Stuki w silniku 3,5
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 91
- Rejestracja: środa, 21 listopada 2012, 21:55
- Skąd jesteś: Sieradz
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 16
- Inny Samochód: KIA, HYUNDAI
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Stuki w silniku 3,5
Uruchomiając dziś samochód w pracy usłyszałem stukot z pod maski, miesiąc temu również usłyszałem taki metaliczny stukot, ale dziś minie to już zaniepokoiło.
Stukot jest przez kilka minut / 2 - 3 minuty/ i przestaje, ciekawe jet to że występuje to sporadycznie i wraz ze wzrostem obrotów silnika po dodaniu gazu, częstotliwość stuków również się zwiększa. Poza tymi objawami silnik pracuje bardzo ładnie na benzynie i na LPG. Proszę o jakieś wskazówki, gdzie szukać przyczyny.
W przyszłym tygodniu mechanik będzie wymieniał mi uszczelkę pod klawiaturą, to może sprawdzi ewentualne usterki przy rozbieranym silnika.
Tak przy okazji, gdzie mogę zamówić uszczelkę pod klawiaturę i jakiego producenta polecacie?
Stukot jest przez kilka minut / 2 - 3 minuty/ i przestaje, ciekawe jet to że występuje to sporadycznie i wraz ze wzrostem obrotów silnika po dodaniu gazu, częstotliwość stuków również się zwiększa. Poza tymi objawami silnik pracuje bardzo ładnie na benzynie i na LPG. Proszę o jakieś wskazówki, gdzie szukać przyczyny.
W przyszłym tygodniu mechanik będzie wymieniał mi uszczelkę pod klawiaturą, to może sprawdzi ewentualne usterki przy rozbieranym silnika.
Tak przy okazji, gdzie mogę zamówić uszczelkę pod klawiaturę i jakiego producenta polecacie?
-
- moja ranga
- Posty: 91
- Rejestracja: środa, 21 listopada 2012, 21:55
- Skąd jesteś: Sieradz
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 16
- Inny Samochód: KIA, HYUNDAI
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku 3,5
Stuki wyraźniejsze są po lewej stronie silnika /stojąc na wprost samochodu/.
Po około 2-3 minutach ustaje.
Gdzie szukać problemu?
Po około 2-3 minutach ustaje.
Gdzie szukać problemu?
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku 3,5
Napisał Ci to Robin. Popychacz hydrauliczny inaczej też hydrauliczny regulator luzu zaworowego. Zaczyna któryś przepuszczać olej i po np. nocnym postoju jest "pusty" i wymaga ponownego nabicia olejem. Ma luz to stuka.
Niesprawny hydropopychacz trochę trudno zlokalizować więc najlepiej wymienić wszystkie, a to niestety jest spory koszt.
Niesprawny hydropopychacz trochę trudno zlokalizować więc najlepiej wymienić wszystkie, a to niestety jest spory koszt.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
-
- moja ranga
- Posty: 91
- Rejestracja: środa, 21 listopada 2012, 21:55
- Skąd jesteś: Sieradz
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 16
- Inny Samochód: KIA, HYUNDAI
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku 3,5
Dzięki za podpowiedź
Jakie mogą być dalsze konsekwencje jak nie wymienię popychaczy?
Czy można odłożyć na rok tą naprawę?
Jakie mogą być dalsze konsekwencje jak nie wymienię popychaczy?
Czy można odłożyć na rok tą naprawę?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku 3,5
Jeśli masz lubryfikator przy instalacji gazowej to podkręć dawkę i nie powinny się wyklepać zawory przez rok. Oczywiście nie dawaj po garach zanim przestanie pukać. Niech się wyciszy na wolnych obrotach.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku 3,5
Zawsze jak ktoś pisze o stukaniu w 3.5 , to przypominają mi się te nieszczęsne klapki w kolektorze ssącym , może niech mechanik przy okazji to sprawdzi .
-
- moja ranga
- Posty: 91
- Rejestracja: środa, 21 listopada 2012, 21:55
- Skąd jesteś: Sieradz
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 16
- Inny Samochód: KIA, HYUNDAI
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku 3,5
Kolektor ssący jest nowy / kupiony w USA w tym roku/.
Wyjeżdżając dziś z pracy stuki były tylko przez 15 sekund przy temperaturze 0oC, wczoraj było około 6oC i nic nie stukało
Wyjeżdżając dziś z pracy stuki były tylko przez 15 sekund przy temperaturze 0oC, wczoraj było około 6oC i nic nie stukało
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku 3,5
Wszystko wskazuje na hydrauliki. Jeśli nie chcesz wymieniać wszystkich i jesteś pewien, że puka z prawej strony to wymień 12 w prawej głowicy. Za rok jednak może zacząć stukać z lewej strony, a roboty z tym sporo.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- moja ranga
- Posty: 91
- Rejestracja: środa, 21 listopada 2012, 21:55
- Skąd jesteś: Sieradz
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 16
- Inny Samochód: KIA, HYUNDAI
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku 3,5
Jak zawsze czeka mnie jeszcze dylemat: jakiego producenta popychaczy wybrać - którego polecacie i gdzie mają dobrą cenę?
Co jeszcze będę musiał kupić przy wymianie popychaczy, pewnie jakieś uszczelki, ale nie wiem jakie?
Chciałbym się do tej naprawy przygotować i mieć swoje materiały.
Co jeszcze będę musiał kupić przy wymianie popychaczy, pewnie jakieś uszczelki, ale nie wiem jakie?
Chciałbym się do tej naprawy przygotować i mieć swoje materiały.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku 3,5
Tu masz wszystko, no może prawie wszystko wyjaśnione:
viewtopic.php?f=24&t=1552&p=235389#p235402
viewtopic.php?f=24&t=1552&p=235389#p235402
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
-
- To ja
- Posty: 326
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
- Skąd jesteś: Gołuchów
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 218000
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku 3,5
Ja dziś też coś usłyszałem w swoim czołgu. Już mi nawet ciśnienie podskoczyło. Długo słuchałem i nie mogłem dojść co to. Już się bałem że może panewka. Po kilku godzinach za kółkiem przełączyłem na benzynę i stuki ustąpiły. Wtrysku mi walą tak głośno. Mój czołg był u mechanika przed świętami a ten musiał odłączyć aku i instalacja znowu do regulacji.
-
- moja ranga
- Posty: 81
- Wiek: 39
- Rejestracja: piątek, 3 maja 2019, 17:15
- Skąd jesteś: Września
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 288000
- Inny Samochód: Suzuki Bandit 650s
- Has thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w silniku 3,5
Witam.. mam autko kilka dni.. przeoczyłem to przy zakupie.. przy wyższych obrotach na biegu jałowym słychać stukanie gdzieś w silniku.. no i zakładam czarny scenariusz czyli panewki.. ale że jestem trochę upośledzony mechanicznie to chciałbym żeby ktoś to zweryfikował.. ktoś poleci jakiś warsztat w okolicy Gniezna, Wrześni,Poznania lub jakiś forumowicz który zna się na tym.. czekam na jakieś odpowiedzi.. z góry dziękuję..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości