Popychacze hydrauliczne do 3,5V6

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#16 Postautor: hawerek » poniedziałek, 29 października 2018, 17:15

Pewnie że trzymamy kciuki i czekamy na foto relację. :happy1:
W wolnej chwili jak możesz podrzuć linka na którym kupowałeś regulatory, bo przeleciałem oferty na ebay-u i takiego zestawu nie znalazłem.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#17 Postautor: alien125 » poniedziałek, 29 października 2018, 17:45

Hydrauliki są firmy evergreen więc nie wiem czy mogę je polecić. Wyglądają dobrze, przyjechały zaolejone. Może nawet będą działać :idn:
https://www.ebay.com/itm/Fits-1991-2006 ... 2313431725
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11386
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#18 Postautor: Marek » środa, 31 października 2018, 16:05

Rozumiem że to żart , jeżeli nie , to może nie składaj tej klawiatury bo po co masz ją znów rozkładać :) .

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#19 Postautor: alien125 » środa, 31 października 2018, 16:54

Marku nie strasz mnie. Lepiej napisz coś więcej.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11386
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#20 Postautor: Marek » środa, 31 października 2018, 20:35

Mizumo Auto jest producentem tych regulatorów , jeżeli ich produkty nie trzymały by norm jakości , to podejrzewam że nie wytrzymali by dziesięciu lat w Kalifornii .

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#21 Postautor: alien125 » czwartek, 1 listopada 2018, 11:50

Przyznaję, że psikus Halloweenowy udał się wyśmienicie :happy2:
Cały czas chodzi mi po głowie, że były za tanie, żeby były dobre. Niecałe 400 PLN(licząc podatki i przesyłkę) za komplet, a u nas wydałbym ponad 1200 :hmm:. Jednak z kolektorem dolotowym było podobnie, a jest dobry.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#22 Postautor: alien125 » niedziela, 4 listopada 2018, 04:04

Hydrauliki wymienione. Właśnie skończyłem. Silnik o dziwo działa. Nie polecam jednak takiej zabawy.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11386
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#23 Postautor: Marek » niedziela, 4 listopada 2018, 09:23

Jak to nie polecasz ? Przecież jak chce się jeździć to trzeba zrobić . :)

flatron15
jestem
jestem
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 18:03
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#24 Postautor: flatron15 » niedziela, 4 listopada 2018, 12:40

W DOHC przy pomocy dźwigni wymiana jest prosta pracochłonne jest dostanie się do nich w sorento 3.5

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#25 Postautor: hawerek » niedziela, 4 listopada 2018, 20:06

alien125 jak już ochłoniesz to napisz więcej szczegółów z wymiany. :yes:
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#26 Postautor: alien125 » poniedziałek, 5 listopada 2018, 09:14

Musiałem się raczej rozgrzać, niż ochłonąć. Miałem w garażu 8 -10 stopni powyżej zera :( A tak na serio, to nie chciałem zbyt wiele pisać przed pierwszym porannym rozruchem, silnika. Co prawda zrobiło się trochę cieplej, ale auto stało 27 godzin.
Nie polecam takiej zabawy nie dlatego, że to zbędne. Sama wymiana regulatorów też nie jest trudna. Dotarcie jednak do klawiatury to katastrofa. Gdyby koreańce zrobili 10 cm dłuższą komorę silnika :angry: ... Pisanie, że miejsca jest mało było by nadużyciem. Jakbym miał odrobinę większe ręce, nie dałbym rady :girl10: . Znaczną część śrub trzeba odkręcać po omacku. Potrzeba też wyszukać wszystkie rodzaje kluczy 12 jakie mamy do dyspozycji.
Co do przebiegu prac, to postaram się popełnić mały poradnik. Narządzie zrobiłem z noża kuchennego i było ok. Teraz trochę o efekcie, czyli co to dało. Spodziewałem się spektakularnej poprawy. Niestety. Silnik chodzi jak chodził, może odrobinę ciszej. Na pewno nie chodzi równiej. Na pewno nie ma lepszego brzmienia, ani większego kopa. Podczas jazdy testowej nie wyrzucił wypadania zapłonów. To jakiś sukces, ale wymieniłem też świece, kable i cewki. Nie wiem czego to największa zasługa. Zimny rozruch - to najważniejsze. Nie mogę napisać, że nie klepnął. Klepnął z 4 razy, jednak mieści się to w normie i stanowi przepaść między tym co było wcześniej.
Zabieg polecam przeprowadzić podczas wymiany rozrządu, a jeśli ktoś planuje wymienić rozrząd i klapy w kolektorze, to niech się nie zastanawia. Lepszej okazji nie będzie. Znacznie łatwiej zdjąć wałki i zrobić wszystko na spokojnie. No i nie trzeba dewastować prawej osłony rozrządu.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#27 Postautor: hawerek » poniedziałek, 5 listopada 2018, 11:33

Super, że mimo napotkanych problemów udało Ci się zakończyć pracę sukcesem. :happy1:

To teraz czekamy na poradnik. :beer:
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#28 Postautor: alien125 » poniedziałek, 5 listopada 2018, 12:13

Poradniczek. Zdjęć mam mało, bo ręce zajęte, a fotografa brak.
Muszę przyznać, że miałem chwilę zwątpienia jak składałem wszystko do kupy, ale silnik zamruczał o 3 nad ranem. Nie spodziewałem się, że tyle czasu to zajmie. :girl10:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

flatron15
jestem
jestem
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 18:03
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#29 Postautor: flatron15 » poniedziałek, 5 listopada 2018, 22:34

Kolego nie ma co się poddawać
Żeby nie dewastować osłony rozrządu trzeba odkręcić pompę wspomagania i lekko odsunąć ją na bok potem dobry klucz neodymowy odkrecasz i wyjmujesz śrubę tą z przodu. Chyba że chcesz mieć ful dostęp to demontujesz wspornik osprzętu ale to gra nie warta świeczki
Jak komora silnika wydaje się za mała to trzeba zdemontować podszybie luzu wtedy tyle że można chodzić do okoła
Nawet przy wymianie rozrządu w DOHC nie ma potrzeby demontowac wałków żeby wymienić kasatory no chyba że ktoś lubi wszystko rozkręcić a potem składać to do kupy

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6

#30 Postautor: alien125 » wtorek, 6 listopada 2018, 03:15

Tia. Zwłaszcza do odkręcenia tego tylnego wspornika kolektora jest mega dużo miejsca. Normalnie gonić się tam można. Wywalenie podszybia to oczywista oczywistość. Chciałbym widzieć tego, co twierdzi, że można wyjąć dolot nie ruszając tej czarnej blachy. Przydałby się taki do odkręcenia rurki bagnetu od skrzyni. Górnej części oczywiście.
Zdjęcie wałka przy rozpiętym rozrządzie to odkręcenie raptem 10 śrub. Jak dla mnie łatwiej niż się bawić w naciskanie sprężyn i kręcenie wałem. Jednak to kwestia gustu. Tak samo wolałem wyciąć kawałek osłony niż wywalać pompę wspomagania.
A tak BTW. @flatron15, może znasz sposób na umieszczenie przewodów zapłonowych w oryginalnej szynie bez konieczności demontowania rury spomiędzy głowic? Mnie się nie udało.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości