Problem ciśnienie oleju
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 6
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 18 maja 2018, 11:12
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 205000
- Kontaktowanie:
Problem ciśnienie oleju
Witam serdecznie. Mam problem z ciśnieniem oleju. Moje pytanie dotyczy lokalizacji pompy oleju. Gdzie się znajduje i ile trzeba rozkręcić,żeby się do niej dobrać. Oraz pytanie drugie. Kto poleci jakiegoś dobrego mechanika w mojej okolicy. Pozdrowionka dla wszystkich
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem ciśnienie oleju
Silnik V6 znam słabo ale zdziwił bym się gdyby była gdzieś indziej niż w misce olejowej.
Ściągnij sobie Shop Manual wszystko zobaczysz.
Swoją drogą to bym się mocno zdziwił gdyby to była wina tylko pompy oleju.
Ściągnij sobie Shop Manual wszystko zobaczysz.
Swoją drogą to bym się mocno zdziwił gdyby to była wina tylko pompy oleju.
- Załączniki
-
- Screen Shot 05-18-18 at 10.59 PM.jpg (75.81 KiB) Przejrzano 1470 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem ciśnienie oleju
Marku wiesz jak jest...
Nie pierwszy nie ostatni taki przypadek. Przez tyle lat człowiek się uodparnia
Nie pierwszy nie ostatni taki przypadek. Przez tyle lat człowiek się uodparnia
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem ciśnienie oleju
Jeśli już kontrolka świeci to raczej góra jest przytarta. Zdejmij pokrywy zaworów i oceń jak to wygląda, bo może być za późno na wymianę pompy.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- jestem
- Posty: 6
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 18 maja 2018, 11:12
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 205000
- Kontaktowanie:
Re: Problem ciśnienie oleju
Kontrolka zaczęła się żarzyć dopiero i przestałem używać auto. Nie wiem co jest przyczyną,mam samochód dopiero dwa tygodnie. Sprzedający poinformował mnie,że silnik jest po kapitalnym remoncie ze względu na ukręcony wał i zapewniał mnie,że powodem będzie tylko coś związanego z pompą oleju.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem ciśnienie oleju
Sprzedawca mógł się lekko minąć z prawdą.
Gdy zaciera się wał w 3.5 to zawsze zaczyna się od pompy , ponieważ to ona jest przyczyną zatarcia a nie kończy.
Prawdopodobnie kupiłeś auto skarbonkę który pozbawi Cię znacznej gotówki i sprawi że nie będziesz z niego zadowolony, mimo , że jest to jeden z najlepszych suvów do jazdy w terenie i sprawia niesamowitą frajdę .
Oddaj go, jako niezgodny z umową ( miał być dobry) i kup inne Sorento , sprawne.
Gdy zaciera się wał w 3.5 to zawsze zaczyna się od pompy , ponieważ to ona jest przyczyną zatarcia a nie kończy.
Prawdopodobnie kupiłeś auto skarbonkę który pozbawi Cię znacznej gotówki i sprawi że nie będziesz z niego zadowolony, mimo , że jest to jeden z najlepszych suvów do jazdy w terenie i sprawia niesamowitą frajdę .
Oddaj go, jako niezgodny z umową ( miał być dobry) i kup inne Sorento , sprawne.
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem ciśnienie oleju
Witam. Najczęstszą przyczyną jest wypłukany dekiel pompy oleju (trudno to opisać a fotek nie mam) oraz zacięty zawór regulacyjny ciśnienia oleju (dekiel 1 z obrazka powyżej a zawór to 8) Jeżeli podczas remontu nie została wymieniona pompa oleju to bezwzględnie należy wymienić dekiel o którym piszę o raz sprawdzić czy nie jest zablokowany zawór i ciśnienie powinno wrócić do normy.
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem ciśnienie oleju
Lub...
Jeśli od zakupu minęło 2 tygodnie to oddać i nie drżeć ze strachu że to jednak nie tylko pompa.
Dziwne że ktoś pakuje kasę w uczciwy remont silnika i sprzedaje. Sprzedaje bo wie że remont był zrobiony tak aby samochód wytrzymał tylko do sprzedaży.
Jeśli od zakupu minęło 2 tygodnie to oddać i nie drżeć ze strachu że to jednak nie tylko pompa.
Dziwne że ktoś pakuje kasę w uczciwy remont silnika i sprzedaje. Sprzedaje bo wie że remont był zrobiony tak aby samochód wytrzymał tylko do sprzedaży.
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem ciśnienie oleju
Niekoniecznie,na moim przykładzie masz odpowiedź.Remont w sam motor włożyłem 8tys zł i miałem wybór czy wystawić auto z obróconą panewką czy zrobić i dać pełną gwarancję
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem ciśnienie oleju
Ale tu gość nie dał pełnej gwarancji , tylko powiedział , że był robiony remont , tylko jeszcze pompa została( sic)
No i Twój nie padnie po dwóch tygodniach
No i Twój nie padnie po dwóch tygodniach
-
- jestem
- Posty: 6
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 18 maja 2018, 11:12
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 205000
- Kontaktowanie:
Re: Problem ciśnienie oleju
Na remont,który był robiony jest jeszcze pół roku gwarancji potwierdzonej fakturą.
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem ciśnienie oleju
No to na fakturze powinno pisać co było robione. Kwota faktury też może dużo powiedzieć o zakresie prac.
-
- jestem
- Posty: 6
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 18 maja 2018, 11:12
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 205000
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem ciśnienie oleju
Wygląda na to, że naprawiano skutki a nie przyczynę.
Coś jednak trzeba z tym zrobić ? Co postanowiłeś ?
Naprawiasz we własnym zakresie ?
Spodziewaj się czegoś takiego ...
Coś jednak trzeba z tym zrobić ? Co postanowiłeś ?
Naprawiasz we własnym zakresie ?
Spodziewaj się czegoś takiego ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości