Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#91 Postautor: darkik » poniedziałek, 5 października 2020, 14:36

Zrobiłem na razie tak jak napisał Sajmon27, czyli zatankowałem 3/4 zbiornika benzyny i zobaczymy co dalej. Mam cicha nadzieję że będzie efekt. Jeśli tak to trzeba będzie dokładniej przyjrzeć się całemu koszowi pompy paliwa i namierzyć nieszczelność.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11392
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#92 Postautor: Marek » poniedziałek, 5 października 2020, 18:18

Ciśnienie paliwa z pompy możesz zmierzyć tylko manometrem.

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#93 Postautor: Sajmon27 » poniedziałek, 5 października 2020, 20:09

Ja tak mierzyłem. Na przewodzie wychodzącym z kosza pompy wpiąłem trójnik a w niego manometr.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11392
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#94 Postautor: Marek » poniedziałek, 5 października 2020, 20:45

Tak,tak wiem, podpowiedziałem koledze. Pytał czy można komputerowo.

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#95 Postautor: darkik » wtorek, 6 października 2020, 08:26

Dzięki Panowie za wszystkie podpowiedzi. Powiem tak..... Sajmon 27 jesteś wielki :lol: Wczoraj - jak już pisałem - poszedłem za słowami Sajmona27 i zatankowałem 3/4 zbiornika benzyny i dzisiaj rano autko odpaliło od strzała. Gdzieś musi być nieszczelność choć jak ostatnio miałem wyjęty kosz z pompą to nigdzie żadnych nieszczelności nie było widać. Sprawdzałem to według sposobu podanego tutaj http://www.youtube.com/watch?v=CbqYxMk9bnM czyli wężyk wypełniony benzyną, podpięty do wylotu pompy. Dodatkowo wymuszałem ciśnienie w tym wężyku i paliwo nie cofało się i nic z pompy nie kapało, więc założyłem że zarówno zaworek zwrotny jak i cała pompa jest szczelna, a tymczasem okazuje się że jednak gdzieś coś puszcza lub zasysa. Jak na razie pójdę za tokiem myślenia Sajmona27 i po prostu będę utrzymywał stan benzyny w baku. Jeśli ktoś coś namierzy w temacie nieszczelności to dajcie znać.

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#96 Postautor: hawerek » piątek, 9 października 2020, 23:36

Borykałem się z podobnym problemem tylko w 3,5. Szukając przyczyny wymieniłem nawet wtryskiwacze oraz czujniki wału i wałka. A rozwiązanie przyszło przez przypadek. Do krućca wylotowego z pompy podłączyłem wolny przewód gumowy w który zacząłem dmuchać. W zbiorniku zaczęło być słychać delikatne bulgotanie co by świadczyło o nieszczelności i że gdzieś powoli się cofałoby paliwo. Rozebraliśmy cały kosz paliwowy i okazało się, że nieszczelność była na filtrze paliwa - tam gdzie występowały o-ringi w kształcie beczułek. Aby ratować sytuację wstawiłem po dwa o-ringi w to miejsce, pozostałe również przy okazji wymieniłem na nowe i od tamtego czasu problem znikł. Koszt naprawy może z 5 zł a wcześniej na naprawę wydałem ... wstyd się przyznać. :blushing:
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#97 Postautor: Sajmon27 » sobota, 10 października 2020, 08:23

W kształcie beczułki czyli ten między pompką a filtrem na wyjściu paliwa z pompki?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#98 Postautor: hawerek » sobota, 10 października 2020, 21:36

Właśnie nie. To były w gornej części filtra gdzie podłączona była rurka która prowadzi już w kierunku silnika. Po wyjęciu tej uszczelki wyglądała prawie jak zwykły oring, dle tego na początku nie zbudziło żadnych podejrzeń, a ona była już taka zbita. W rzeczywistości powinien to być wałeczek lub beczółka (kwestia nazewnictwa). W to miejsce zamiennie włożyłem dwa oringi.

IMG_20201010_214842.png
IMG_20201010_214842.png (365.02 KiB) Przejrzano 2290 razy
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#99 Postautor: Sajmon27 » sobota, 10 października 2020, 22:00

U mnie też ta uszczelka wygląda ja oring. Masz może jakieś materiały jak powinna wyglądać w oryginale?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#100 Postautor: hawerek » sobota, 10 października 2020, 23:13

Niestety nie, dla tego eksperymentowałem oringami. Szukałem nawet w Kia i takiego asortymentu nie mają. Pamiętam że jak szukałem przyczyny to zwróciłem uwagę, że filtr ma luz na tych bocznych zatrzaskach. Po wymianie oringów wręcz trudno było zatrzasnąć, ale jak złapało to porządnie uszczelniło.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#101 Postautor: darkik » niedziela, 11 października 2020, 15:07

Zrobiłem dokładnie tak jak pisze Hawerek, czyli dołożyłem drugi oring właśnie w tym miejscu i faktycznie, ciężko było zapiąć spowrotem cały kosz, ale się udało. Niestety efekt mizerny. Czyli jeszcze gdzieś musi być nieszczelnosć. Wcześniej jak już pisałem sprawdzałem szczelność wlewając benzynę do węża podpiętego do wylotu z pompy. Nawet sztucznie wytworzyłem ciśnienie w tym wężu strzykawką i nic nie puszczało. Może właśnie odwrotnie powinienem sprawdzić, czyli zanurzyć pompę w benzynie a wciskać powietrze i może wtedy coś wyjdzie.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#102 Postautor: hunter » niedziela, 11 października 2020, 19:02

Zaworek zwrotny w pompie trzyma?
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#103 Postautor: darkik » niedziela, 11 października 2020, 21:07

Tak, zaworek trzyma jak już pisałem benzyna nawet pod ciśnieniem nie wraca przez pompę, czyli zaworek trzyma. To mnie właśnie zastanawia bardzo, że niby nigdzie nic nie ucieka a jednak są problemy przy niskim stanie paliwa.

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#104 Postautor: Sajmon27 » niedziela, 11 października 2020, 21:22

darkik pisze:Tak, zaworek trzyma jak już pisałem benzyna nawet pod ciśnieniem nie wraca przez pompę, czyli zaworek trzyma. To mnie właśnie zastanawia bardzo, że niby nigdzie nic nie ucieka a jednak są problemy przy niskim stanie paliwa.

Przy jakim poziomie masz problem z rozruchem?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie

#105 Postautor: darkik » poniedziałek, 12 października 2020, 14:09

Tak poniżej 1/4 zbiornika i w dół, a im bliżej rezerwy tym gorzej.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości