Napinacz PK WR przy p.pie wspomagania

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
zmitrodj
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 24 kwietnia 2015, 18:28
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Napinacz PK WR przy p.pie wspomagania

#1 Postautor: zmitrodj » piątek, 17 listopada 2017, 23:59

Witam po dłuższej przerwie.
Jako,że nie znalazłem w szukajce interesującej mnie odpowiedzi pozwoliłem sobie na założenie nowego posta.
Mianowicie poszukuję wymiarów rolki napinacza paska PK przy pompie wspomagania. Szumi dość mocno a za kawałek blachy i rolki nie uśmiecha mi się płacić 300 PLN w ASO. Ponieważ Ciężko z dopasowaniem zamiennika samej rolki, pomyślałem żeby wymienić samo łożysko. Albo rolkę dopasować z czegoś innego.
Więc jeśli ktoś dysponuje wymiarami takiej rolki albo łożyska będę dźwięczny.

Pozdrooofka

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Napinacz PK WR przy p.pie wspomagania

#2 Postautor: krzysiek ardie » sobota, 18 listopada 2017, 00:16

Wymontuj rolkę i sprawdź wymiary łożyska, w klekotach wymieniamy tylko łożyska w rolkach. Coś słabo chyba szukałeś kolego :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

zmitrodj
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 24 kwietnia 2015, 18:28
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Napinacz PK WR przy p.pie wspomagania

#3 Postautor: zmitrodj » sobota, 18 listopada 2017, 00:18

Szukałem dość intensywnie. Znalazłem posty poniżej wraz z fotkami ale tyczy się to rolki hmmm.... powiem kolokwialnie gładkiej nie rowkowanej. Jeśli sytuacja przy "mojej" jest analogiczna to wymiana banalna. Natomiast to co sugerujesz "ściągnij" obawiam się ,że to może być tylko raz, bo rolka pływa mocno na boki i obawiam się ,że bieżnia wewnętrzna jest mocno wyrobiona. Stąd poszukuję wpierw info o Size rolki bądź łożyska.
Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie.

Noooo .... nie chodzi o klekota - Patrz opis w profilu - ;)

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1633
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 196 times
Kontaktowanie:

Re: Napinacz PK WR przy p.pie wspomagania

#4 Postautor: gomez953 » sobota, 18 listopada 2017, 07:51

Wczoraj wymieniałem łożysko rolki. Za 30 pln FAG.
Sprawdź numer łożyska, bez problemu kupisz, a wymiana 5 minut.
Obrazek

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Napinacz PK WR przy p.pie wspomagania

#5 Postautor: staszek » sobota, 18 listopada 2017, 21:26

Gerwazy pisze:... Staszek ładnie opisał wymianę łożysk tyle, że to akurat w klekotach...


Niestety tak to już jest, że jak potrzeba diagnozy, to zapytać łatwiej niż opisać jak wyglądała naprawa. Wrzucić fotki jeszcze trudniej. Na szczęście są na tym forum tacy ludzie jak m.in. Gerwazy. :happy2: Mam nadzieję, że mój opis też się przyda. W klekocie pewnie inaczej niż w benzynie, ale łożyska chyba faktycznie takie same. Nie wiem też jak pójdzie z demontażem, może łatwiej, bo w dieslu słaby dostęp. Tylko moje cienkie ręce pozwoliły wymienić te łożyska bez zdejmowania praktycznie niczego. :)

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Napinacz PK WR przy p.pie wspomagania

#6 Postautor: staszek » sobota, 18 listopada 2017, 22:03

Gerwazy, z Twoich fotorelacji też korzystałem nie jeden raz. Jeden wrzuci to, drugi uzupełni i dzięki temu grzebiąc na forum można uzyskać wiele cennych informacji, bo o to tu chodzi. A najfajniejsze, że wszyscy robią to bezinteresownie (mam nadzieję). Tak trzymajmy. :beer:

zmitrodj
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 24 kwietnia 2015, 18:28
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Napinacz PK WR przy p.pie wspomagania

#7 Postautor: zmitrodj » wtorek, 21 listopada 2017, 15:15

Dziękuję wszystkim za pomoc. Prawidłowe łożysko to 6303 2SR SKF - 15 zł , wymienione i po bólu. Wymiana banalna. Miałem dostęp do praski więc nawet nie skończyłem browarka i było po temacie.

Pozdroofka

EDYTA:
Nie napisałem wcześniej ,że rolka i łożysko (bieżnia zewnętrzna) było wystawiane na wysokie temp. ponieważ w 1/3 przylgni było fioletowe ,a łożysko jak pisałem na początku tematu latało jak starej k...e cy....ki. Przy okazji wymieniłem wszystkie paski i dolną rolkę. Ale tutaj się nie bawiłem z łożyskiem bo komplito rolka INA 45 PLN. :happy2: Pooozdroofka
Ostatnio zmieniony wtorek, 21 listopada 2017, 21:16 przez zmitrodj, łącznie zmieniany 2 razy.

zmitrodj
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 24 kwietnia 2015, 18:28
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Napinacz PK WR przy p.pie wspomagania

#8 Postautor: zmitrodj » środa, 13 grudnia 2017, 18:00

No i temat powrócił. Znowu piszczy pasek od wspomagania. Założyłem contiego ,nie wiem czy wymieniać pasek na inny czy może faktycznie ta wymiana rolki mnie nie minie ehhhh. Pasek oczywiście od razu podciągnąłem. Ale pomogło może na dwa dni. Już w tym miesiącu z 1500 PLN włożyłem w auto :palm: Nie chce mi się więcej pompować kasy tym bardziej przed świętami.
A może się łożysko kręci w rolce ? :think: Nie wiem dotykałem rolki od razu po wyłączeniu silnika i nie jest jakoś super gorąca.
Pod powiedźcie może coś mądrego.

pozdroofka

zmitrodj
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 24 kwietnia 2015, 18:28
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Napinacz PK WR przy p.pie wspomagania

#9 Postautor: zmitrodj » czwartek, 30 kwietnia 2020, 00:15

Witam odświeżam kotleta

Piszczenie ustało raz na zawsze. Co się okazało.
Nie pisałem wcześniej bo chciałem dłużej po diagnozować. Po ostatniej awarii ,heh awarii !! urwało się koło pasowe na tłumiku. Wymieniłem to koło, ale okazało się ,że musiało latać dłużej ,bo, koło "zębate" rozrządu było powycierane od koła pasowego. Mianowicie ściął się "kołek" ustalający i koło sobie tarło rolkę zębatą rozrządu. Naprawdę szczęście w nieszczęściu ,że się nie uszkodził pasek rozrządu.
Żeby nie było sytuacja miała miejsce w listopadzie 2019 i od tamtej pory całe piszczenie, problemy z paskami etc. ustąpiło.
Przy okazji wymieniłem kompletny rozrząd bo i tak za 15 kkm. by mu się należał.

Więc temat uważam za zakończony definitywnie


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości