Popychacze hydrauliczne do 3,5V6
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 18:03
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6
Kolego da się dojść do pokryw nie ruszając rurki AT nie trzeba też demontować tylnego wspornika tylko odkręcić od niego kolektor
Do przewodów WN można zrobić moda i poprowadzić je za rurą wody bo ruszanie systemu wody nie zawsze uchodzi na sucho. Oring do rury jako część zmienna nie występuje nawet w ASO trzeba go dobierać indywidualnie
Do przewodów WN można zrobić moda i poprowadzić je za rurą wody bo ruszanie systemu wody nie zawsze uchodzi na sucho. Oring do rury jako część zmienna nie występuje nawet w ASO trzeba go dobierać indywidualnie
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6
Ok, masz rację. Nie jest to trudne zadanie. Na pewno nie dla kogoś, kto robił to kilka razy. Ja piszę z poziomu użytkownika, który lubi podłubać przy samochodzie. Dla mnie to nie był "spacer po parku" i proszę cię, nie pisz, że jest tam dużo miejsca.
Rurki nie musiałbym ruszać, gdyby nie skorodowała na łączeniu. Znaczy, nawet z racji korozji nie musiałbym jej ruszać. Musiałem to zrobić do zmiany filtra w skrzyni. Nie chciała się rozdzielić po odkręceniu miski, a lepszego dojścia do górnej śruby niż przy zdjętej lewej pokrywie zaworów i odkręconym tylnym wsporniku nie da się uzyskać.
Kable puściłem zupełnie na około. Teraz można je wymienić bez zdejmowania kolektora. Tak powinno być fabrycznie.
Rurki nie musiałbym ruszać, gdyby nie skorodowała na łączeniu. Znaczy, nawet z racji korozji nie musiałbym jej ruszać. Musiałem to zrobić do zmiany filtra w skrzyni. Nie chciała się rozdzielić po odkręceniu miski, a lepszego dojścia do górnej śruby niż przy zdjętej lewej pokrywie zaworów i odkręconym tylnym wsporniku nie da się uzyskać.
Kable puściłem zupełnie na około. Teraz można je wymienić bez zdejmowania kolektora. Tak powinno być fabrycznie.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- jestem
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 18:03
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6
Kolego dałeś rady i to się liczy
alien125 pisze:Kable puściłem zupełnie na około. Teraz można je wymienić bez zdejmowania kolektora. Tak powinno być fabrycznie.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6
Kable ogólnie można wymienić bez zdejmowania kolektora i to nawet wskazane. Tylko trzeba zdjąć górną i dolną część podszybia, a potem poluzować rynienki na kable WN z tyłu silnika.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6
Szkoda, że nie wiedziałem. Nawet ze zdjętym kolektorem nie dałem rady wcisnąć kabli w tą rynienkę za rurą wody. 2 weszły, ale 3 za nic nie chciał się zmieścić. Gdzie dokładnie te rynienki się luzuje? Może poukładam kable na miejsce przy następnej okazji.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6
Obszar zaznaczony orientacyjnie. W każdym bądź razie jak się kończy rynienka to około 1 cm od rynienki (w stronę zewnętrzną silnika) są śrubki - nakrętka 10, w głowicy zostają małe szpilki. Po jednej z każdej strony. Jak się rękę włoży z boku głowicy i wyczuje rynienkę to przed rynienką można wyczuć tą nakrętkę. Mimo odkręcenia rynienki i tak nie da się jej wyjąć ale swobodnie można nią poruszać i ustawiać tak aby wprowadzić kable. Rewelacji nie ma ale i tak dużo to pomaga.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: popychacze hydrauliczne do 3,5V6
Wracając do popychaczy, to spisałem w końcu swoje wspomnienia. viewtopic.php?f=274&p=238068#p238068
Mam nadzieję, że będzie komuś to pomocne.
Mam nadzieję, że będzie komuś to pomocne.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Popychacze hydrauliczne do 3,5V6
Brawo. Zaczynam zbierać części i do roboty.
A jak sprawują się te popychacz zza dalekiej wody?
A jak sprawują się te popychacz zza dalekiej wody?
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Popychacze hydrauliczne do 3,5V6
Jak na tą chwilę, nie mogę narzekać. Czy +10, czy -7 silnik startuje identycznie.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Popychacze hydrauliczne do 3,5V6
U mnie wychodzi na to, że czym cieplej tym gorzej. Może przesadzam, ale na plusowych temperaturach dłużej słychać niż na zimnych. Dzisiaj rano przy -9 st.C stukało może max 2 sek. A jak jest ciepło to nawet nie wiem ile, bo zaczynam jechać i w czasie jazdy przestaje.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Popychacze hydrauliczne do 3,5V6
U mnie było różnie. Nieraz nawet latem poklepało, ale najgorzej było zawsze po spadku temperatury. Jak z dnia na dzień było ochłodzenie to stukot utrzymywał się nawet kilka minut. Jak było zimno, ale stabilnie to od pół do minuty. Teraz tego nie ma.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Popychacze hydrauliczne do 3,5V6
Nie ma reguły na klepiące popychacze.
Raz klepią na ciepło, raz na zimno...
Jak klepią, to trzeba je wymienić i już.
Aaaa.... i aby nie "wskoczył" tu za chwilę nasz kolega (zwolennik gęstego oleju), który poda prostą procedurę na "uleczenie" tego klepania: "wlej 10W40" a jak nie pomoże to "15W40" bo u mnie w Passacie jeździło długo i było git"
Nigdy nie "naprawiajcie" silników olejem!
Raz klepią na ciepło, raz na zimno...
Jak klepią, to trzeba je wymienić i już.
Aaaa.... i aby nie "wskoczył" tu za chwilę nasz kolega (zwolennik gęstego oleju), który poda prostą procedurę na "uleczenie" tego klepania: "wlej 10W40" a jak nie pomoże to "15W40" bo u mnie w Passacie jeździło długo i było git"
Nigdy nie "naprawiajcie" silników olejem!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości