Popychacze hydrauliczne do 3,5V6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
flatron15
jestem
jestem
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 18:03
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#31 Postautor: flatron15 » piątek, 9 listopada 2018, 22:12

Kolego da się dojść do pokryw nie ruszając rurki AT nie trzeba też demontować tylnego wspornika tylko odkręcić od niego kolektor
Do przewodów WN można zrobić moda i poprowadzić je za rurą wody bo ruszanie systemu wody nie zawsze uchodzi na sucho. Oring do rury jako część zmienna nie występuje nawet w ASO trzeba go dobierać indywidualnie

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#32 Postautor: alien125 » piątek, 9 listopada 2018, 23:55

Ok, masz rację. Nie jest to trudne zadanie. Na pewno nie dla kogoś, kto robił to kilka razy. Ja piszę z poziomu użytkownika, który lubi podłubać przy samochodzie. Dla mnie to nie był "spacer po parku" i proszę cię, nie pisz, że jest tam dużo miejsca.
Rurki nie musiałbym ruszać, gdyby nie skorodowała na łączeniu. Znaczy, nawet z racji korozji nie musiałbym jej ruszać. Musiałem to zrobić do zmiany filtra w skrzyni. Nie chciała się rozdzielić po odkręceniu miski, a lepszego dojścia do górnej śruby niż przy zdjętej lewej pokrywie zaworów i odkręconym tylnym wsporniku nie da się uzyskać.
Kable puściłem zupełnie na około. Teraz można je wymienić bez zdejmowania kolektora. Tak powinno być fabrycznie.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

flatron15
jestem
jestem
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 18:03
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#33 Postautor: flatron15 » poniedziałek, 26 listopada 2018, 23:07

Kolego dałeś rady i to się liczy
alien125 pisze:Kable puściłem zupełnie na około. Teraz można je wymienić bez zdejmowania kolektora. Tak powinno być fabrycznie.
:gpost:

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#34 Postautor: hawerek » poniedziałek, 26 listopada 2018, 23:19

Kable ogólnie można wymienić bez zdejmowania kolektora i to nawet wskazane. Tylko trzeba zdjąć górną i dolną część podszybia, a potem poluzować rynienki na kable WN z tyłu silnika.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#35 Postautor: alien125 » poniedziałek, 26 listopada 2018, 23:55

Szkoda, że nie wiedziałem. Nawet ze zdjętym kolektorem nie dałem rady wcisnąć kabli w tą rynienkę za rurą wody. 2 weszły, ale 3 za nic nie chciał się zmieścić. Gdzie dokładnie te rynienki się luzuje? Może poukładam kable na miejsce przy następnej okazji.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#36 Postautor: hawerek » wtorek, 27 listopada 2018, 08:00

rynienki do WN.jpg
rynienki do WN.jpg (18.65 KiB) Przejrzano 2095 razy


Obszar zaznaczony orientacyjnie. W każdym bądź razie jak się kończy rynienka to około 1 cm od rynienki (w stronę zewnętrzną silnika) są śrubki - nakrętka 10, w głowicy zostają małe szpilki. Po jednej z każdej strony. Jak się rękę włoży z boku głowicy i wyczuje rynienkę to przed rynienką można wyczuć tą nakrętkę. Mimo odkręcenia rynienki i tak nie da się jej wyjąć ale swobodnie można nią poruszać i ustawiać tak aby wprowadzić kable. Rewelacji nie ma ale i tak dużo to pomaga.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#37 Postautor: alien125 » sobota, 1 grudnia 2018, 13:30

Wracając do popychaczy, to spisałem w końcu swoje wspomnienia. viewtopic.php?f=274&p=238068#p238068
Mam nadzieję, że będzie komuś to pomocne.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#38 Postautor: Andrzej » sobota, 1 grudnia 2018, 14:10

Niezły poradnik , brawo :happy1:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#39 Postautor: hawerek » sobota, 1 grudnia 2018, 19:51

Brawo. Zaczynam zbierać części i do roboty.
A jak sprawują się te popychacz zza dalekiej wody?
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#40 Postautor: alien125 » niedziela, 2 grudnia 2018, 00:04

Jak na tą chwilę, nie mogę narzekać. Czy +10, czy -7 silnik startuje identycznie.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#41 Postautor: hawerek » niedziela, 2 grudnia 2018, 00:12

U mnie wychodzi na to, że czym cieplej tym gorzej. Może przesadzam, ale na plusowych temperaturach dłużej słychać niż na zimnych. Dzisiaj rano przy -9 st.C stukało może max 2 sek. A jak jest ciepło to nawet nie wiem ile, bo zaczynam jechać i w czasie jazdy przestaje.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#42 Postautor: alien125 » niedziela, 2 grudnia 2018, 00:35

U mnie było różnie. Nieraz nawet latem poklepało, ale najgorzej było zawsze po spadku temperatury. Jak z dnia na dzień było ochłodzenie to stukot utrzymywał się nawet kilka minut. Jak było zimno, ale stabilnie to od pół do minuty. Teraz tego nie ma.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#43 Postautor: Bodzion » niedziela, 2 grudnia 2018, 10:18

Nie ma reguły na klepiące popychacze.
Raz klepią na ciepło, raz na zimno...
Jak klepią, to trzeba je wymienić i już.

Aaaa.... i aby nie "wskoczył" tu za chwilę nasz kolega (zwolennik gęstego oleju), który poda prostą procedurę na "uleczenie" tego klepania: "wlej 10W40" a jak nie pomoże to "15W40" bo u mnie w Passacie jeździło długo i było git"

Nigdy nie "naprawiajcie" silników olejem!


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości