Sonda regulacyjna i sonda diagnostyczna, czym się różnią?
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 63
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 21 marca 2015, 22:10
- Skąd jesteś: Pułtusk
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Sonda regulacyjna i sonda diagnostyczna, czym się różnią?
Witam
W silniku 3,5 V6 sonda przed katalizatorem (regulująca) czym się różni od sondy za katalizatorem (diagnostyczna). Chodzi mi o to np. czy to są te same sondy i czy można je ze sobą zamienić?
W silniku 3,5 V6 sonda przed katalizatorem (regulująca) czym się różni od sondy za katalizatorem (diagnostyczna). Chodzi mi o to np. czy to są te same sondy i czy można je ze sobą zamienić?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda regulacyjna i sonda diagnostyczna, czym się różnią?
Różnią się grzałką i nie tylko , nie można zamieniać .
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda regulacyjna i sonda diagnostyczna, czym się różnią?
Na pewno , jak sama nazwa wskazuje , jedna reguluje a druga , sprawdza co ta pierwsza namieszała . Co chcesz zrobić , że potrzebujesz takich danych .
-
- awansowałem na
- Posty: 63
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 21 marca 2015, 22:10
- Skąd jesteś: Pułtusk
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Sonda regulacyjna i sonda diagnostyczna, czym się różnią?
Wymieniłem dwie pierwsze i nadal wypada zapłon. Jak sprawdzić czy są dobre te drugie sondy?
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda regulacyjna i sonda diagnostyczna, czym się różnią?
zazwyczaj wszystkie są tego samego typu, albo te regulacyjne są szerokopasmowe.
Regulacyjna jest od razu za kolektorem wydechowym, przed katalizatorem
A diagnostyczna jest za katalizatorem. diagnostyczna sprawdza czy cały czas jest właściwie dopalona mieszanka i sprawdza działanie katalizatora.
Regulacyjne zmieniają czasy wtrysku korygując mieszankę podczas pracy silnika.
Są dwa parametry, korekty krótko terminowe i długo terminowe.
Pierwsze zmieniają sie szybko i na bieżąco na podstawie odczytów z sondy. Długoterminowe są liczone w długim okresie i próbują dopasować mieszankę do zmieniającego się stanu silnika (np utrata kompresji)
Na pracę silnika maja wpływ tylko sondy regulacyjne (te przed katalizatorem).
Sprawdzasz je oscyloskopem, albo jakimś diagnoskopem OBD2 (może być nawet na telefon). sprawdzasz napięcie na sondach bank 1 i bank 2
Regulacyjna jest od razu za kolektorem wydechowym, przed katalizatorem
A diagnostyczna jest za katalizatorem. diagnostyczna sprawdza czy cały czas jest właściwie dopalona mieszanka i sprawdza działanie katalizatora.
Regulacyjne zmieniają czasy wtrysku korygując mieszankę podczas pracy silnika.
Są dwa parametry, korekty krótko terminowe i długo terminowe.
Pierwsze zmieniają sie szybko i na bieżąco na podstawie odczytów z sondy. Długoterminowe są liczone w długim okresie i próbują dopasować mieszankę do zmieniającego się stanu silnika (np utrata kompresji)
Na pracę silnika maja wpływ tylko sondy regulacyjne (te przed katalizatorem).
Sprawdzasz je oscyloskopem, albo jakimś diagnoskopem OBD2 (może być nawet na telefon). sprawdzasz napięcie na sondach bank 1 i bank 2
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda regulacyjna i sonda diagnostyczna, czym się różnią?
Dlaczego zacząłeś od sond , odczytałeś jakieś błędy ? I tak jak kolega napisał , urządzenie diagnostyczne , w parametrach , lub na wykresie .
-
- awansowałem na
- Posty: 63
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 21 marca 2015, 22:10
- Skąd jesteś: Pułtusk
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Sonda regulacyjna i sonda diagnostyczna, czym się różnią?
Powymieniałe świece przewody cewki sprawdzony silnik pod względem szczelności powietrza i sprawdzona kompresja. Nic to nie dało efektu. Dopiero zainteresowanie się sondami coś dało. Gdy całkowicie odpięte są sondy to samochód zasuwa jak szalony.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda regulacyjna i sonda diagnostyczna, czym się różnią?
Zasuwa jak szalony , ponieważ ECU na podstawie innych parametrów ustala skład mieszanki . Troszkę odejdę od tematu , ale te wszystkie sondy katalizatory i tym podobne, masz zainstalowane w celu optymalnej pracy silnika co ma wpływ na środowisko , a nie po to żeby autko było bardziej dynamiczne i szybsze .
Powiedz lepiej jak stwierdziłeś wypadanie zapłonu i jakie były objawy .
Powiedz lepiej jak stwierdziłeś wypadanie zapłonu i jakie były objawy .
-
- awansowałem na
- Posty: 63
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 21 marca 2015, 22:10
- Skąd jesteś: Pułtusk
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Sonda regulacyjna i sonda diagnostyczna, czym się różnią?
No ja sobie zdaję sprawę, że te sondy i katalizatory po coś są i chcę żeby wszystko dobrze funkcjonowało. Chcę jedynie powiedzieć, że sprawcą złej pracy silnika są sondy, bo po odłączeniu samochód jedzie. A więc, wypadanie zapłonu sprawdziłem komputerem diagnostycznym kody błędu P0300, P0303, P0305. Objawiało się to tym, że silnik nie równo pracował na wolnych obrotach, na banku 1 rósł czas wtrysku do ok 5ms, następnie silnik wchodził na moment na wyższe obroty, gdy obroty spadły to czasy wtrysku się wyrównywały np do 2,5ms i z powrotem rosły i tak w kółko. A podczas jazdy mygał Czek, samochód nie chciał jechać i strzelał w tłumik.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda regulacyjna i sonda diagnostyczna, czym się różnią?
Te błędy nie wskazują na sondy , jeżeli już to sprawdź pracę sond na wykresie , to znaczy na oscyloskopie , czas wtrysku się zmienia bo obroty się zmieniają. Odłączanie sond i stawianie na tej podstawie diagnozy to zły pomysł . Czy to się dzieje niezależnie od paliwa na jakim jedziesz , gaz czy benzyna .
-
- awansowałem na
- Posty: 63
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 21 marca 2015, 22:10
- Skąd jesteś: Pułtusk
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Sonda regulacyjna i sonda diagnostyczna, czym się różnią?
Na PB i na LPG jest jednakowo. Czas wtrysku się zmienia bo komputer się resetuje. Jeżeli nie sondy to czemu po odłączeniu sond samochód pracuje równo i chce jechać tylko na wszystkich cylindrach ma podwyższony czas wtrysku ok 3,5ms. Najlepsze jest to, że dużo osób miało już podobny problem i nikt nie napisał rozwiązania. Problem rozwiązuje i nie opisuje co było przyczyną. Gdy napiszę prywatną wiadomość, to nikt nie odpisuje.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Sonda regulacyjna i sonda diagnostyczna, czym się różnią?
a co widzą sondy podczas pracy na wolnych obrotach na bank 1 i bank 2 ?
Chociaż jeden bank poprawnie oscyluje ?
Sonda stoi na stanie wysokim czy niskim gdy zaczynają wypadać zapłony ?
Chociaż jeden bank poprawnie oscyluje ?
Sonda stoi na stanie wysokim czy niskim gdy zaczynają wypadać zapłony ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości