3.5 stuki w silniku (raczej górna część)

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 stuki w silniku (raczej górna część)

#16 Postautor: Marek » piątek, 30 marca 2018, 00:32

To nie jest przypadłość występująca tylko w tych silnikach , jak chcecie pozbyć się problemu , to można wymontować klapki , zaspawać otwory .

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 stuki w silniku (raczej górna część)

#17 Postautor: alien125 » piątek, 30 marca 2018, 08:28

Wyjęcie klap i zaspawanie otworów to tylko połowa roboty. Trzeba jeszcze zmienić mapy paliwowe i przeprogramować skrzynię(jeśli automat).
Co by szkodziło, żeby te śruby zdrutować parami? Jak tu.
6rpmh3.jpg
6rpmh3.jpg (10.28 KiB) Przejrzano 1704 razy

Bez szans na odkręcenie, a i jak by się klapa urwała to by nigdzie nie wpadła. Łożyska też można by z lepszego materiału wykonać, albo nawet zastosować kulowe.
Wiem, że nie tylko KIA ma ten problem. To rak odziedziczony po mitsubishi.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: 3.5 stuki w silniku (raczej górna część)

#18 Postautor: cezio77 » piątek, 30 marca 2018, 10:01

Skoro i tak większość użytkowników wymienia kolektory po wykryciu nieszczelności na ośkach, równie dobrze można by użyć nitów i po problemie.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 stuki w silniku (raczej górna część)

#19 Postautor: diodalodz » piątek, 30 marca 2018, 10:50

klapy to problem wielu diesli. Jest dużo firm regenerujących.

kurskk
jestem
jestem
Posty: 23
Rejestracja: niedziela, 25 września 2016, 05:12
Skąd jesteś: Wałbrzych / Wrocław
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Inny Samochód: Avensis Verso 2.0D4D
Kontaktowanie:

Re: 3.5 stuki w silniku (raczej górna część)

#20 Postautor: kurskk » środa, 4 kwietnia 2018, 02:59

alien125 pisze:Sam rozbierałeś, czy mechanior? Ile czasu trzeba na to poświęcić?


Tata mi robi wszystko, zna się na tym myślę, że bardzo dobrze. Ile czasu potrzeba nie wiem ale zapytam i napiszę oczywiście. W każdym razie potrzebuję kompletu uszczelek, rozrządu (skoro jest już na wierzchu) i jeden zawór ssący... Jakieś pomysły gdzie znajdę wszystko w rozsądnych pieniądzach najlepiej na wczoraj?

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 stuki w silniku (raczej górna część)

#21 Postautor: alien125 » środa, 4 kwietnia 2018, 07:23

O części do naszych V6 nie jest łatwo, a na wczoraj i to w rozsądnej cenie można tylko pomarzyć.
Czyli mówisz, że tłok i cylinder przeżyły? Śrubka aż tam nie dotarła, czy nie zdołała narobić krzywdy?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości