przedłużki mosiężne:
https://allegro.pl/oferta/emulator-drug ... 8571329743
Otwory zaspawałem/zalutowałem miedzią i się sprawdza. Zero błędów. Fizycznie sonda nie ma kontaktu ze spalinami.
https://allegro.pl/oferta/emulator-drug ... 8571329743
Otwory zaspawałem/zalutowałem miedzią i się sprawdza. Zero błędów. Fizycznie sonda nie ma kontaktu ze spalinami.
-
- moje konto
- Posty: 169
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
- Skąd jesteś: ZACZERNIE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony
- Przebieg (km.): 120000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
Dzieki wielkie za trop
A od razu zaślepiałeś te otwory czy przy drożnych był jakiś problem?
A od razu zaślepiałeś te otwory czy przy drożnych był jakiś problem?
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Wiek: 33
- Rejestracja: piątek, 16 sierpnia 2019, 21:27
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
Natychmiast. Obecność otworu w przejściówce to tak jakbyś miał sondę wkręconą wprost w wydech.
-
- moje konto
- Posty: 169
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
- Skąd jesteś: ZACZERNIE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony
- Przebieg (km.): 120000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
Niestety, ale wiele sterowników jest w stanie poznać całkowite odizolowanie drugiej sondy od spalin. Jeśli w 3.5 Ci taki setup nie zwraca błędów to spoko
druga sonda jakieś drobne fluktuacje zawartości tlenu powinna rejestrować, dodatkowo np przy hamowaniu silnikiem powinna rejestrować ubogo, relacja ich odczytów zależy m.in. od pojemności tlenowej kata.
Właśnie ta dziurka powoduje uspokojenie się pomiarów drugiej sondy, trzeba tylko w różnych sterownikach eksperymentalnie dobrać jej średnicę, przyznam, że nie mam ochoty sięz tym bawić stąd pytam o działające rozwiązanie.
Ile km na takim ustawieniu zrobiłeś?
druga sonda jakieś drobne fluktuacje zawartości tlenu powinna rejestrować, dodatkowo np przy hamowaniu silnikiem powinna rejestrować ubogo, relacja ich odczytów zależy m.in. od pojemności tlenowej kata.
Właśnie ta dziurka powoduje uspokojenie się pomiarów drugiej sondy, trzeba tylko w różnych sterownikach eksperymentalnie dobrać jej średnicę, przyznam, że nie mam ochoty sięz tym bawić stąd pytam o działające rozwiązanie.
Ile km na takim ustawieniu zrobiłeś?
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Wiek: 33
- Rejestracja: piątek, 16 sierpnia 2019, 21:27
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
Jeżdżę prawie 2 lata. Napięcia na drugich sondach lambda mam równe 0.0V.
Pamiętaj także że otwór w przejściówce powoduje ciągły dopływ spalin do sondy w trakcie jazdy a nie tylko w trakcie hamowania silnikiem etc. Przedłużka zainstalowana wprost od producenta bez zaklejenia otworu nie zda egzaminu.
Pamiętaj także że otwór w przejściówce powoduje ciągły dopływ spalin do sondy w trakcie jazdy a nie tylko w trakcie hamowania silnikiem etc. Przedłużka zainstalowana wprost od producenta bez zaklejenia otworu nie zda egzaminu.
-
- moje konto
- Posty: 169
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
- Skąd jesteś: ZACZERNIE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony
- Przebieg (km.): 120000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda Lambda
Jak 2 lata śmigasz na zaspawanym otworze i nie masz błędów niesprawnego kata, to znaczy, że sterownik jest na tyle głupi, że mu to nie przeszkadza
Kończę dyskusję i robię to samo u siebie, dzięki!
Kończę dyskusję i robię to samo u siebie, dzięki!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości