Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 246
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: EB/V9
- Przebieg (km.): 288500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Po odpaleniu auta, spod maski dobiega świst/odgłos pracującego paska, tak to subiektywnie odbieram. Po krótkim czasie i przejechaniu dosłownie kilometra całkowicie zanika. Czy do wymiany jest jakiś pasek, który?
- papug
- To ja
- Posty: 359
- Wiek: 52
- Rejestracja: czwartek, 12 marca 2015, 20:46
- Skąd jesteś: Żmigród
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 140000
- Inny Samochód: CHRYSLER PT CRUISER
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Spróbuj prysnąć odrobiną wody na piszczący pasek, jak umilknie to masz winowajcę.U mnie po wymianie na nowy potrafił od czasu do czasu popiszczeć, mocniejsze naprężenie załatwiło problem.
-
- moje konto
- Posty: 246
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: EB/V9
- Przebieg (km.): 288500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Jest to wg Ciebie ten widoczny gołym okiem pasek? Może wymaga wymiany?
- papug
- To ja
- Posty: 359
- Wiek: 52
- Rejestracja: czwartek, 12 marca 2015, 20:46
- Skąd jesteś: Żmigród
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 140000
- Inny Samochód: CHRYSLER PT CRUISER
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Jeżeli stwierdzisz, że to piszczy pasek, więc do wymiany. Widoczne paski są dwa. Jeden od wału do alternatora, drugi w stronę pompy wspomagania.Gdybym miał wymieniać to dwa jednocześnie ,koszt nie wielki a robota jedna.
-
- moje konto
- Posty: 246
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: EB/V9
- Przebieg (km.): 288500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Czy zużycie paska może powodować sporadyczne, nagłe problemy ze wspomaganiem np. podczas manewrów na postoju?
-
- Jestem
- Posty: 211
- Wiek: 32
- Rejestracja: sobota, 1 lipca 2017, 21:30
- Skąd jesteś: Rzeszów
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 193000
- Inny Samochód: SEAT LEON
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Kaśka o tym samym pomyślałem
Ale dobrze, że Kiprak chce usunąć wszystkie usterki. Czekam tylko na post, w ktorym napisze o pozbyciu się którejkolwiek z usterek
Powodzenia
Ale dobrze, że Kiprak chce usunąć wszystkie usterki. Czekam tylko na post, w ktorym napisze o pozbyciu się którejkolwiek z usterek
Powodzenia
-
- moje konto
- Posty: 246
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: EB/V9
- Przebieg (km.): 288500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Kaśka pisze:No, widzę dozujesz napięcie odcinkami
Tak jest ciekawiej, metoda przyczynowo - skutkowa. Być może jedno wynika z drugiego. Zastanawia mnie kwestia paska pompy wspomagania. Czy on, jeśli zużyty, może się ślizgać i powodować chwilowe niedomaganie wspomagania? Na forum pojawił się wątek dotyczący chwilowych problemów ze wspomaganiem, obwiniano m.in. zegary, jeśli dobrze pamiętam.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Zegary nie były przyczyną niedziałania wspomagania, gdzieś doczytałeś ale nie do końca. Chodziło o uszkodzenie pewnego rezystora w liczniku przez który przechodził sygnał prędkości pojazdu do innych odbiorników np. tempomat czy sterownika wspomagania. Ale uszkodzenie to powodowało, że wspomaganie nie byłoby ograniczane (osłabiane) podczas szybszej jazdy - ale to tylko dotyczy wersji EX. A tak normalnie by działało z pełną siłą.
Wymień po prostu ten pasek bo jak już jest zużyty to tego wymaga i dobrze go naciągnij. Za słabe naciągnięcie będzie powodowało piszczenie i przepuszczanie wspomagania. Do tego może konieczne jest wymienienie płynu wspomagania i to koniecznie na PSF.
Wymień po prostu ten pasek bo jak już jest zużyty to tego wymaga i dobrze go naciągnij. Za słabe naciągnięcie będzie powodowało piszczenie i przepuszczanie wspomagania. Do tego może konieczne jest wymienienie płynu wspomagania i to koniecznie na PSF.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Wcale nie koniecznie płyn wspomagania PSF
Tutaj w ostatnim poście trochę wyjaśninia
viewtopic.php?f=46&t=1869&start=60#p203051
Tutaj w ostatnim poście trochę wyjaśninia
viewtopic.php?f=46&t=1869&start=60#p203051
-
- moje konto
- Posty: 246
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: EB/V9
- Przebieg (km.): 288500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Czyli jak piroman, zastosowałeś się do tego wyjaśnienia? Tylko Ty, czy inni również?
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Za chwilę wlewam Motul Multi ATF bo mam pod ręką. Opinie na forum są różne. Większość stosuje się do zaleceń producenta czyli PSF III, czego nie można zanegować bo jest to właściwe postępowanie. Inna sprawa że płyny ATF klasy dexron II i III to to samo z tym że III jest nowocześniejsza (ma lepsze właściwości antyoksydacyjne).
-
- moje konto
- Posty: 246
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: EB/V9
- Przebieg (km.): 288500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
papug pisze:Jeżeli stwierdzisz, że to piszczy pasek, więc do wymiany. Widoczne paski są dwa. Jeden od wału do alternatora, drugi w stronę pompy wspomagania.Gdybym miał wymieniać to dwa jednocześnie ,koszt nie wielki a robota jedna.
Wracając jeszcze do pasków. Psikałem wodą, piszczenie na chwilę ustawało. Miałeś rację. Problem prawdopodobnie dotyczy tego paska po prawej stronie, zaraz niedaleko akumulatora. Szukam numerów seryjnych tych obu pasków. Znalazłem ten od wspomagania, a drugi? Przeszukuję https://www.kiapartsnow.com/2003-kia-sorento-parts.html, ale nie mogę go zlokalizować.
https://www.kiapartsnow.com/parts-list/ ... PNC=57161B
To byłby ten od wspomagania (26), jeden z tych widocznych. Szukam drugiego, pomożecie?
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Zamontuj pasek BANDO i będziesz miał ciszę .
-
- moje konto
- Posty: 246
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: EB/V9
- Przebieg (km.): 288500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Nie przyglądałem się jeszcze marce paska, wydawałoby się, że nie ma żadnej różnicy. Być może BANDO są rzeczywiście dobre. Na razie próbuję ustalić numery katalogowe obydwu.
-
- moje konto
- Posty: 246
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: EB/V9
- Przebieg (km.): 288500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Odgłos spod maski pracującego (prawdopodobnie) paska. Który do wymiany?
Masz rację. :/ Muszę spróbować po nr VIN, albo znaleźć inną "szukajkę" do części zamiennych. W tej prawdopodobnie nie ma wyboru innego silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości