Wymiana rozrządu - praktyka serwisowa

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
MrWebsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2019, 16:59
Skąd jesteś: Żywiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 97200
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Wymiana rozrządu - praktyka serwisowa

#1 Postautor: MrWebsky » poniedziałek, 29 kwietnia 2019, 22:31

Pojęcie "wymiana rozrządu" jest bardzo pojemne. Można wymienić tylko sam pasek za drobne grosze albo cały zestaw (dwa paski, trzy rolki i napinacz) a to wszystko podpada pod "wymiana rozrządu".
Zapytuje zatem co szanowne Towarzystwo wymienia/zleca wymienić gdy stuknie n*90 kkm?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana rozrządu - praktyka serwisowa

#2 Postautor: Marek » poniedziałek, 29 kwietnia 2019, 22:46

Moim zdaniem powinieneś wymienić wszystko , to znaczy dwa paski napinacze i tak dalej , czyli kompletny rozrząd . Tym bardziej że nie wierzę w ten przebieg . Poza tym lata też maja wpływ na rozrząd .

MrWebsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2019, 16:59
Skąd jesteś: Żywiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 97200
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Wymiana rozrządu - praktyka serwisowa

#3 Postautor: MrWebsky » poniedziałek, 29 kwietnia 2019, 23:02

Ponieważ nic nie wiem nt. historii serwisowej auta muszę zacząć od opcji zerowej czyli wymienić wszystko.
Co nie zmienia faktu, różnica w cenie pomiędzy paskiem a kompletnym zestawem rozrządu jest tak duża, że stanowi to istotny hazard moralny dla każdego serwisu.
Nie obejdzie się bez kosza na wymontowane części....

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana rozrządu - praktyka serwisowa

#4 Postautor: Marek » poniedziałek, 29 kwietnia 2019, 23:14

Dla serwisu ? Raczej dla właściciela . :)

MrWebsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2019, 16:59
Skąd jesteś: Żywiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 97200
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Wymiana rozrządu - praktyka serwisowa

#5 Postautor: MrWebsky » poniedziałek, 29 kwietnia 2019, 23:41

Czy to jest pokusa dla właściciela zależy od stanu portfela i sentymentu do auta. Pokusę 20 krotnego przebicia na częściach dla serwisu przyjmuję za pewnik.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości