Adaptacja po wymianie silniczka krokowego

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
ave86
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 63
Rejestracja: czwartek, 7 września 2017, 12:47
Skąd jesteś: Poland
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Adaptacja po wymianie silniczka krokowego

#1 Postautor: ave86 » poniedziałek, 3 grudnia 2018, 18:46

Witam, Mam pytanie dotyczące adaptacji silniczka krokowego, jak wygląda proces? Co powinienem zrobić? Silnik 2.4 pb

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Adaptacja po wymianie silniczka krokowego

#2 Postautor: Marek » poniedziałek, 3 grudnia 2018, 19:16

Założyć i cieszyć się jazdą .

ave86
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 63
Rejestracja: czwartek, 7 września 2017, 12:47
Skąd jesteś: Poland
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Adaptacja po wymianie silniczka krokowego

#3 Postautor: ave86 » sobota, 8 grudnia 2018, 21:39

Niestety wymiana silniczka krokowego nie pomogła (nowy oryginał). Tzn. samochód po odpaleniu na zimnym/ciepłym silniku ma wyższe obroty (1300 Obr/min)wymieniony został też czujnik temperatury płynu chłodniczego. Co powinienem jeszcze sprawdzić? Dodam że jak odepnę krokowca obroty spadają do prawidłowych. Samochód ma zainstalowaną instalację lpg. Z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Adaptacja po wymianie silniczka krokowego

#4 Postautor: Marek » sobota, 8 grudnia 2018, 23:29

A jak się zagrzeje i przełączysz na gaz , to jest wszystko w porządku ?
Możesz jeszcze zakręcić gaz i sprawdzić na benzynie , oraz zrobić diagnostykę komputerową , podciśnienia , przepustnica może mechanicznie się zacina , potencjometr przepustnicy .

ave86
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 63
Rejestracja: czwartek, 7 września 2017, 12:47
Skąd jesteś: Poland
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Adaptacja po wymianie silniczka krokowego

#5 Postautor: ave86 » niedziela, 9 grudnia 2018, 07:17

Nie mam znaczenia czy jest zimny czy rozgrzany, tak samo jak nie ma znaczenia na jakim paliwie. A czy ten potencjometr jestem w stanie jakoś sprawdzić?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Adaptacja po wymianie silniczka krokowego

#6 Postautor: vokal » niedziela, 9 grudnia 2018, 12:46

Jest wątek o sprawdzaniu czujnika przepustnicy. Komuś podrzucałem wycinki z serwisówki.

--LG-M320--
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

ave86
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 63
Rejestracja: czwartek, 7 września 2017, 12:47
Skąd jesteś: Poland
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Adaptacja po wymianie silniczka krokowego

#7 Postautor: ave86 » środa, 19 grudnia 2018, 17:23

Koledzy mam pytanie, mianowicie podłączyłem komputer z oprogramowaniem delphi, na samym zapłonie jest wszystko ok, łączy się z komputerem. Problem pojawia się po uruchomieniu silnika zrywa mi wtedy połączenie. Czym może być to spowodowane? Dodatkowo na samym zapłonie pokazuje mi dwa błędy:
- zbyt niskie napięcie przepływomierza
- uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu
Jaki pisałem wcześniej, samochód ma podwyższone obroty biegu jałowego, przed podłączeniem komputera wymieniłem silniczek krokowy, czujnik temp. płynu chłodzącego oraz wyczyściłem przepustnice. Po tym jak zobaczyłem błąd przepustnicy, wymieniłem również ją. Niestety nie pomogło, obroty nada są podwyższone, co powinienem jeszcze sprawdzić skoro nie ma innych błędów. Dodam, że błąd czujnika jest od początku jak kupiłem auto (niedziałający obrotomierz) a działało poprawnie. Jak odepnę silniczek krokowy obroty spadają do prawidłowych, ale problem pojawia się na zimny silniku.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości