Dziwny problem z gazem
Moderator: Moderator
-
- dobry jak...
- Posty: 779
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
- Skąd jesteś: Polska
- Wersja Kia Sorento: -----------------
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 28 times
Dziwny problem z gazem
Witam,
od paru dni mam dziwny problem z gazem. Wszystko chodzi gaz się załącza, ale ma problem po dłuższym postoju (takim jak noc, czy 8 godzin w pracy).
Mam ustawiony, by przy 30 stopniach załączyło gaz, ale sterownik umieszczony w kabinie dziwnie pracuje.
Po zapaleniu auta mruga w odstępach ok. 1 sek, gdy już się trochę zagrzeje, zaczyna mrugać szybko i załącza gaz, lecz nagle gaśnie i znów mruga szybko, załącza i tak ze 2-5 razy, aż wreszcie załączy się i jest git.
Problemu nie ma np. po godzinnym, czy 3 godzinnym postoju. Mam staga 300 eco bodajże.
Po podłączeniu pod kompa brak błędów.
Myślę, że jutro rano wstanę podłącze na parkingu pod kompa i będę czekał/obserwował aż się zagrzeje - może coś wyskoczy, chyba że zrobić auto-kalibrację?
Przepraszam za sposób opisania problemu :P
Proszę o sugestie co mogę sprawdzić....
od paru dni mam dziwny problem z gazem. Wszystko chodzi gaz się załącza, ale ma problem po dłuższym postoju (takim jak noc, czy 8 godzin w pracy).
Mam ustawiony, by przy 30 stopniach załączyło gaz, ale sterownik umieszczony w kabinie dziwnie pracuje.
Po zapaleniu auta mruga w odstępach ok. 1 sek, gdy już się trochę zagrzeje, zaczyna mrugać szybko i załącza gaz, lecz nagle gaśnie i znów mruga szybko, załącza i tak ze 2-5 razy, aż wreszcie załączy się i jest git.
Problemu nie ma np. po godzinnym, czy 3 godzinnym postoju. Mam staga 300 eco bodajże.
Po podłączeniu pod kompa brak błędów.
Myślę, że jutro rano wstanę podłącze na parkingu pod kompa i będę czekał/obserwował aż się zagrzeje - może coś wyskoczy, chyba że zrobić auto-kalibrację?
Przepraszam za sposób opisania problemu :P
Proszę o sugestie co mogę sprawdzić....
- Sebo1983
- awansowałem na
- Posty: 77
- Wiek: 40
- Rejestracja: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 14:17
- Skąd jesteś: Biedrzychowice
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Radiant Red Metallic
- Przebieg (km.): 139000
- Inny Samochód: Mercedes W202 1997
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Miałem podobne problemy w poprzednim aucie ze Stagiem, masz nową instalację? U mnie było tak że jak miałem włączone radio, ogrzewanie to gaz nie chciał się załączyć. Jak silnik się rozgrzał do ok 90 stopni bez radia i ogrzewania gaz się załączał.Instalacja miała wtedy ok 40000 km i wina była listwy wtryskowej której żywotność to 30000 km po założeniu nowej "droższej" problemu nie było.
-
- dobry jak...
- Posty: 779
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
- Skąd jesteś: Polska
- Wersja Kia Sorento: -----------------
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 28 times
Re: Dziwny problem z gazem
Instalacja ma prawie 3 lata. I na pewno więcej przejechane niż te 30 tys. Jest sposób by zdiagnozować tą listwę, w sposób inny niż wymiana?
-
- dobry jak...
- Posty: 779
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
- Skąd jesteś: Polska
- Wersja Kia Sorento: -----------------
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 28 times
Re: Dziwny problem z gazem
Właśnie chyba pogoda nie ma wpływu, bo przy -8 się tak działo, a dziś przy +5 też
Na początku tez chciałem zrzucić na temperaturę
Dzwoniłem do mojego gazownika, ale sam mi zasugerował, abym (jak mam jak) sprawdził na zimnym silniku parametry w momencie, jak chce przejść na gaz.
Chyba od tego zacznę.
Może faktycznie wtryskiwacze do wymiany, trochę już przejechały.
edit: w sterowniku ustawione by załączało się przy 30 stopniach, płyn jest.
Na początku tez chciałem zrzucić na temperaturę
Dzwoniłem do mojego gazownika, ale sam mi zasugerował, abym (jak mam jak) sprawdził na zimnym silniku parametry w momencie, jak chce przejść na gaz.
Chyba od tego zacznę.
Może faktycznie wtryskiwacze do wymiany, trochę już przejechały.
edit: w sterowniku ustawione by załączało się przy 30 stopniach, płyn jest.
- Sebo1983
- awansowałem na
- Posty: 77
- Wiek: 40
- Rejestracja: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 14:17
- Skąd jesteś: Biedrzychowice
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Radiant Red Metallic
- Przebieg (km.): 139000
- Inny Samochód: Mercedes W202 1997
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
To już musi gazownik sprawdzić,ale raczej bez wymiany się nie obejdzie, koszt takiej co wytrzymuje 30000 km to z tego co pamiętam 200 zł,a orginalnej Staaga na 100000 km to 300 zł. Robiłem to w Bolesławcu 1,5 roku temu.
winiar pisze:Instalacja ma prawie 3 lata. I na pewno więcej przejechane niż te 30 tys. Jest sposób by zdiagnozować tą listwę, w sposób inny niż wymiana?
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Miganie 1 raz na sekundę -oczekiwanie na osiągnięcie temperatury przełączania
Miganie 2 razy na sekundę - Tryb pracy normalny (oczekiwanie na podwyższone obroty by przełączyć paliwa)
Miganie 4 razy na sekundę - błąd sterownika, niskie ciśnienie gazu (np koniec paliwa w zbiorniku)
Świeci na stałe - praca na gazie
Zgaszona - praca na paliwie
Jeśli pojawia się miganie 4 razy na sekundę, to trzeba podłączyć kompa i zobaczyć co go boli. Można to z powodzeniem zrobić samemu po zakupie interfejsu.
Bez sprawdzenia błędu równie skutecznie możesz iść do wróżki albo słuchać porad z forum. Skuteczność będzie podobna. Listwa wtryskowa ma trwałość zależną od sposobu montażu, producenta i co najważniejsze czystości gazu i dbałości o wymianę filtra fazy lotnej. Jeśli nigdy nie zmieniałeś filtra fazy lotnej i masz założone czerwone valteki, w dodatku na leżąco, to może wydarzyć się wszystko.
Miganie 2 razy na sekundę - Tryb pracy normalny (oczekiwanie na podwyższone obroty by przełączyć paliwa)
Miganie 4 razy na sekundę - błąd sterownika, niskie ciśnienie gazu (np koniec paliwa w zbiorniku)
Świeci na stałe - praca na gazie
Zgaszona - praca na paliwie
Jeśli pojawia się miganie 4 razy na sekundę, to trzeba podłączyć kompa i zobaczyć co go boli. Można to z powodzeniem zrobić samemu po zakupie interfejsu.
Bez sprawdzenia błędu równie skutecznie możesz iść do wróżki albo słuchać porad z forum. Skuteczność będzie podobna. Listwa wtryskowa ma trwałość zależną od sposobu montażu, producenta i co najważniejsze czystości gazu i dbałości o wymianę filtra fazy lotnej. Jeśli nigdy nie zmieniałeś filtra fazy lotnej i masz założone czerwone valteki, w dodatku na leżąco, to może wydarzyć się wszystko.
-
- dobry jak...
- Posty: 779
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
- Skąd jesteś: Polska
- Wersja Kia Sorento: -----------------
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 28 times
Re: Dziwny problem z gazem
diodalodz pisze:Bez sprawdzenia błędu równie skutecznie możesz iść do wróżki albo słuchać porad z forum.
Kolego, wyżej napisałem, że błędów brak.
Sebo1983 pisze:ale raczej bez wymiany się nie obejdzie
brat mi sugeruje regenerację, też u siebie ma czerwone valteki.
Rozeznałem się i komplet naprawczy tłoczków listwy wyniósł by mnie jakieś 40 zł
u siebie robił o tak, skok chyba z tego co pamiętam 4mm
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
szkoda pieniędzy na regenerację Valteka, te wtryskiwacze żyją własnym życiem
Po regeneracji trzeba im robić kalibrację powtórną po 1 tyś km.
Podłącz kompa od rana na stałe i patrz na parametry na żywo.
Temperatura, ciśnienie na listwie i temp gazu. Inaczej się prawdy nie dowiesz ...
A co do skoku to 0,35-0,4mm a nie 4
Po regeneracji trzeba im robić kalibrację powtórną po 1 tyś km.
Podłącz kompa od rana na stałe i patrz na parametry na żywo.
Temperatura, ciśnienie na listwie i temp gazu. Inaczej się prawdy nie dowiesz ...
A co do skoku to 0,35-0,4mm a nie 4
-
- dobry jak...
- Posty: 779
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
- Skąd jesteś: Polska
- Wersja Kia Sorento: -----------------
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 28 times
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
winiar pisze:brat mi sugeruje regenerację, też u siebie ma czerwone valteki.
Rozeznałem się i komplet naprawczy tłoczków listwy wyniósł by mnie jakieś 40 zł
Ale Ty tak na poważnie ?
Chcesz zaoszczędzić 150 PLN i się w to bawić ?
150 do 200 PLN to będzie równica pomiędzy zestawem naprawczym Valteka, a nowymi porządnymi wtryskami.
Mi by się nie chciało.
Masz instalację Stag.
Kup więc wtryski AC W01 (dobre, ciche i precyzyjne) lub AC W02 (nowsze i bardzo trwałe, choć nieco głośniejsze). Zamontuj i zapomnij o sprawie na kolejne 100 tyś km
A zużyte Valteki skieruj tam gdzie ich miejsce - do kosza.
- Xors
- teraz jestem
- Posty: 483
- Wiek: 39
- Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
- Skąd jesteś: Białystok
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: złoty
- Przebieg (km.): 155
- Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Zastanawiam się w ogóle co za dziady montują valteci? U kogo bym nie słyszał o nich to same problemy.
-
- dobry jak...
- Posty: 779
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
- Skąd jesteś: Polska
- Wersja Kia Sorento: -----------------
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 28 times
Re: Dziwny problem z gazem
Bodzion pisze:winiar pisze:brat mi sugeruje regenerację, też u siebie ma czerwone valteki.
Rozeznałem się i komplet naprawczy tłoczków listwy wyniósł by mnie jakieś 40 zł
Ale Ty tak na poważnie ?
Chcesz zaoszczędzić 150 PLN i się w to bawić ?
150 do 200 PLN to będzie równica pomiędzy zestawem naprawczym Valteka, a nowymi porządnymi wtryskami.
Mi by się nie chciało.
Masz instalację Stag.
Kup więc wtryski AC W01 (dobre, ciche i precyzyjne) lub AC W02 (nowsze i bardzo trwałe, choć nieco głośniejsze). Zamontuj i zapomnij o sprawie na kolejne 100 tyś km
A zużyte Valteki skieruj tam gdzie ich miejsce - do kosza.
Bodzion, wybacz ale nie mam takiej wiedzy jak Ty, w tym temacie, dlatego pytam na forum.
Rozważę zakup innych.
Ale czy one będą w pełni kompatybilne ze sterownikiem, czy nie ma to znaczenia?
Muszę zagłębić się w temat
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
diodalodz pisze:Bez sprawdzenia błędu równie skutecznie możesz iść do wróżki albo słuchać porad z forum.
Serwisy autoryzowane ASO KIA MOTORS ....... nazw nie podam , regularnie korzystają z naszej bazy wiedzy
Bardzo często najpierw tu zaglądają , potem naprawiają .
Gdy mają cięższe naprawy , takie jak reduktory czy elementy , według nich niewymienne , również czujniki na pompie wtryskowej , to przekierowują od razu klienta do nas .
Większość mechaników , gdy trafi do nich Sorento , również tu zagląda .
Jak nie zajrzy to zawsze coś schrzani i tak później tu trafia udając posiadacza .
Więc proponuję trochę więcej szacunku dla naszej pracy , którą tutaj wykonujemy .
Swojej również .
Co do sprawdzenia błędu na samym początku oczywiście masz rację , od tego trzeba było zacząć.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Pracowałem w ASO VW/Audi i po 6 dniach sam się zwolniłem ... To bardzo bolesne doświadczenie w moim życiu. Salon ociekający złotem, nie miał porządnej lutwonicy, manometru... testera próżni ... Równajmy do lepszych, a nie do gorszych.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z gazem
Wiem o tym .
W Niemczech wyszkolony pracownik jest szanowany, ma zapewniony byt i pracuje już do emerytury
U nas , od razu po szkoleniu zakłada własny warsztat , bo w ASO nie ma perspektyw ani szanowania pracownika .
Skoro ciągle są nowi, to kto ma mieć wiedzę .
Dobrze , że dzielisz się swoją z nami .
W Niemczech wyszkolony pracownik jest szanowany, ma zapewniony byt i pracuje już do emerytury
U nas , od razu po szkoleniu zakłada własny warsztat , bo w ASO nie ma perspektyw ani szanowania pracownika .
Skoro ciągle są nowi, to kto ma mieć wiedzę .
Dobrze , że dzielisz się swoją z nami .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości