Pompa Oleju

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
ave86
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 63
Rejestracja: czwartek, 7 września 2017, 12:47
Skąd jesteś: Poland
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Pompa Oleju

#1 Postautor: ave86 » czwartek, 20 czerwca 2019, 21:35

Prośba o info gdzie mogę kupić pompę oleju do Sorento I 2.4 ewentualnie czy można ja naprawić.Najprawdopodobniej daje zbyt niskie ciśnienie na wolnych obrotach przez co słychać popychacze jak wejdzie na wyższe obroty klekotanie ustaje.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11376
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa Oleju

#2 Postautor: Marek » czwartek, 20 czerwca 2019, 22:14

Mierzyłeś ciśnienie oleju ?

ave86
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 63
Rejestracja: czwartek, 7 września 2017, 12:47
Skąd jesteś: Poland
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Pompa Oleju

#3 Postautor: ave86 » piątek, 21 czerwca 2019, 07:23

Nie, dopiero jestem umówiony do mechanika na przyszły tydz. Chce rozeznać się w temacie ile taka "przyjemność " może kosztować

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11376
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa Oleju

#4 Postautor: Marek » piątek, 21 czerwca 2019, 09:49

Ponieważ w tym silniku pompa składa się z wielu elementów wymiennych , podam Ci link , to po sprawdzeniu i ewentualnej weryfikacji będziesz wiedział co masz kupić . https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... eCYjg%24&v . Wpisz VIN .

ave86
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 63
Rejestracja: czwartek, 7 września 2017, 12:47
Skąd jesteś: Poland
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Pompa Oleju

#5 Postautor: ave86 » piątek, 21 czerwca 2019, 18:24

Dzięki, zobaczymy co z tego wyjdzie

ave86
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 63
Rejestracja: czwartek, 7 września 2017, 12:47
Skąd jesteś: Poland
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Pompa Oleju

#6 Postautor: ave86 » sobota, 29 czerwca 2019, 21:26

Mechanik sprawdził ciśnienie na pompie i stwierdził, że jest ok (urządzenie wskazało 5). Może Wy macie pomysł czym może być spowodowana taka sytuacja. Jakieś 2 m-ce temu z powodu strasznego klekotania wymieniłem wszystkie popychaczem, przez jakieś 2 m-ce było ok. Ostatnio znów zaczęło klekotać, tym razem jednak jak samochód chodzi na wolnych obrotach raz jest dobrze raz źle, natomiast za każdym razem w momencie przyśpieszania jak samochód osiągnie określone obroty klekotanie ustaje. Mechanik mówi, ze na górze silnika może nie być ciśnienia / może jakieś kanaliki się zapchały. Macie pomysł czym może to być spowodowane? Czy idzie jakość to przedmuchać??

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11376
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa Oleju

#7 Postautor: Marek » sobota, 29 czerwca 2019, 23:23

Przedmuchanie nic nie da , są różnego rodzaju środki chemiczne do płukania , które możesz zastosować tuż przed wymiana oleju . Możesz spróbować poddać silnik wodorowaniu . W praktyce nie miałem z tym do czynienia , ale czytając opinie wygląda to obiecująco i cena nie jest zaporowa .

ave86
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 63
Rejestracja: czwartek, 7 września 2017, 12:47
Skąd jesteś: Poland
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Pompa Oleju

#8 Postautor: ave86 » niedziela, 30 czerwca 2019, 09:18

A czy istnieje możliwość sprawdzenia popyczaczy? Zastanawiam na prawidłowością diagnozy, czy może jednak to nie zacinajace się popychacze. Gdyby były zapchane kanały klekotanie powinno występowac cały czas, druga kwestia czemu na wyższych obrotach klekotanie ustaje? Wałki zaczynają się kręcić szybciej i może zacięty popychacz zaczyna pracować poprawnie.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11376
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa Oleju

#9 Postautor: Marek » poniedziałek, 1 lipca 2019, 00:47

Na wyższych obrotach ciśnienie oleju jest większe i powoduje lepsza prace popychaczy , mechanik znający dany typ kompensatora , po twardości napełnionego olejem popychacza powinien poznać jego stan . Może to nie popychacze , pisałeś że były wymieniane a to za krótki okres na uszkodzenie , chyba że nie wymieniasz oleju .


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości