Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Moderator: Moderator
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Zrobiłem na razie tak jak napisał Sajmon27, czyli zatankowałem 3/4 zbiornika benzyny i zobaczymy co dalej. Mam cicha nadzieję że będzie efekt. Jeśli tak to trzeba będzie dokładniej przyjrzeć się całemu koszowi pompy paliwa i namierzyć nieszczelność.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Ja tak mierzyłem. Na przewodzie wychodzącym z kosza pompy wpiąłem trójnik a w niego manometr.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Tak,tak wiem, podpowiedziałem koledze. Pytał czy można komputerowo.
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Dzięki Panowie za wszystkie podpowiedzi. Powiem tak..... Sajmon 27 jesteś wielki Wczoraj - jak już pisałem - poszedłem za słowami Sajmona27 i zatankowałem 3/4 zbiornika benzyny i dzisiaj rano autko odpaliło od strzała. Gdzieś musi być nieszczelność choć jak ostatnio miałem wyjęty kosz z pompą to nigdzie żadnych nieszczelności nie było widać. Sprawdzałem to według sposobu podanego tutaj http://www.youtube.com/watch?v=CbqYxMk9bnM czyli wężyk wypełniony benzyną, podpięty do wylotu pompy. Dodatkowo wymuszałem ciśnienie w tym wężyku i paliwo nie cofało się i nic z pompy nie kapało, więc założyłem że zarówno zaworek zwrotny jak i cała pompa jest szczelna, a tymczasem okazuje się że jednak gdzieś coś puszcza lub zasysa. Jak na razie pójdę za tokiem myślenia Sajmona27 i po prostu będę utrzymywał stan benzyny w baku. Jeśli ktoś coś namierzy w temacie nieszczelności to dajcie znać.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Borykałem się z podobnym problemem tylko w 3,5. Szukając przyczyny wymieniłem nawet wtryskiwacze oraz czujniki wału i wałka. A rozwiązanie przyszło przez przypadek. Do krućca wylotowego z pompy podłączyłem wolny przewód gumowy w który zacząłem dmuchać. W zbiorniku zaczęło być słychać delikatne bulgotanie co by świadczyło o nieszczelności i że gdzieś powoli się cofałoby paliwo. Rozebraliśmy cały kosz paliwowy i okazało się, że nieszczelność była na filtrze paliwa - tam gdzie występowały o-ringi w kształcie beczułek. Aby ratować sytuację wstawiłem po dwa o-ringi w to miejsce, pozostałe również przy okazji wymieniłem na nowe i od tamtego czasu problem znikł. Koszt naprawy może z 5 zł a wcześniej na naprawę wydałem ... wstyd się przyznać.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
W kształcie beczułki czyli ten między pompką a filtrem na wyjściu paliwa z pompki?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Właśnie nie. To były w gornej części filtra gdzie podłączona była rurka która prowadzi już w kierunku silnika. Po wyjęciu tej uszczelki wyglądała prawie jak zwykły oring, dle tego na początku nie zbudziło żadnych podejrzeń, a ona była już taka zbita. W rzeczywistości powinien to być wałeczek lub beczółka (kwestia nazewnictwa). W to miejsce zamiennie włożyłem dwa oringi.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
U mnie też ta uszczelka wygląda ja oring. Masz może jakieś materiały jak powinna wyglądać w oryginale?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Niestety nie, dla tego eksperymentowałem oringami. Szukałem nawet w Kia i takiego asortymentu nie mają. Pamiętam że jak szukałem przyczyny to zwróciłem uwagę, że filtr ma luz na tych bocznych zatrzaskach. Po wymianie oringów wręcz trudno było zatrzasnąć, ale jak złapało to porządnie uszczelniło.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Zrobiłem dokładnie tak jak pisze Hawerek, czyli dołożyłem drugi oring właśnie w tym miejscu i faktycznie, ciężko było zapiąć spowrotem cały kosz, ale się udało. Niestety efekt mizerny. Czyli jeszcze gdzieś musi być nieszczelnosć. Wcześniej jak już pisałem sprawdzałem szczelność wlewając benzynę do węża podpiętego do wylotu z pompy. Nawet sztucznie wytworzyłem ciśnienie w tym wężu strzykawką i nic nie puszczało. Może właśnie odwrotnie powinienem sprawdzić, czyli zanurzyć pompę w benzynie a wciskać powietrze i może wtedy coś wyjdzie.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Tak, zaworek trzyma jak już pisałem benzyna nawet pod ciśnieniem nie wraca przez pompę, czyli zaworek trzyma. To mnie właśnie zastanawia bardzo, że niby nigdzie nic nie ucieka a jednak są problemy przy niskim stanie paliwa.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
darkik pisze:Tak, zaworek trzyma jak już pisałem benzyna nawet pod ciśnieniem nie wraca przez pompę, czyli zaworek trzyma. To mnie właśnie zastanawia bardzo, że niby nigdzie nic nie ucieka a jednak są problemy przy niskim stanie paliwa.
Przy jakim poziomie masz problem z rozruchem?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 3.3 ciężkie odpalanie
Tak poniżej 1/4 zbiornika i w dół, a im bliżej rezerwy tym gorzej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości