Chłodnica wody
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Chłodnica wody
Są ale tą od klimy odkręcasz i zostawiasz nie wyjmując z auta . Wymieniałem bez odciągania czynnika z klimy .
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Chłodnica wody
Z odkręcaniem chłodnicy klimy własnie miałem przewalone, bo nie mogłem się ręką dostać i musiałem zatrudnić wnuka do odkręcenia i przykręcenia tych cholernych śrub.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Chłodnica wody
Decyzja podjęta. Jutro zamawiam chłodnicę. Poniżej foto aktualnej na potwierdzenie konieczności wymiany. Dziękuję Krzyśkowi i Markowi za namiary i instrukcję wymiany
- Załączniki
-
- Uszkodzona chłodnica
- 1559069510720.jpg (251.96 KiB) Przejrzano 1967 razy
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Chłodnica wody
Jutro wymiana chłodnicy siłami własnymi. Pytanie, ile płynu zakupić w związku z tą operacją?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Chłodnica wody
Dziękuję Marek za informację. Napiszę jutro jak poszło
31.05.2019
Chłodnica wymieniona. Zajęło mi to 4.5 godziny z czego godzinę na odkręcenie jednej śruby. Poszło sprawnie z jednym wyjątkiem. Mianowicie krzywo wkręciła mi się jedna z nakrętek znajdująca się na przewodzie olejowym ze skrzyni. Efekt taki, że gwint na krućcu chłodnicy został zerwany. Póki co nawinąłem taśmę teflonową na kruciec i zakręciłem z wyczuciem ale nakrętka i tak przeskakuje. Teraz czas pomyśleć jak to poprawić żeby nie było ryzyka, że olej poleci.
31.05.2019
Chłodnica wymieniona. Zajęło mi to 4.5 godziny z czego godzinę na odkręcenie jednej śruby. Poszło sprawnie z jednym wyjątkiem. Mianowicie krzywo wkręciła mi się jedna z nakrętek znajdująca się na przewodzie olejowym ze skrzyni. Efekt taki, że gwint na krućcu chłodnicy został zerwany. Póki co nawinąłem taśmę teflonową na kruciec i zakręciłem z wyczuciem ale nakrętka i tak przeskakuje. Teraz czas pomyśleć jak to poprawić żeby nie było ryzyka, że olej poleci.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Chłodnica wody
Ma ktoś jakiś pomysł jak to uszczelnić, bo niestety sączy się olej z połączenia? Zastanawiam się też na ile to rozwiązanie w postaci przejścia oleju przez chłodnicę wody jest potrzebne skoro jest dedykowana chłodnica oleju. Rozciąłem starą chłodnicę i tam raptem jest około 25 rurki miedzianej w środku. Dokładnie od krućca do krućca.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Chłodnica wody
Chodzi o przewód co ze skrzyni oleju wychodzi i przechodzi przez chłodnicę wody. On jest miedziany lub mosiężny. Przykręcany jest do jednego z dwóch krućców w chłodnicy wody bez uszczelki ale na stożek.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Chłodnica wody
Ten kruciec na górze zdjęcia. W chłodnicy jest tylko kruciec bez przewodów. Na nim jest gwint zerwany.
- Załączniki
-
- 1559336675705.jpg (284.46 KiB) Przejrzano 1837 razy
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Chłodnica wody
Sprawdź w starej chłodnicy czy on się wykręca . Lub możesz spróbować poprawić gwint narzynką .
Długi jest ten króciec ?
Długi jest ten króciec ?
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Chłodnica wody
Niestety się nie wykręca. Kruciec jest dość długi ale nakrętka ma raptem kilka zwojów. Spróbuję jutro na uszczelniacz do hydrauliki zakręcić.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Chłodnica wody
Jeżeli króciec jest długi , to załóż bezpośrednio na niego przewód gumowy i zaciśnij obejmą .
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Chłodnica wody
Z ucinaniem krućca to może być różnie - wydaje mi się że ma on nieprzypadkowe zakończenie - jest "zatemperowany" w specjalny kształt. Jeżeli się mylę to przed operacją warto znaleźć nakretkę (zwykłą) nakręcić i wtedy ciąć, aby zdejmując nakretkę "udrożnić" gwint.
Inny sposób to klej do gwintów - ale nie jestem pewien jak sobie poradzi przy łączeniu mosiądzu/miedzi ze stalą.
Jeśli znajdziesz śrubę i nakretkę o identycznym z krućcem możesz przyspawać tę uszkodzoną do nowej. Spaw nie musi być szczelny - ma za zadanie tylko zapewnić docisk.
Wersja z taśmą, jest ok, nie ma tam przecież mega ciśnień, ale aby to zadziałało muszą ze 2-3 zwoje gwintu być dobre. Pakuły też są ok.
Inny sposób to klej do gwintów - ale nie jestem pewien jak sobie poradzi przy łączeniu mosiądzu/miedzi ze stalą.
Jeśli znajdziesz śrubę i nakretkę o identycznym z krućcem możesz przyspawać tę uszkodzoną do nowej. Spaw nie musi być szczelny - ma za zadanie tylko zapewnić docisk.
Wersja z taśmą, jest ok, nie ma tam przecież mega ciśnień, ale aby to zadziałało muszą ze 2-3 zwoje gwintu być dobre. Pakuły też są ok.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości