ECU Sorento 3,5 v6 różnice w sterownikach silnika

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Piter666
jestem
jestem
Posty: 8
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 2 października 2016, 22:39
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

ECU Sorento 3,5 v6 różnice w sterownikach silnika

#1 Postautor: Piter666 » piątek, 15 grudnia 2017, 10:54

Witam czy orientuje się ktoś może czym się różnią niżej wymienione sterowniki silnika:
KEFICO Y21 / Y48 / Y51 / Y55
Wszystkie są przeznaczone do 3,5 v6 więc nie mam pojęcia czym się mogą różnić no może poza wersją na USA która nie miała immo ale i tak nie wiem który to model sterownika.
Może mało to potrzebna wiedza ale nie daje mi to spokoju :confused:

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: ECU Sorento 3,5 v6 różnice w sterownikach silnika

#2 Postautor: Peter » piątek, 15 grudnia 2017, 13:30

Oznaczenie Y-xxx jest oznaczeniem przyporządkowanego klucza kodowego danego ECU, który jest różny w zależności od rodzaju skrzyni i wyposażenia danego egzemplarza. Opisując to obrazowo, kupując ECU z uboższej wersji nie będzie działało wszystko to, co jest dołożone w bogatszej wersji, lub z nim niezgodne. Posiadając stare ECU można zrobić flesha posługując się starym wsadem, ale jest to już praca bardzo zaawansowana i wymaga odpowiedniego sprzętu i wiedzy. Przed podmianą ECU na inne istotna jest również zgodność pinów, ta już musi być identyczna.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: ECU Sorento 3,5 v6 różnice w sterownikach silnika

#3 Postautor: alien125 » piątek, 15 grudnia 2017, 16:50

Piter666 pisze:KEFICO Y21 / Y48 / Y51 / Y55

Zbychu pisze:różny w zależności od rodzaju skrzyni i wyposażenia danego egzemplarza

Skoro są 4 wersje to znaczy że mamy kombinacje:
EX - EST
EX - TOD
LX - EST
LX - TOD
?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: ECU Sorento 3,5 v6 różnice w sterownikach silnika

#4 Postautor: Peter » piątek, 15 grudnia 2017, 17:18

No nie zupełnie, nie tylko w grę wchodzi tu reduktor, ale i np. skrzynia biegów, ABS, IMMO, TPS, centralne zamki, alarmy i inne tego typu rzeczy. Sterownik jest dobrze dobierać po numerze, wówczas najmniej jest problemów, natomiast jeżeli dany pojazd posiada również IMMO, to sama wymiana sterownika nawet o tych samych numerach nie pozwoli odpalić auta, trzeba brać cały set, lub szukać kogoś, kto zamieni komunikacje klucza IMMO do ECU

Piter666
jestem
jestem
Posty: 8
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 2 października 2016, 22:39
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: ECU Sorento 3,5 v6 różnice w sterownikach silnika

#5 Postautor: Piter666 » piątek, 15 grudnia 2017, 21:12

OK dzięki wielkie, a czy gdzieś poza ASO można sprawdzić jakie ECU powinno być u mnie?

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: ECU Sorento 3,5 v6 różnice w sterownikach silnika

#6 Postautor: Peter » sobota, 16 grudnia 2017, 05:01

Zasadniczo typ można sprawdzić na naklejce, która jest na ECU, można sprawdzić również programem Cascada. Jeżeli chodzi Ci natomiast o to, by ustalić, czy ten, który masz zamontowany obecnie jest właściwy, trzeba poszukać kogoś, kto wejdzie do wsadu i sprawdzi zgodność softów z VINem. Jeżeli auto Ci odpala, jeździ i nic nie krzaczy, to nie widzę większego sensu drążenia tego tematu.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości