3.5 V6 nierówna praca i kopci

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Peterson
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 34
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 22 października 2014, 07:09
Skąd jesteś: Prudnik
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 210000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

3.5 V6 nierówna praca i kopci

#1 Postautor: Peterson » piątek, 16 lutego 2018, 14:31

Witam. Dawno mnie nie było na forum z racji tego że zmieniłem markę ale w rodzinie jest Sorento 3.5 i wykluł się dzisiaj problem.
Samochód nie równo pracuje, obroty falują na pograniczu zgaszenia silnika, strasznie kopci i nie jest to bynajmniej smród palonego oleju. Silnik słaby i nie da się z nim ujechać.
Początkowo były błędy P0420, P0300, P0305, P0301, P0137. Wymieniłem cewkę (środkową) która zasila 1 i 5 baniak ale bez zmian. Skasowałem błędy i w tej chwili nic nie wyskakuje a praca silnika bez zmian.
Proszę o jakieś wskazówki. Chodzi mi po głowie uszczelka pod głowicą ale to już chyba ostateczność.

Szukam dalej i moje pytanie - czy uszkodzona sonda lambda za katalizatorem (tak rozumiem błąd P0137) może powodować takie objawy z kopceniem włącznie?
Sorento 2004 3.5 V6

michałer
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#2 Postautor: michałer » piątek, 16 lutego 2018, 20:19

Na jaki kolor kopci samochód? Jeżeli czuć taki słodki zapach a kopci na biało to może być uszczelka.

Peterson
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 34
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 22 października 2014, 07:09
Skąd jesteś: Prudnik
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 210000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#3 Postautor: Peterson » sobota, 17 lutego 2018, 06:41

No właśnie nic takiego nie ma. Dym jest ciemny o intensywnym zapachu. Wczoraj wymieniłem cewkę i samochodem można pojechać. Nawet się dobrze zbiera ale jakby nie chodził na wszystkie gary. Na tą chwilę brak jakichkolwiek błędów. Dzisiaj spróbuje powymieniać świece. Dodatkowy objaw to brak wolnych obrotów - nie utrzyma się bez trzymania nogi na gazie.
Sorento 2004 3.5 V6

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#4 Postautor: alien125 » sobota, 17 lutego 2018, 11:12

Jak się mają objawy przy zasilaniu silnika z LPG? Może instalacja się poszarpała i nie wszystkie wtryski Pb dostają sygnał. Powykręcaj też świece i sprawdź jaki mają kolor. Stan oleju się nie zmienia?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

michałer
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 33
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#5 Postautor: michałer » sobota, 17 lutego 2018, 15:18

Sprawdź jeszcze silnik krokowy czy się nie zacina. Bardzo łatwo się go rozbiera. Zajrzyj tez do świec, czarne mokre to tam może nie być iskry. Na gazie i benzynie ten sam objaw?

Peterson
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 34
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 22 października 2014, 07:09
Skąd jesteś: Prudnik
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 210000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#6 Postautor: Peterson » niedziela, 18 lutego 2018, 10:21

Wczoraj wymieniłem dwie cewki i silnik zaczął lepiej pracować. Pluł na początku sadzą. Wystraszyłem się że to olej ale to była chyba jakaś zaległość z tłumika. Przegoniłem go trochę żeby wypluł z siebie wszystko i o dziwo pracuje jak należy. Dzisiaj rano odpalił bez problemu i ładnie równiutko chodzi. Wychodzi na to że sprawa się rozwiązała po wymianie cewek. Zastanawia mnie tylko fakt skąd ten czarny syf z wydechu. Może się coś zatkało i sondy świrowały. Co do silniczka krokowego to nie zaszkodzi z czasem wyczyścić może faktycznie się przyciął i wariowały obroty. Na tą chwilę brak jakichkolwiek błędów.
Sorento 2004 3.5 V6

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#7 Postautor: vokal » niedziela, 18 lutego 2018, 15:13

Jak benzyna kopci, to prawie na pewno ma za mało powietrza.
Może przepustnica już zawalona.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#8 Postautor: Student_x » niedziela, 18 lutego 2018, 15:56

Prawie na pewno za mało powietrza , albo bardziej za dużo Paliwa :)
Na początek czujniki temperatury silnika, płynu chłodniczego itp. Jeżeli padł odpowiedzialny za dane do ECU to będzie pokazywał że silnik ma -50st.C i będzie mu lał benzyną jak oszalały. Jak da mu dwie dawki , to musi dymić jak diesel , czyli na czarno.
Potem sondy posprawdzać, odpowiedzialna za dawkowanie paliwa jest pierwsza sonda, druga sprawdza kata.
Jeżeli, padła , też będzie mu lał paliwo.
Falujące obroty, to będzie albo wina krokowca jeżeli tam jest , o nie wiem dokładnie, albo przepustnicy, jeżeli jest elektroniczna.
Jeżeli się poprawiło, to dobrze.
Ale jeżeli wyskakuje Ci wypadanie zapłonu, to najpierw patrzymy na których cylindrach i sprawdzamy świece, ewentualnie zamieniamy miejscami, by je wyeliminować. Jeżeli błąd jest na tych samych garach, to zamieniamy cewki miejscami , lub przewody na początku, zależy jak to jest w poszczególnych silnikach rozwiązane. Jeżeli nam się błędy przeniosą, to mamy winnego :)
Katalizator się zalał paliwem i przy okazji się trochę wypalił , stąd sadze hehehe
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#9 Postautor: diodalodz » niedziela, 18 lutego 2018, 20:38

A ja myślę, że zamiast rozbierać wszystko w koło ... prościej podłączyć najtańszy diagnoskop i popatrzyć na odczyty z sond lambda. To da znacznie więcej informacji niż rycie dobrych elementów.

