Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
Moderator: Moderator
- Piotrus.182
- moja ranga
- Posty: 114
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
- Skąd jesteś: Wieliczka
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
Nadszedł czas na wiosenne porządki w Czołgu. Będę wymieniał olej (wybór padł na Valentine Maxlife 5W40), wszystkie filtry, klocki i tarcze z przodu. Dodatkowo przez wzgląd na długotrwałą ale zwycięską (dzięki Wam w dużej mierze) walkę z wypadaniem zapłonów na LPG, wymienię jeszcze cewki i przewody na nowe i tutaj pojawia się pytanie: Ile przewodów jest w 3,5 V6? Mechanik podał mi cenę kompletu NGK za 460 zł, na allegro są komplety 3 kabli za połowę kwoty, a typ w sklepie auto-moto rzekł, że potrzebuję 2 kompletów, czyli 6 kabli i za 500 zł ma dla mnie takie, które będą pasowały. Proszę o pomoc, bo coś, co wydawało mi się proste nagle się skomplikowało.. Dodam,że od kilku godzin przeglądam forum, ale nic nie ustaliłem w tej materii.
No pain - No gain
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
Jak masz v6 to ile może być kabli
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- Piotrus.182
- moja ranga
- Posty: 114
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
- Skąd jesteś: Wieliczka
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
Tylko czemu w komplecie są 3?.
Właśnie dla tego napisałem o banalności tego pytania, bo wydawało mi się wszystko proste i logiczne jednak wątpliwości wzbudził właśnie fakt, że komplet =3 kable.. Druga kwestia to rozbieżności w cenach od 100 do 500 zł. Przypominam również powiedzenie,że "kto pyta, mię błądzi"
Właśnie dla tego napisałem o banalności tego pytania, bo wydawało mi się wszystko proste i logiczne jednak wątpliwości wzbudził właśnie fakt, że komplet =3 kable.. Druga kwestia to rozbieżności w cenach od 100 do 500 zł. Przypominam również powiedzenie,że "kto pyta, mię błądzi"
No pain - No gain
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
Z cenami wszystko w porządku takie są właśnie rozbieżności.Po to jest właśnie to forum żeby pytać
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
Piotrus.182 pisze:Tylko czemu w komplecie są 3?
Bo to komplet na jedną głowicę(oraz jedną cewkę), a jako że masz 2 głowice to potrzebujesz 2 komplety. Taki chłyt
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
Tak, nie miałem racji. Są 3 cewki, każda siedzi na świecy i zarazem przewodem jest połączona z 2 świecą.
3 kable, 3 cewki i 6 świec to całość.
3 kable, 3 cewki i 6 świec to całość.
Ostatnio zmieniony czwartek, 22 marca 2018, 16:48 przez alien125, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- tygrys
- wiem wszystko
- Posty: 2769
- Rejestracja: piątek, 13 maja 2016, 17:32
- Skąd jesteś: Leszno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 27 times
- Kontaktowanie:
Re: Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
Potwierdzam to co napisał Gerwazy
Też tam kupowałem . Kable po wymianie u mnie sprawują się jak na razie bez zarzutu.
Też tam kupowałem . Kable po wymianie u mnie sprawują się jak na razie bez zarzutu.
Nigdy nie jedź szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać!
Bądź miły dla osoby która próbuje ci na forum pomóc, tym bardziej że robi to bezpłatnie w swoim wolnym czasie.
- Piotrus.182
- moja ranga
- Posty: 114
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 4 października 2016, 09:45
- Skąd jesteś: Wieliczka
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
Dobrze przynajmniej, że moje pytanie nie okazało się aż tak banalne .. Dzięki za odpowiedzi, ja postawiłem na NGK
No pain - No gain
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
Masz układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą
Czyli masz 3 cewki i 6 cylindrów
Na 2 cylindrach jednocześnie pojawia się iskra, na jednym cylindrze jest suw sprężania(koniec) a na drugim jest suw wydechu (koniec).
Z racji tego że jeden cylinder jest pusty, w dodatku opróżniony, iskra nie jest w stanie niczego zapalić i idzie na marne.
Dlatego masz tylko 3 przewody i 3 cewki jak pisał Gerwazy.
Oryginalne przewody są jeszcze w plastikowym oplocie by nie przetarły się o głowicę.
Czyli masz 3 cewki i 6 cylindrów
Na 2 cylindrach jednocześnie pojawia się iskra, na jednym cylindrze jest suw sprężania(koniec) a na drugim jest suw wydechu (koniec).
Z racji tego że jeden cylinder jest pusty, w dodatku opróżniony, iskra nie jest w stanie niczego zapalić i idzie na marne.
Dlatego masz tylko 3 przewody i 3 cewki jak pisał Gerwazy.
Oryginalne przewody są jeszcze w plastikowym oplocie by nie przetarły się o głowicę.
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
Czy w 3,3 jest tak samo myślałem że jak 6 wiaderek to i 6 kabli
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
Też tak myślałem, a tu zonk. Kable tylko 3. W 3.3 i 3.8 nie ma kabli wcale. Same cewki.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
Człowiek uczy się całe życie
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Banalne (nie dla mnie) pytanie o przewody zapłonowe
3.3 to nowa technologia gdzie pojawiły się nowe możliwości czyli świece irydowe.
One wymagają mniejszej energii iskry, więc można zastosować mniejsze cewki o mniejszej mocy. Do tego 6 cewek daje znacznie większą precyzję sterowania zapłonem. Jest to troszkę zależne od norm emisji spalin i wszystko równe i powyżej EURO4 ma po 1 cewce na cylinder.
One wymagają mniejszej energii iskry, więc można zastosować mniejsze cewki o mniejszej mocy. Do tego 6 cewek daje znacznie większą precyzję sterowania zapłonem. Jest to troszkę zależne od norm emisji spalin i wszystko równe i powyżej EURO4 ma po 1 cewce na cylinder.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości