Strona 1 z 1

Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: sobota, 13 lipca 2019, 18:54
autor: Golo
Klapy zrobiły duże spustoszenie w silniku, rozebrany i zgroza mnie ogarnęła, może ktoś kto bardziej się znać wyrazi opinie czy warto remontować ten silnik (nie wiem czy jest możliwe) i podać jakieś przybliżone koszty.

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: sobota, 13 lipca 2019, 19:47
autor: Marek
A na jakiej podstawie można oszacować koszty , jak widać tylko to co na zdjęciu . Inaczej , koszt remontu będzie mniej więcej dwa razy większy niż kupno i przełożenie używanego .

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: sobota, 13 lipca 2019, 20:25
autor: Golo
mogę jeszcze uściślić:
Panewki są ok
Korby proste
Głowice mocno obtłuczone, nie wiem jak szczelność, zaworów do awarii nie było słychać więc hydrolegulatory ok
Cylindry:
3 wyglądają dobrze, honowanie na całej długości ok brak rys i progów
1 honowanie ok brak progów, jedna mała rysa długa, 3 większe 1 cm od szytu cylindra
1 honowanie ok, brak progów, jedna mała rysa długa
1 dużo głębszych rys ok 3 cm od szczytu tłoka, jedna dłuższa
Głowice raczej spisuje na straty, pytanie było bardziej o remont tych cylindrów i tłoki, trzy na 100% do wymiany, tylko może tulejowac w nominał na 2 cylindrach i poskładać to do kupy.
Kupienie nowego silnika to zawsze loteria. A nikt gwarancji
nie da.

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: sobota, 13 lipca 2019, 22:26
autor: Marek
Sens takiej naprawy jest według mnie mocno wątpliwy . Głowice które można z powodzeniem regenerować skreślasz , a z bloku i tłoków chcesz zrobić dziwną składankę .

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: sobota, 13 lipca 2019, 22:45
autor: gomez953
Silnik używka mija się z celem - cena + być może za chwilę remont. :tdown:
Lepiej zrobić ten. Tuleje do szlifu, nowe tłoki, pierścienie nadwymiar, nowe panewki, głowice do zrobienia i motor jak nowy.
I można zaczynać licytację za imprezę od 8 tysięcy papierów...

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: niedziela, 14 lipca 2019, 06:54
autor: Bodzion
Czyli remont za ponad połowę wartości sprawnego pojazdu.
Nieopłacalne moim zdaniem.
Sprzedać na części i kupić inny. To chyba jedyne sensowne z ekonomicznego punktu widzenia wyjście.

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: niedziela, 14 lipca 2019, 09:45
autor: Golo
Marek pisze:Sens takiej naprawy jest według mnie mocno wątpliwy . Głowice które można z powodzeniem regenerować skreślasz , a z bloku i tłoków chcesz zrobić dziwną składankę .


Problemem jest dostępność bloku, głowice w dobrym stanie mogę mieć za 600 zł (zalegają u znajomego) wiec ich remont jest średnio opłacalny, blok znalazłem jeden za 1000 (goły blok) ale nie mogłem się dodzwonić żeby dowiedzieć się w jakim jest stanie. I właściwie to jedyny przesłanka za remontem dołu, brak dostępnych części. Idealnym rozwiązaniem byłoby znaleźć kompletny dół silnika, mam jednak wrażenie, że jest to niemożliwe.

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: niedziela, 14 lipca 2019, 22:11
autor: Marek
Na allegro są silniki po remoncie . Co do szczegółów trzeba to sprawdzić . Blok w zależności od głębokości rys możesz przeszlifować lub wstawić tuleje .

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: niedziela, 14 lipca 2019, 23:05
autor: krzysiek ardie
W Rosji cały słupek nowy z gwarancją KIA kosztuje 3500 złotych :hmm:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: niedziela, 14 lipca 2019, 23:08
autor: Marek
Tylko jak to sprowadzić , podobno są problemy . Może łatwiej z Ukrainy ?

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: poniedziałek, 15 lipca 2019, 09:59
autor: Golo
Ceny w Rosji za części są śmieszne, tłok to jakieś 60 zł, trochę już poczytałem i praktycznie nie ma możliwości zamówienia tan części, jedyna opcja to ktoś znajomy kupuje i wysyła.
Tych silników z aledrogo nie jestem pewny, niby sprawdzone i wymienione to co było do wymiany, jak zrobię swój to przynajmniej mam pewność nawet jeśli koszty będą trochę większe. Zobaczymy co powiedzą specjaliści o bloku, swoją droga może ktoś poleci warsztat/szlif z Wrocławia, która ten blok ogarnie?

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: poniedziałek, 15 lipca 2019, 12:33
autor: diodalodz
na ebay leży tego pełno nawet w nadwymiarze. Wszystko w USA .
Amerykanos.pl
i temat ogarniesz.

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: środa, 17 lipca 2019, 09:47
autor: Natan
Robiłem remont w zeszłym roku u mnie tez klapy zrobiły spustoszenie,głębokie rysy i wgnieciony1 tłok.

Za tłoki z usa ebay z dostawą i wszystkimi opłatami zapłaciłem 1300zł nadwymiar + 0,50 ( w aso kosztują 3500zł ).
Nowe panewki + szlif wału i szlif cylindrów to 1800zł.
Komplet uszczelek łącznie z uszczelniaczami zaworowymi 550zł (victor reinz).
Kompletny rozrzad + pompa wody 750zł
Planowanie głowic i sprawdzenie szczelności to 200zł Ja miałem głowicę w dobrym stanie.Tylko je rozebrałem ,wyczysciłem i wymieniłem uszczelniacze.
Popychacze zaworów 350zł komplet z ebay usa z wysyłką
Łączny koszt to 4950zł
To praktycznie nowy silnik ,przejechałem już kilka tysięcy km pracuje cicho i równo .
Trzeba jeszcze doliczyć robocizny ja robiłem remont sam.
Szlif robiłem na Rakowej we Wrocławiu.
W warsztacie we Wrocławiu oszacowali mi naprawę na około 15tys zł czyli podstawiam auto i wyjeżdzam gotowym.
Słupek po remoncie na allegro nie jest po remoncie tylko przeglądzie gdzie trzeba jeszcze wymienic rozrzad.
Ja nie montowałem nowych klap i nie mam takiego zamiaru.

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

: poniedziałek, 29 lipca 2019, 15:59
autor: Golo
Mały update, części zaczęły zjeżdżać z różnych krańców świata. Udało mi się znaleźć blok w praktycznie idealnym stanie. Tłoki 6 szt wymiana, nowe pierścienie i panewki. Głowice wymiany po remoncie. Do tego rozrząd i paski osprzętu wlecą nowe. Jestem dobrej myśli. Koszt gratów jakieś 4 tysie. Robocizna free bo robimy sami.
PS
Żeby nie było wał i blok po pomiarach, blok tylko honowanie zrobili