Peterson
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 34
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 22 października 2014, 07:09
Skąd jesteś: Prudnik
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 210000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#10 Postautor: Peterson » niedziela, 18 lutego 2018, 21:38

Panowie, jak to tak wszystko analizuję od początku wraz z waszymi uwagami to nie napisałem że w układzie wydechowym była nieszczelność na złączu elastycznym za kolektorami. Po tej całej akcji nieszczelność jest o wiele większa i łącznik generalnie jest do wymiany. W zasadzie nie powinno mieć to znaczenia ponieważ łącznik elastyczny jest już za sondami ale może... Tak jak pisałem w tej chwili nie ma żadnych błędów. i wszystko wróciło do normy. W tygodniu załatam nieszczelność i trzeba chyba będzie zajrzeć do przepustnicy i krokowca.
Sorento 2004 3.5 V6

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#11 Postautor: diodalodz » niedziela, 18 lutego 2018, 21:58

ma znaczenie. Jeśli układ wydechowy ma sondy lambda, to musi być szczelny.

Peterson
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 34
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 22 października 2014, 07:09
Skąd jesteś: Prudnik
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 210000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#12 Postautor: Peterson » poniedziałek, 19 lutego 2018, 15:01

CK_rzeszów dokładnie o to złącze mi chodzi. Już to kiedyś robiłem w moim Sorento i tak jak piszesz tylko wymiana na nowy i wspawanie.
Jutro jestem umówiony na uszczelnienie układu i jego naprawę. Następnym etapem będzie przepustnica i krokowiec. Objawy nie powinny już powrócić.
Dziękuję wszystkim za dobre słowo i pomoc.
Sorento 2004 3.5 V6

Peterson
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 34
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 22 października 2014, 07:09
Skąd jesteś: Prudnik
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 210000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#13 Postautor: Peterson » czwartek, 22 lutego 2018, 19:53

Problem jeszcze do końca nie załatwiony.
Zawiozłem samochód do uszczelnienia układu wydechowego. Mechanik wykonał to wzorowo. Dodatkowo wymienił cewkę na której było wypadanie zapłonów. Dodam, że jak zawoziłem samochód to zbierał się super za wyjątkiem małych szarpań ze względu na wypadanie zapłonów.
Efekt po uszczelnieniu układu i wymianie cewki jest taki, że samochód jest słaby jak muł. Nie da się osiągnąć 60/h. Efekt taki sam na benzynie jak i na gazie. Żadnych błędów diagnostycznych.

Nasze domysły: zapchany wydech na odcinku za wymienionym złączem elastycznym? Może w końcu czas zajrzeć do przepustnicy?

Nic więcej do głowy nie przychodzi. Proszę o wskazówki.
Sorento 2004 3.5 V6

Biedron
moje konto
moje konto
Posty: 196
Rejestracja: wtorek, 2 sierpnia 2016, 20:28
Rok: nie dotyczy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#14 Postautor: Biedron » piątek, 23 lutego 2018, 08:49

Kolego katalizatory na 100%. Do póki miałeś nieszczelny układ to spaliny miały jeszcze gdzie się wydobywać. Po uszczelnieniu już nie. Wyciąć katy górne, założyć emulatory a jako 3 dać euro4.

Peterson
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 34
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 22 października 2014, 07:09
Skąd jesteś: Prudnik
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 210000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 3.5 V6 nierówna praca i kopci

#15 Postautor: Peterson » piątek, 23 lutego 2018, 10:55

Sytuacja z dnia dzisiejszego wygląda następująco. Można powiedzieć dotoczyłem się do mechanika. Samochód słaby jak mucha. Poluzowaliśmy wydech za katalizatorami i co ciekawe zaczął się lepiej zbierać ale to i tak nie jest to. Zrobiłem rundkę samochodem po obwodnicy i było lepiej. Dojechałem do mechanika zrobiłem przygazówkę i pojawił się jakiś dziwny dźwięk z silnika jakby zaworów (lub podobny) i samochód zgasł. W tej chwili ciężko go odpalić. Trzeba szybko manewrować pedałem gazu żeby utrzymać go odpalonego. Błędów diagnostycznych brak.

Wcześniej było tak jak CK_rzeszów opisywał. Wchodził na obroty na luzie - do odcinki. Spaliny wydostają się z wydechu - a czy odpowiednia ilość to już ciężko ocenić.
Kolego Biedron czemu na 100% obstawiasz katalizatory? Dziurę miałem wcześniej w złączu elastycznym (siatce) za katalizatorami i wtedy kręcił ładnie więc na logikę to katalizatory są drożne.

Sam już nie wiem i proszę o pomoc w tym temacie. Na tą chwilę jak pisałem już wcześniej nie odpala. Mechanik zastanawia się czy rozrząd nie przeskoczył ...
Sorento 2004 3.5 V6


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości